amorine2 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har et Sony HX5 kamera, som brukes både til fotografering og filming. Jeg fikk med et minnekort da jeg jeg kjøpte kameraet ved påsketider, men det var et billig 2GB til under hundrelappen. Tenkte nå jeg skulle investere i et nytt, men det er jo en jungel med ulike minnekort. Mange ulike forkortelser osv, som jeg ikke helt vet betydningen av. Jeg skjønner at det må jo være forskjell på et kort til 100 kr. og ett til 600, men kan noen hjelpe meg med en forklaring annet enn størrelsen? Går det på farge? Klarhet? Piksler? Hva? Noen forslag til hvilket jeg bør velge? Og gjerne hvorfor... Takker for svar! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Vet jeg svarer sent, men i tilfelle du er sent ute med å kjøpe eller for å hjelpe andre, så er det dette kortet du skal ha: SanDisk Secure Digital Extreme III SDHC 8 GB Class 6 Hvorfor? *Sandisk er den mest anerkjente produsenten av minnekort, med meget god stabilitet. *8GB til denne prisen er en veldig gunstig pris. *Det er nok til masse bilder og en god del video, men 16GB kan bli litt overkill med mindre HD-video er hovedbruken. *Kortet er mer enn raskt nok til HD-video, og vil ikke være en flaskehals i kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå