Henrik C Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Å slenge inn linker til Daria som kilde er jo bare latterlig. Ja, unge sjåfører kommer dårlig ut i statistikken, og det er noe alle vet. Det jeg ikke helt forstår er hvordan du klarer å trekke frem at alle som er unge og kjører en dyr bil grisekjører mer enn de som er på samme alder og kjører en gammel bil. Jeg kjenner mange som får låne foreldrenes bil, og jeg kan trekke frem et eksempel med to stk fra klassen min. En fikk kjøre farens S8 fra 2008-2009, den var vel ett år gammel. Den andre kjørte en Audi 80 fra 1994. Hvem tror du kjørte styggest? (Hint: Det var ikke S8-en.) En moderne bil vil ha mange hjelpemidler som ABS, antiskrens, stabilitetskontroll et cetera. Som du nevner i siste posten så var 52% av ulykkene grunnet manglende kontroll på bilen. Og hva gjør de hjelpemidlene? De hjelper med å opprettholde kontroll over bilen. Og når du snakker om reell verdi på bilen, hva mener du egentlig her? Den bilen som koster 10.000 har jo allerede betalt alle avgifter, og du kan egentlig ikke sammenligne på den måten. Det er bare en latterlig måte å gjøre det på. Forøvrig har jeg store problemer med å ta deg seriøst, blant annet på grunn av alle utsagnene dine, men spesielt etter det du sa om moren din. Jeg nekter å tro at en lege har satt livet til en pasient i fare fordi hun har klaustrofobi. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) http://www.nrk.no/ny...andet/1.7118569 du sier hva? du kan få legeærklæring på det med sikkerhetsele slik som det står i uthevet skrift i toppen og det er slik mamma har og det er slik jeg og kommer til å få meg, jeg har ikke hatt store problemer med det til nå men merker det blir verre og verre (klaustrofobien) en moderne bil vil ha mange hjelpemidler ja men de hjelper veldig bra opp til 80 km/t så etterhvert som du øker farten derifra så går effektiviteten på hjelpemidlene nedover slik at det vil ikke hjelpe så mye på en råkjører som det gjør for en vanlig kjører (noe jeg har sakt hele tiden) en annen ting jeg har sakt hele tiden som dere enda ikke har klart å få med dere er at jeg har aldri sakt alle, jeg har sakt over gjennomsnittet, det fleste, slik ungdom tenker etc. selvfølgelig fins det unntak, og de unntakene har noe som har skjedd i livet dems at de er obs på dette eller har en veldig lovlydig personlighet og slike ting. men det aller fleste ungdommene har en tankegang og oppførsel og uerfaren slik at slikt skjer. http://www.diskusjon...owtopic=1234889 Tydelig tegn på uerfaren fører som mistet kontroll på bilen. typiskt eksempel. perfekt eksempel. jo du kan sammenligne prisene slik fordi om du skal handle en 10k bil så er det ikke du som har betalt den store dyre førstekjøps avgiften på den slik at du trenger ikke å tenke på den. skal du sammenligne gammel bil og ny bil i pris så må alle faktorer være så identiske som mulig og det betyr at den store faktoren med avgifta må fjernes for å sammenlignes med privat kjøp. en bil til 350k kan du få i usa til 100k. selv om du betaler 350k for den så har den ikke noe bedre kvalitet på ting eller flere gadgets eller ekstrautstyr eller noe anderledes fra den i usa. tenk hvor god bil du da får for 350k i usa.. der får du en helt annen bil klasse for samme pris av en standard i norge slik at man kan ikke bruke den norske prisen for ny bil som prissammenligning man må da ta av den store avgiften også kan det sammenlignes ved brukt bil privat handel så har man ikke den avgiften og til og med hvis butikken har tatt bilen inn så har man ikke den store avgiften slik at det er den eneste måten å sammenligne prisene, kvaliteten på. summen (antall kr) er en ting. den betyr svada Verdi (den reelle verdig pga kvalitet, arbeid etc etc) er noe helt annen og det er den vi skal sammenligne på en gammal bruktbil til en ny bil Logikk Endret 5. juni 2010 av DrHawkins 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ha ha, stakkars trådstarter. Håper han finner bilen sin et annet sted for Hawkings har kapret, og gjort om, denne tråden til et fora for å bevise sin stupiditet og sine selvmotsigelser. (5 sider???) Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 hahaha jeg viser iallefall at jeg har voksen tankegang og at jeg tenker på andre enn meg selv og at jeg har lært litt i livet og at jeg har iq nok til å forstå hvor problemet egentlig ligger henne. bilen kjører ikke av seg selv eksempel: det er ikke pcen som lager virus, det er mennesker, det finnes ikke idiotiske biler/datamaskiner, det er bare folkene som sitter bak skjermen/i bilen som er idioter jeg kan ha redda mange hundre liv med denne diskusjonen her, det var litt synd det gikk utover en uskyldig tråd ja men jeg kan fortsatt ha redda mange hundre mennesker og da er det verdt det så jeg tror du skal ta deg en stor gjennomgang om hvem som utrykker sin stupiditet og idioti her. 1 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Vel, hvis det er føreren som skaper ulykkene, så har det vel ikke noe å si hvilken bil han kjører, de skjer jo uansett. Men fordelene viser seg da ved en nyere bil, ABS, Antiskrens, flere airbager osv... Disse kan både "forhindre" og redusere skadene ved en ulykke. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) foreldrene råkjører ikke heller, de har litt for mye å frykte og de har ny og dyr bil nettopp fordi de er erfarne og kan håndtere bilen og trafikken. foreldre, erfarne, eldre, de kjører ikke slik som ungdommer kjører. sett deg inn i en taxi og føl og kjenn og se kjøringa hans. sett deg så i en ungdom som nettopp har fått lappen og føl og kjenn og se forskjellen er ikke mye vitsi å bruke 350 000 på en som bare skal kræsje alikavel og at han river med seg en hel familie i slengen. er ikke så mye vitsi å gi en 18 pring en bil til 350 000 når han råkjører ræva utav den når man kunne gitt han en bil til 10-20 000 som han ville ha kjørt mye roligere i. gammel bil: han føler seg selv mer usikker og er mer redd for trafikken og dermed ikke så høye hastigheter og lignende ny bil: han føler seg god og sikker pga teknologien og tror bilen holder han på veien uansett og det er ingen fare og gasser på som bare f*** forskjellen på de to er at i den øverste får han kanskje noen bulker her og der og det koster hverken mye på forsikring eller erstatning eller noe. I den nederste dreper han seg selv og river med en familie og kanskje flere til døden. vanvittig vanskelig å forstå logikk vettu men er det så rart da jeg sitter å prater med uerfarne ungdommer her Endret 5. juni 2010 av DrHawkins 1 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Du generaliserer veldig i innleggene dine. Jeg er selv 19 år, og ser på meg som en sikker og god sjåfør. Noe som trengs da jeg kjører budbil på jobb. Jeg hverken råkjører eller bryter noe særlig med fartsgrenser. I tillegg har jeg kjøpt meg min andre bil siden jeg fikk lappen. Denne kostet meg 50 000, som er 5 ganger så mye som min forrige. Jeg er MYE mer forsiktig med denne, og er livredd for at jeg skal dulte borti noe, eller kræsje for den saks skyld. Kompisene mine er også en del roligere når de kjører "fars" bil, en den de kjører til vanlig. Så jeg er på ingen måte enig i det du skriver. Selvfølgelig finnes det tilfeller av det argumenterer for, men de er nok i ganske stort mindretall. Når det gjelder taxisjåfører, er nok de verstinger på veiene, i allefall i Stavanger og Tromsø. Du må huske på flere turer fører til mere penger i lommen, og dermed høyere fart. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 du har hatt deg en 10k bil som første bil og du har nå kjøpt deg din andre bil for 50k. du er enda 300k unna en ny bil. og du er en rolig fører og råkjører nesten ikke og slike ting. du vet litt hva verdi er for noe og hva ei krone er verdt og slike ting. det som virkelig blir diskutert her er slike folk som du og slike folk som har kommentert her. du har litt iq til å forstå sikkerhet, du kan olitt om hva en bil er verdt (verdi) du har hatt deg en 10k billig dritt bil som første bil som ikke hadde nyeste sikkerhet ytstyr. du har nå en 50k bil og enda ikke en bil som er helt ny og har alt det nyeste av ting. og du råkjører ikke og er ikke villmann. ChristianHA: jeg syns du skal gå tilbake noen sider å lese deg framover og lese hva jeg egentlig skriver fordi det jeg virkelig sier er slike folk som du som jeg har ramsa opp her er det som er fornuftig og de råkjører ikke og du er det perfekte eksemplet i denne tråden fordi du har hatt deg billig bil som første bil og du er ikke råkjører. det er det det hele går ut på her. det er jo midt i blinken av hva jeg har sakt hele veien det er de folka som kjøpe nye bil som første bil gjennom arv eller rike foreldre eller lignende vi prater om som vanligvis er de verste råkjørerne og slike ting de som kjøper ny bil som første bil råkjhører og lærer kanskje aldri, iallefall veldig seint. du har sikkert en del kamerater som er råkjørere som har nyere og kulere bil enn du ikke sant vel? flere ture fører til mere penger: ja men en taxisjåfør har kontroll over trafikken, kjenner byen meget godt, vet hvor det kommer og hvilke hastigheter 90% kommer i og slike ting. det er ikke rart de har litt høyere fart enn en familie i fra oslo på tur i bergen for ekempel. de råkjører ikke selv om de har littegrann høyere fart point proven 1 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg forstår hvor du vil, DrHawkins, du mener at ekstrautstyret fører til falsk trygghet? Men samtidig er det en helt utrolig tåpelig påstand, som Idu ikke har noen bakgrunn i. Det er en helt tilbakestående innstilling. For en 18-åring betyr det lite hvor gammel bilen er, enten så råkjører man, eller så råkjører man ikke. Når man først skal råkjøre, ville jeg heller latt sønnen min gjøre det i en ny bil! Kjører jeg en gammel bil føler jeg meg ikke mer utrygg, det betyr vel mer at man selv er en lite trygg sjåfør. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) blant annet ja og at det hjelper ingenting med masse utstyr dersom føreren kjører som en idiot hele veien uansett. jeg skjønner godt pointet at man vil ta vare på sine kjære og slike ting men vil du sitte på samvittigheten at han drepte en familie på 5 i bilen som han kræsjet med samtidig som han selv og døde og det fordi han kjørte en ny bedre rustet bil? er det ikke da bedre at bare 1 forsvinner. selv så liker jeg ikke den tanken angående mi datter men det er et faktum. alle statistikker tilviser at det er unge førere mellom 18-25 år i nye dyre biler som er de verste på veiene man ser veldig sjeldent gamlere biler havne i front mot front kollisjon eller grøfta eller miste lappen (spesielt med unge førere) og det sier litt og jeg sitter ikke her å snakker utifra det blå, jeg snakker utifra statistikker, aviser/nyheter og egne erfaringer og sett på venner og bekjente. det hjelper ingen i verden om din sønn eller mi datter meier ned en familie på 5, det hadde hjulpe litt på hjerte for de som har det at kun 1 røyk med eller at de hadde lært av foreldrene eller at de fikk en crappy bil som første bil slik at de ikke turde. skjønner? det er ikke ville påstander. det er faktaer som er bevist!!! se den øverste posten min på denne sida. hvor tror dere de tallene kommer fra og hvilke førere? vi kan fortsette å gjøre noe med bilene i mange år til men det hjelper pent lite. visse nettsider sier at stortinget vil øke vrakpanten og få inn nyere biler på veiene for å minske ulykkene med hele 200 stk innen 2020. det skjer 11000 ulykker per år ca. hva hvis vi heller gjorde noe med førerne, la oss begynne med de som er aller verst = 18-25 åringene. hvor mange ulykker hadde vi da begrenset det med innen 2020??? jævlig mange fler enn 200stk. skjønner du? fatter dere at bilen er en ting men personen bak rattet er den skyldige og det er der vi må se skal vi rette opp i noe dødstall og trafikkulykker i dette landet så forbanna enkelt dere snakker au om ting som allerede er diskutert mens jeg kommer med nye ting åpå bordet hele tida men alt sier det samme egentlig. bare forskjellige forklaringsmåter for forskjellige personer = 5-6 sider med slik diskusjon Endret 5. juni 2010 av DrHawkins 1 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Neida jeg har ikke hatt en bil til 350 000 til første bil. Men jeg kan love deg at hvis jeg hadde hatt penger til det, ville jeg kjøpt en så dyr bil på flekken. Du har rett i at den første bilen min ble behandlet relativt fint, men eneste grunnen til er nok at jeg ikke tjente alverdens med penger, og 10 000 kr var derfor en del. Forøvrig var det ikke min første bil, men min fjerde. Nei jeg kjører normalt sett ikke som en villmann, men jeg husker i allefall et tilfelle hvor jeg har gjort det. Og jeg kan si at jeg ikke hadde følt meg særlig komfortabel med det uansett hvilken bil jeg hadde kjørt. Jeg er ikke trygg, hverken på meg selv eller bilen, i slike hastigheter. Jeg kjørte en '03 Mini Cooper. Jeg glemte å nevne noe i forrige innlegg, og det er at jeg har en kompis som mistet lappen. Han hadde en '88 Opel Corsa, med 1.8 Vectra motor i, som han kjøpte for en 7 - 8 000. Den gikk som et uvær. Hvorhen det var mulig så var det full gass, og han mistet lappen i en 40-sone, hvor han kjørte i rundt 80. Han kjører nå rundt i en '99 Toyota HiAce, og slipper dermed å tenke på å miste lappen med det første Utenom det tviler jeg på at noen av mine andre kompiser har passert 120 på motorveien. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) jeg skreiv ikke at du hadde hatt bil til 350k heller. les igjen den ble behandlet fint fordi du ikke hadde god råd og du arbeidet for pengene = du vet noe om verdi eksempel: hadde du fått en 350k bil av foreldrene din så hadde saken vært noe helt annen. da hadde du snakt som de andre her har gjort Du ChristianHA har litte mer i mellom ørene. du v har respekt for trafikken og du har litt mer iq enn visse andre her i denne tråden. Du er mer slik som meg, ja vi har kjørt ille til tider men vi liker det ikke og vi vet om faren og alt det der. litt forskjell fra en opel corsa til en toyota hiace uansett årsmodell. det er 2 helt forskjellige biler. men for å si det på en anna måte -> han lærte av det han og han ble fornuftig i tankegangen etterpå. velget hans hadde ingenting med årsmodell å gjøre men hastighet og trygghet på veiene for seg selv og for andre skjønner? Endret 5. juni 2010 av DrHawkins 1 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Tror nok heller du skal lese det jeg har skrevet om igjen. Nei, jeg har ikke hatt en førstebil til en verdi av 350 000, men hvis jeg hadde hatt råd, hadde jeg kjøpt det på flekken. Jeg fortsetter bare på hva du skrev. Min gode venn fikk sin HiAce, og hadde nok ikke kjøpt den hvis ikke. Nå vet ikke jeg hvor mye han har lært heller, da han fremdeles kan kjøre som en idiot, med en sprek bil, men modererer seg selvsagt mer enn før. Tilbake til din orginale påstand, så er det ikke så mye som tilsier at den stemmer med de personene jeg kjenner. På min skole var det både folk som fikk dyre biler av foreldrene, i tillegg til de som jobde hardt for å få råd til en billig bil. Og såvidt jeg vet er det ingen av de som driver med villmannskjøring som hobby. De som kjører som gale gjør det uansett hvilken bil de får mellom hendene, og dermed er det bedre at de gjør det med en nyere bil som er mer sikker, enn en gammel rusthaug. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 nei fordi: og det hele er så enkelt: med en ny bil river han med seg opptil 30 andre (kjedekollosion. worst case scenario) med en gammal bil tar han kun seg selv med en ny bil koster det flesk i forsikring og erstatninger og reperasjoner (kanskje ny pga kondemdert) med en gammal bil er det billig, greit enkelt og få vrakpant og kjøpe ny billig bil hvis jeg ikke klarer å ta vare på tingane mine (altså tv, pc, møbler, pynteting, you name it) hvis jeg bare hadde kasta alt i veggen hele tiden. da hadde jeg faen ikke kjøpt pc til 40 000 og anlegg til 10 000 og sofa til 20 000 and so on heller. da hadde jeg kjøpt billige brukt ting. men han modererer seg mere nå: ja da har han jo lært ei lekse selv om han kanskje ikke har lært den fullt ut skolekameratene og bilene: de som fikk ny dyr bil leker seg og råkjører mye mer enn de som har arbidet for bilen slik som du har gjort (og jeg) de vet ikke hva verdier er for noe. de har ingen respekt for trafikken. de er bare bortskjemte idioter som ikke har peiling og det vet dere alle 1 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Det virker som du har bestemt deg for hva du tror er fakta allerede. De jeg kjenner som fikk en nyere og dyr bil, råkjører på ingen måte mer en meg. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 jeg sier ikke og har aldri sakt at absolutt alle er slik. jeg sier hva statistikken sier og den sier at de værste førerne på veiene er nye ferske unge førere mellom 18-25 år i nye dyre biler. du kan jo sende mail til politiet å få tallene og alt selv eller du kan sjekke ut det jeg har linket til og kanskje google litt selv så kanskje du burde begynne å tro og forstå. nevner jeg alle her? nevner statistikken alle? nei så hvor dere henter det i fra vet jeg rett og slett ikke det finnes unntak men det vanligste er, de fleste gjør/tenke etc etc 1 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) blant annet ja og at det hjelper ingenting med masse utstyr dersom føreren kjører som en idiot hele veien uansett. jeg skjønner godt pointet at man vil ta vare på sine kjære og slike ting men vil du sitte på samvittigheten at han drepte en familie på 5 i bilen som han kræsjet med samtidig som han selv og døde og det fordi han kjørte en ny bedre rustet bil? er det ikke da bedre at bare 1 forsvinner. selv så liker jeg ikke den tanken angående mi datter men det er et faktum. alle statistikker tilviser at det er unge førere mellom 18-25 år i nye dyre biler som er de verste på veiene man ser veldig sjeldent gamlere biler havne i front mot front kollisjon eller grøfta eller miste lappen (spesielt med unge førere) og det sier litt og jeg sitter ikke her å snakker utifra det blå, jeg snakker utifra statistikker, aviser/nyheter og egne erfaringer og sett på venner og bekjente. det hjelper ingen i verden om din sønn eller mi datter meier ned en familie på 5, det hadde hjulpe litt på hjerte for de som har det at kun 1 røyk med eller at de hadde lært av foreldrene eller at de fikk en crappy bil som første bil slik at de ikke turde. skjønner? det er ikke ville påstander. det er faktaer som er bevist!!! se den øverste posten min på denne sida. hvor tror dere de tallene kommer fra og hvilke førere? vi kan fortsette å gjøre noe med bilene i mange år til men det hjelper pent lite. visse nettsider sier at stortinget vil øke vrakpanten og få inn nyere biler på veiene for å minske ulykkene med hele 200 stk innen 2020. det skjer 11000 ulykker per år ca. hva hvis vi heller gjorde noe med førerne, la oss begynne med de som er aller verst = 18-25 åringene. hvor mange ulykker hadde vi da begrenset det med innen 2020??? jævlig mange fler enn 200stk. skjønner du? fatter dere at bilen er en ting men personen bak rattet er den skyldige og det er der vi må se skal vi rette opp i noe dødstall og trafikkulykker i dette landet så forbanna enkelt dere snakker au om ting som allerede er diskutert mens jeg kommer med nye ting åpå bordet hele tida men alt sier det samme egentlig. bare forskjellige forklaringsmåter for forskjellige personer = 5-6 sider med slik diskusjon Alt du kommer med er jo bare rent pisspreik, pardon my french! Svært lite av det du presterer å skrive her har en holdbar grunn i et logisk tenkende menneske! Vil du heller ha på samvittigheten at sønnen din faktisk drepte en familie på fem når han råkjørte, mens min sønn kjørte en bil med ESP, og greide faktisk å holde seg på veien, eller "bare" treffe autovernet (Men tro meg, han hadde dog hatt relativt store problemer når han kom hjem til meg!). man ser veldig sjeldent gamlere biler havne i front mot front kollisjon eller grøfta eller miste lappen (spesielt med unge førere) Jo, det er nettopp det man gjør, de fleste jeg kjenner som har kjørt ut har kjørt en eldre bil. Derimot de som kjører nyere biler, inkludert meg selv, vi har opplevd at det kanskje blinker litt ved siden av speedometeret når det har vært glatt ute, og forstått at vi kanskje burde roe ned litt. Rett ned i veien hadde en bekjent kjørt i en lyktestolpe, gjett hva han mangla? E. S. P. og A. B. S. og jeg sitter ikke her å snakker utifra det blå, jeg snakker utifra statistikker, aviser/nyheter