Kreatoon Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Må si jeg ble overrasket over hvor fort dere fikk utdelt uniform og våpen. Slik jeg husker det, så måtte vi vente minst 4 dager før vi så snurten til noe M04 og våpen tok en del uker før vi fikk utdelt. I tillegg fikk vi utdelt AG-3 og ikke HK-416 slik dere får.. For lett å være rekrutt her på Ørland ass :!: Nydelig å se folk ta pushups osv utenfor depoet og gå i troppsformasjon til messa. Får igjen Madla-feelingen og mimrer litt tilbake. Mimra du om å vær romsjef? Er vel mulighet for å velge noe ala ops.ass vil jeg tro, mangler fælt med folk Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Er det noen steder som har skikkelig brebånd her på Ørland HFS? Får maks 1-2 Mb/s på velferden.. Og er alle kasernene uten trådløst-nett, eller gjelder det bare oss på rekrutten? Velferden er det beste bredbåndet du har tilgang til. Og nei dessverre. Det er ikke bare dere rekrutter som ikke har trådløst nett på kasernene. Gjelder alle sammen -.- Lenke til kommentar
guestguest Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Noen som vet når det er vanlig å dimme for oss som startet førstegangstjenesten 23. august? Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 ganske nøyaktig 11 måneder frem i tid. Lenke til kommentar
guestguest Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 ganske nøyaktig 11 måneder frem i tid. Har hørt at de som var her i fjor dimma litt tidligere. Hadde jo vært ok å dimma litt før med tanke på de som skal starte på studier osv. De fleste universitetene har vel oppstart 1 uke eller 2 tidligere enn 23. august. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 ganske nøyaktig 11 måneder frem i tid. Har hørt at de som var her i fjor dimma litt tidligere. Hadde jo vært ok å dimma litt før med tanke på de som skal starte på studier osv. De fleste universitetene har vel oppstart 1 uke eller 2 tidligere enn 23. august. Dersom du søker skole og studiestart er noen uker før opprinnelig dimmedato, så får du som regel førtidsdimme også Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Tja, i noen tilfeller her på Bodø med forrige kulls dimmitering var ekstra permdager en hadde til overs også brukt for førtidsdimisjon, hvor mye dette "praktiseres" på andre baser vet jeg ikke! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Tja, i noen tilfeller her på Bodø med forrige kulls dimmitering var ekstra permdager en hadde til overs også brukt for førtidsdimisjon, hvor mye dette "praktiseres" på andre baser vet jeg ikke! Nå handler denne tråden om Ørland da, så da baserer jeg meg på det. 6 av de rundt 10 som dimmet på basetroppen nå august førstidsdimmet nettopp pga skole - så at det praktiseres førtidsdimming for folk som skal på skole i tiden rundt dimmedato er det ingen tvil om. Egentlig ville jeg blitt litt paff om forsvaret nektet deg å dimme f.eks 3 uker før opprinnelig dimmedato dersom du har kommet inn på en studie Endret 18. september 2010 av Mantoius Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 man dimmer ca 1 måned før skolene begynner uansett, så det er egentlig ikke ett problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå