Blib Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har koblet opp en film på TVen. Bruker PowerDVD. Filmen er i 16:9 format, men når jeg velger Full Screen blir den vist i 4:3. Det er litt stygt Så, er det mulig å velge at den kun skal vises i 16:9? Med en anne DVD-spiller kanskje? Finner nemlig ikke en option for det i PowerDVD Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Sjekk overlay options. Der er det noen fullscreen options som kan påvirke det du har problemer med. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 For øyeblikket er heldigvis ikke Overlay Adjustments grayed out, men det er alle options inne på "Clone mode Options". Kan ikke checke noen av boksene eller noe. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Det hørtes jo ganske merkelig ut. Hvordan får du da bilde i det hele tatt på TV'en!? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Det hørtes jo ganske merkelig ut. Hvordan får du da bilde i det hele tatt på TV'en!? Kabel fra TVen til overgang til bak i et 9700pro. Funker fett, etter jeg switcha voer til PAl fra NTSC slik at jeg fikk farger Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har du sett i instillingene til PowerDVD at du har "keep acpect ratio" på? Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hei. Jeg får heller ikke PowerDvd til å skalere bildet slik at 'aspect ratio' opprettholdes (det gjelder selv om jeg haker av for 'keep aspect ratio'). Mulig at det finnes noen øvrige programmer som kan installeres og kjøres for å få skalert riktig, er ikke sikker. Men det du kan gjøre er å bruke en annen player. Bruker selv BSPlayer. Denne skalerer riktig og fungerer glimrende (ihvertfall til mine behov). Den er også enklere å bruke f.eks. ved avspilling av filmer med undertitler. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 eller du kan prøve zoomplayer. veldig enkelt å bytte aspect ratio. den beste mediaplayeren til tv titting etter min mening. Lenke til kommentar
vaernes Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ikke at dette er noen fullverdig løsning, men mange TV apparater har en 16/9 modus, der fullskjerm 4/3 bilde blir presset sammen til en slags widescreen. :o Så kan du få sett filmen uten at folka er så lange og tynne.. Runar V Værnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå