Gå til innhold

Ørland august 2010

kops

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Treningsmulighetene er veldig gode. Vi har et veldig bra treningsrom på basen, samt en stor fotballslette og ballbinge. Du kan også være med de lokale lagene på Brekstad hvis du vil det ;)

Høres bra ut. Looking forward to eet :!:

Lenke til kommentar

Hvor er det du tjenestegjør på Ørlandet? Vakta? Selv er jeg en dimma luftvernartillerist som returnerer nå i august for å jobbe i luftvern ;)

Vakta? Nei jeg sitter nok ikke der 12 timer om dagen nei.

Tjenestegjør på flightline - nærmere bestemt som F-16 Crew Chief ass. Så med andre ord er jeg såkalt "base" og fast mannskap her på Ørlandet uten turnus.

Som noen andre her har nevnt er treningsmulighetene gode, slik som ellers i forsvaret.

Treningssenter, spinningrom, ballbinge, volleyballbane, trampoline og diverse. I tillegg er det muligheter for å leie speedsykkel på velferden, og siden Ørland er veldig flatt så er en sykling en ganske fin måte å trene på :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg var også i 09/10 kullet og vil si at førstegangstjenesten min som beltevognsjåfør på et sambandslag er kanskje den beste førstegangstjenesten jeg kan ha hatt. Mye på grunn av at jeg altid var på og meldte meg mye frivillig, som gjorde at jeg så og si altid fikk være med på spennende ting.

Med det sagt så vil befalet gi beskjed om at de som gjør en stor innsats vil få belønning for det. Ta det med en klype salt. For etter rekrutten og hvertfall etter korp stillingene er delt ut så har befalet veldig lite å slå i bordet med. Jeg brant meg på den.

Og om du har veldig lyst å bli korporal, ikke bli bv-sjåfør.

Lenke til kommentar

Jeg var også i 09/10 kullet og vil si at førstegangstjenesten min som beltevognsjåfør på et sambandslag er kanskje den beste førstegangstjenesten jeg kan ha hatt. Mye på grunn av at jeg altid var på og meldte meg mye frivillig, som gjorde at jeg så og si altid fikk være med på spennende ting.

Med det sagt så vil befalet gi beskjed om at de som gjør en stor innsats vil få belønning for det. Ta det med en klype salt. For etter rekrutten og hvertfall etter korp stillingene er delt ut så har befalet veldig lite å slå i bordet med. Jeg brant meg på den.

Og om du har veldig lyst å bli korporal, ikke bli bv-sjåfør.

Nå skal jeg ikke ødelegge stemningen her, men hvor krevende er det egentlig å bli korporal? Så og si de aller fleste som bare utøfrer oppgavene sine blir korporaler etterhvert. I noen tropper tar det lang tid, mens i andre tar det kortere tid.

De aller fleste får bare en "klipp og lim" attest etter de er ferdig med førstegangstjenesten uansett.

Jeg sier ikke alt dette fordi jeg ikke mener at folk skal ta inativ og stå på, men man trenger ikke gå gjennom masse hat kun for å få korporal-stilling og få en bra attest :)

Mange som svir seg på den ja.

Lenke til kommentar

Ja nå gleder jeg meg kjempe mye! Håper jeg får et flott år med mye kule folk! :)

Nå skal det også sies at jeg er jente da, men det trenger da vel ikke være negativt! :D

Har lenge hatt lyst til å inn i forsvaret, og endelig skal jeg! Ble veldig glad for alt det positive som blir skrevet her inne, føler seg veldig velkommen ;)

Hvor kommer dere andre fra?

Jeg bor i Trondheim, så har ikke lange veien å reise. Heldigvis:)

Flere her som har blitt innkalt til Ørland den 23. august? Hva er egentlig forskjellen mellom rekruttskolene til luftforsvaret? Ønsker å bli terminalassistent på Gardermoen.

Jeg har blitt innkalt til førstegangstjeneste på Ørlandet! :)

Gratulerer så mye ;) Det kommer garantert til å bli et bra år, med mange fine opplevelser og gode minner ;)

Takk så mye:)

Lenke til kommentar

Ja nå gleder jeg meg kjempe mye! Håper jeg får et flott år med mye kule folk! :)

Nå skal det også sies at jeg er jente da, men det trenger da vel ikke være negativt! :D

Har lenge hatt lyst til å inn i forsvaret, og endelig skal jeg! Ble veldig glad for alt det positive som blir skrevet her inne, føler seg veldig velkommen ;)

Hvor kommer dere andre fra?

Jeg bor i Trondheim, så har ikke lange veien å reise. Heldigvis:)

Negativt? Overhode ikke. Det er alltid hyggelig med jenter i forsvaret og her er også noen jenter som allerede er stasjonert her :thumbup:

Ser fram til å se folka på rekrutten!

Lenke til kommentar

Jeg skal også til Ørlandet (23. august) :new_woot:

Nice! See you when you get there! ;)

Jeg er ei av jentene som kommer utpå der, så muligens ikke så vanskelig å finne ut hvem jeg er:)

Veldig usannsynlig, men du heter vel ikke Paula?

oh, why?

Nei heter ikke Paula :)

Lenke til kommentar

Mantoius, det er ikke basetroppen det er snakk om her. I luftvern blir alle korporalene utnevnt samtidig og de aller fleste er veldig dyktige og motiverte. Men uansett gir korporalstillinga bare bedre lønn og mye det samme ansvaret så det kan jo være noe å satse på.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar

Er mulig jeg kommer på søndagen, siden alle busser/tog jeg kan ta på mandag går sent på dagen.

Har lyst til å bli jagerflypilot eller lignende etter førstegangstjenesten, så jeg er veldig interessert i forsvaret :)

Vet ikke helt hva jeg vil gjøre etter rekrutten, har lyst til alt :p

Lenke til kommentar

Skulle jeg velge på nytt, ville jeg valgt å være på launcher-lag eller ildledning :) Større sjanse for å få være med på live-fire på Andøya da ;)

EDIT: Ildledning, ikke ildgivning ;) hehe

Hm, høres spennende ut! Dette kommer til å bli vanskelig, hater å måtte velge mellom ting jeg virkelig har lyst til :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...