og egne erfaringer og sett på venner og bekjente. Du har enda ikke henvist til noen form for statistikk som viser at ungdom mellom 18-25 som kjører ny bil er mer involvert i kræsj enn de som kjører eldre bil. Det du derimot har greid å henvise til er noe vi ALLEREDE vet; At unge mennesker står for en stor del av kræsj-statistikken i Norge. Dette er det INGEN som har sagt imot. visse nettsider sier at stortinget vil øke vrakpanten og få inn nyere biler på veiene for å minske ulykkene med hele 200 stk innen 2020. det skjer 11000 ulykker per år ca. hva hvis vi heller gjorde noe med førerne, la oss begynne med de som er aller verst = 18-25 åringene. hvor mange ulykker hadde vi da begrenset det med innen 2020??? jævlig mange fler enn 200stk. Ja, og tenk hvis biler hadde vært forbudt? Tenk så lite ulykker det ville vært da. Skjønner faktisk ikke at du kan si noe slikt. Økningen av vrakpanten er etter mitt syn, sammen med å senke skattene og avgiftene på nye biler, en utrolig viktig del for å forhindre ulykker i Norge. Ved å implementere nye biler hos Ola Nordmann, og da også deres barn, er det så og si 100 % sikkerhet i at bilulykker, og spessielt bilulykker med døden til følge, vil minske! Hva med å gi sønnen din en BMW med deres nye RunFlat-system? Jeg vil heller punktere når jeg, eller noen andre, kjører i 110 km/t på motorveien med den, enn å kjøre en gammel Ford Fiesta som nærmest kjører ut når et dekk punkterer. EDIT: de som fikk ny dyr bil leker seg og råkjører mye mer enn de som har arbidet for bilen slik som du har gjort (og jeg) de vet ikke hva verdier er for noe. de har ingen respekt for trafikken. de er bare bortskjemte idioter som ikke har peiling og det vet dere alle Så du kaller meg for en bortskjemt idiot? Ja, jeg liker å kose meg med biler, og jeg vet at jeg hadde gjort det uansett hvor gammel bilen hadde vært. Jeg er glad for at faren min bestemte seg for at jeg skulle kjøre en nye BMW, enn at jeg selv brukte opp 10-15 tusen på en gammel, dårlig Volvo 240. Endret 5. juni 2010 av ProXhimo Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ser du ChristianHA. han ProXhimo fikk dyr bil av foreldrene. se tankegangen. se hvordan han driter i alt som heter trafikk. se hvor trygg han føler seg. tenk hvordan han er på veien. patetiskt 1 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ser du ChristianHA. han ProXhimo fikk dyr bil av foreldrene. se tankegangen. se hvordan han driter i alt som heter trafikk. se hvor trygg han føler seg. tenk hvordan han er på veien. patetiskt Du får selv ha den meningen du vil ha av meg, men å tro at du vet hvordan jeg er i trafikken viser hvor tåkete du er i din tankegang. Ja, såklart jeg føler meg trygg, jeg føler meg trygg på at jeg har gode nok egenskaper til å ferdes som et normalt menneske i trafikken. Derimot vil jeg henvise til deg når jeg skal vise ett eksempel av sjåfører jeg ikke vil ha kjørende på vårt veinett; En sjåfør som er tydelig usikker på seg selv. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 du har ikke gode egenskaper. do har god bil som gir det altfor store falske forhåpninger som du ikke helt selv forstår engang du er bare blitt kocky på deg selv pga bilen. hadde du hatt en 10k bil så hadde du ikke vært slik skrivemåten, talemåten, tankegangen, argumentene, det du pirker på. og mye mer det viser hvilken person du er og hvordan du er på veien samt mye mer se på ChristinHA som ikke har så god bil. han er ikke så kocky og sikker på seg selv. du er heller ikke sikker på deg selv en plass , du gjemmer deg bare bak bilen sitt utstyr og dermed blir du kocky og dermed kjører du villere og dermed så kræsjer du du følger tydeligvis ikke mye med i avisene og nyhetene eller hva som blir sakt utifra politiet, helseinstituttet eller det norske statistikkbyrå. for der er det ingen som sier at det er gamle biler som hanver i grøfta eller blir knus. Alle sier at det er unge førere mellom 18 og 25 år med nye dyre biler som er de verste bilførerne på veiene og det er de man ser i avisen oftest og det er de man hører om mest. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg