Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hei Jeg skal kjøpe meg vannkjøling til hele pcn (ikke chipset) Skal ha meg 1 trippel 120mm radiator og en 140mm radiator i bak Skal også kjøpe meg blokk til 2 stk gtx 480 (noen tips til hvor jeg kan bestille fra ?) radiator og cpu blokk blir sansyneligvis bestillt fra microplex hvis det ikke er noen i norge som er bedre en dem på vannkjøling? Kom med tips Pris er ikke vesentlig Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=2185 jeg har kjøpt denne, jeg venter atm på cpu vannblokkene som er bestilt så jeg har ikke fått testet den enda men den skal være ekstremt bra Jeg skal kjøre denne på 2 cpu`er og gjerne et skjermkort når jeg har kjøpt nytt denne kan du kjøpe direkte fra tyskland (det gjorde jeg) hvor jeg betalte under 5000 kr totalt da det er ingen fortolling på elektriske utstyr så du har kun momsen å bry deg om http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=212447 scroll litt ned så ser du en som bruker 2stk 360 mark III til pcen og holder veldig brae temps på intel cpu og systemet. Den jeg har linket til i toppen er omtrent det samme som han bruker bare man trenger kun 1 loop da det er 2x 360 radiatorer i 720 mark III Jeg venter blokkene om en uke ca så kan sikkert poste temps når den tid kommer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Takk for svar Sinsykt fet kjøling der der ! men jeg vil helst ha en intern kjøleløsning, men absolutt noe å vurdere Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 1 lite tips angående intern vannkjøling: radiatoren står på innsiden, der varmen produseres, ja det vil være mindre varme enn ved vifte kjølere men det vil være varmere enn romtempereatur eller hva du har utenfor kabinettet, du kan ikke kjøle radiatoren ekstra godt ned ved hjelp av vindu eller noe slikt, du får "eksosen" mitt i radiatoren. Syns du virkelig internt er den beste løsningen? det er enklere å flytte på og slike ting ja men hvis man ikke drar på så mye lan for eksempel så er det vel ikke en ting man trenger å prioritere du klarer aldrig å få innsiden av kabinettet kjøligere enn utenfor og dermed klarer du aldri å få vannet i loopen like kjølig som ved eksternt sett og dermed trenger du mye mer kjølekraft for å få de samme temps som med eksternt er du med? noe å tenke på kanskje Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Ser den Greit jeg sa pris ikke var viktig, men å betale nessten 5000 for kun radiator blir litt vel mye skal jo ha andre ting også Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) totalt med 2 cpu vannblokker og nipler og alt sammen så kommer jeg på 6000 kr. det følger med en slange som er ganske kort og 2 liter vann i pakken men ikke nipler eller blokker. det koster for kvalitet. aquaduct 360 mark III (altså kun 1 radiator) koster 3000 i norsk butikk og her får du da 2 radiatorer i ei pakke i ferdig system aka det dobbelte til 5000 og det fine med det er at det er vanntank og alt som skal til inni den så det er kun plug and play. kun cpu blokker som skal til og gjerne lengre slange og et par nipler så er det bare plug and play. http://img142.images...0xt2800un9.jpg/ i 720 er det 2 slike med 3 vifter inni en å samme boks (6 vifter i 720) http://img6.abload.d...60xtmk2cush.jpg http://www.aqua-comp...asuite/ae_5.jpg http://gallery.techa...0_XT_Images.gif Aquaduct 720 mark III fjerne 1400w med varme effektivt og jeg har kun sett 1 som er sterkere og det i dansk butikk til 6000kr som fjerne 2000w som er server beregna slik at 1400w er vanvittig mye så man får noe som duger til hele systemet http://coolbits.dk/e...m-2k3u-748.html det er den eneste jeg har sett som tar mer enn 1400w av varme fjerning og den koster 6000kr uten frakt og uten moms. 5000kr for aquaducten er med frakt (200kr i frakt) og med moms (950kr ca) og det eneste man trenger da er blokker og gjerne et par slanger og nipler til ca 1000 kr så da er du oppe i 6000kr for et ferdig sett. (følger med 2 liter vann) og det er veldig enkelt å flytte rundt på da det eneste minus er du må ha nytt vann når du setter sammen igjen. som du sikkert merker så har jeg undersøkt litt og blitt "forelsket" i denne 720 men den er sinnsykt god au da og den fjerne vanvittig mye varme. og du får vanvittig mye kjøling for den prisen. er det gtx480 du skal kjøle så er 1400w varmefjerning absolutt noe å tenke på da de produserer noe vanvittig med varme. du sparer 1000-2000kr på den kjølere skulle du kjøpt det i norsk butikk eller den andre jeg linka til det er ditt valg selvfølgelig og det er mange veldig gode kjølere der ute, selvfølgelig og jeg skal ikke "tvinge" deg til denne men jeg syns det var veldig bra pris for en veldig bra kjøler. jeg er slik at når jeg først skal ha noe kult og bra så skal det være kult og bra au, ikke noe skvip til et par tusen kr men noe ordentlig noe til en grei pris, og der faller denne inn. kvalitet koster, kvantitet er billig man får det man betaler for Edit: http://forum.aquacomputer.de/images-ac/aquaduct_familie.jpg Her ser du forskjellen på de. den største er 720. den mellomste er 360... 720`en er nesten 1 meter høy Endret 4. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hehe, har 2 stk gtx 480 en blokk blir og koste meg litt over 1000kr tipper jeg. Å betale over 8k totalt for vannkjøling er litt bortkastet vil jeg tro, nå skal det sies at pcn min sånn som den er nå koster litt over 28k Kjølingen der virker flott den men er litt skeptisk til å bestille utenlands ? hvis noe er ødelagt av en grunn så er det fryktelig langt å sende tilbake og jeg er en utolmodig type Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 jeg fikk min i posten 6 dager etter jeg bestillte. men bestiller du nå vil det gå lengre tid pga streiken så helst vent til etter streiken. Kjøling til pc er mye viktigere enn hva mange tror, det blir bare mer og mer viktig. når du har en pc til 28k så er 8k kjøling veldig fornuftig å investere pluss at man slipper å kjøpe ny kjøling til neste oppgradering skeptisk til utenlandshandling: neida, du sender dette i en pakke og det vil kowste litt i frakt men ellers så går det kjapt og greit. verre hvis det er til thailand eller usa eller langt vekke, tyskland er såpass nerme at det går raskere der enn gjennom elkjøp for eksempel (3-4 uker hos elkjøp og mange ganger mye lengre) det å investere i vanvittig god kjøling er som å spandere på en 1mill kr`s bil nye dekk for 50 000. eller hvis du har 300k kr`s anlegg så det å investere 10k kr`s forsterker veldig fornuftig. skjønner hvor jeg vil hen? Jeg har pc til 40k og det å bruke 6-8k på vannkjøling ser jeg på som logisk og fornuftig fordi jeg vil jo ta vare på den dyre pcen (bare HK, cpu og ram havna på 20k i min pc hos komplett) man har jo garanti og alt mulig seff og skulle det gå noe galt så vil jeg tippe 3-4 uker så har du den fiksa i retur, eller 2-3 uker så har du ny i retur Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Intern vannkjøling er overlegent på mange punkter. Plass, pumpetrykk og støykilder er faktorer som gjør det lett å gå for interne løsninger. Nå har eksterne løsninger også sine fordeler, men nå ber han om spesifikke størrelser. Kjøling til pc er mye viktigere enn hva mange tror, det blir bare mer og mer viktig. når du har en pc til 28k så er 8k kjøling veldig fornuftig å investere pluss at man slipper å kjøpe ny kjøling til neste oppgradering Her er jeg faktisk helt uenig. Man trenger ikke gjøre det dyrere enn nødvendig. Selvfølgelig er det fett med heftig og dyr kjøling, men nødvendig - det er det ikke. Kjølingen der virker flott den men er litt skeptisk til å bestille utenlands? Komponentene du har er rimelig state of the art. Skal du ha kjøling til det er utenlandshandel eneste løsning. I Norge selges det mest overprisede halvveis-produkter. Det du skal kjøle er: i7 (?) 2x GTX480 Pris er ikke viktig? Da foreslår jeg dette: http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/6bdd84c171cb65b50d5f0431c1c3adb1 Rundt 4000,- (pluss eventuell toll). Noe er å få tak i i Norge også. Dette er av det beste man får tak i pdd, og er dekket av garantier fra produsent. CPU-blokka funker til alle sokkler også. Radiatorene kan du bytte som du vil, men de i lista er veldig gode. Du kan også ta deg en tur i vannkjølings-forumet for mer inspirasjon Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) jeg skal ikke begynne en hel diskusjon her altså men vil bare poengtere litt når man har internt så er det enklere å flytte på pc`en men man får ikke like god kjøling som ved eksternt nettopp pga av at internt så får man eksosen av all luften i kabinettet rett i radiatoren, det er farmere inni kabinettet enn utenfor, man kan ikke kjøle ned radiator ved hjelp av vindu eller andre kjekke utstyr. når det kommer til støy så vil jeg ikke si at internt bråker noe mindre enn eksternt (iallefall ikke aquaduct serien) fordi det er mange store vifter så man slipper store hastigheter og de sviver ikke konstant, de sviver når det er nødvendig. han skal ha 2x gtx480 og hvert gtx480 ligger på rett under 100 grader ved load ved stock vifter, for å kjøle disse og holde det hele på en god temperatur når man skal ha en cpu i tillegg så vil jeg absolutt si at det er verdt å ta spenderingsbuksene på seg. det skal mye mer kjøling til for å kjøle 2x gtx 480 enn 2x ati 5970 og da når man får en cpu på det hele i tillegg så er det absolutt verdt å bruke 2-3000kr ekstra for ei kjøling som er over dobbel så god. Man kan aldri få et internt bygge sett vannkjøling til å fjerne 1400w med varme effektivt. http://www.specialte...9189a8c9d773905 temporary disabled. det som stod der var og det ligger i google teksten: The aquaduct 720 XT mark III ceramic is a cooling solution without compromises. A maximum heat dissipation capability of 1400 Watts can be acheived Hvis man google på det så finner man det mange plasser men på andre språk Det er mange interne sett som er goda ja det skal jeg ikke si noe på men når man skal kjøle 2x gtx480 pluss en cpu så ville jeg anbefalt eksternt og ordentlig sett. Aquaduct 720`en er bygd opp av ordentlige kvalitet materialer og er et skreddersydd system hvor man får med et skreddersydd software program og display og alt mulig. Jeg ville aldri hatt internt nettopp pga det er kjøligere på utsida av kabinettet enn innsida og man slipper eksosen og man kan få hjelp av vindu eller andre kjekke ting. man er også mer sikker for lekkasje ved et slikt sett som 720. Det finnes sikkert mange andre eksterne systemer som er like gode som 720 men har snakka om den og valgt den nettopp fordi det er den jeg har undersøkt om og vet en del om og har kjøpt selv ifra tyskland. 2-3000 mer for over dobbel så bra system det vil jeg si er et bra kjøp for aquaduct 720 og et dårlig kjøp for byggesettet... Det er ikke toll på noe elektriskt utstyr, det kan du sjekke opp på tollvesenet hjemmeside Endret 7. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Høres bra ut, lyst til å sette sammen en liste over alt jeg trenger ? fra en og samme butikke så jeg slipper så masse frakt og div. kjører 1366 socket og som sagt 2 gtx 480, hvis du klarer å mixe i sammen noe bra noe så skal jeg serriøst vurdere det Takker uansett for mange tankevekkere Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) jeg fant desverre ikke alt fra en butikk men den ene butikken er dansk fordi jeg finner ikke blokk til gtx480 i norge. det eneste som mangler fra handlelista ifra coolbits.dk er en nippe som går fra 1/2 til 1/4 (blokken er 1/2 mens aquaducten er 1/4) også trenger du gjerne litt lengre slange enn det jeg valgte her Handlekorg coolbits.dk Handlekorg Mikroplex.no da er du oppe i en total pris ved ca 7000 kr... gjerne se om du kan finne noen andre nettbutikker med vankjølingsdeler som har alt. om det er fra utlander er ikke så nøye da norsk pris vil bli dyrere enn utelandsk med moms Bare hyggelig å kunne hjelpe Edit: nå som den populære moonestates tråden er nede kan jeg se litt selv om jeg finner alt i en butikk Edit2: fant en plass de hadde alt men det var uten nozzles på alt der så det ble bittelitt dyrere. også kan det være du trenger overganger mellom slangene (usikker der) handlekorg Koolance.com Legg merke til at det er svenske kroner slik at i norske vil det bli en litt billigere (100svenske er 80 norske ca hvis ikke jeg tar feil, 2159,95 norske kr med den kursen) Endret 7. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det ble sykt mye tekst her. Vanskelig å følge. Men internt er ikke nevneverdig dårligere, da man jo flytter den varme lufta ut av kabinettet, ved hjelp av viftene på radiatoren. Det støyer mer av 2 grunner: Man trenger ekstra vifter til kabinettet, og man får ingen isolering av støyen. Dette er fakta. Og jeg vil gjerne se tall på at oppsettene du linker til er dobbelt så gode som andre sett. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 da den varme luften går gjennom radiatore og i tillegg har masse støvpartikler og lignende og dermed en dårlig løsning man trenger ikke ekstra vifta da det allerede følger med, Haf 932 for eksempel: Vifter: 1x 230mm Front, 1x 230mm Topp, 1x 230mm Side, 1x 140mm Bak, Rød LEDs og da hvis man skal ha internt sett så må man ta vekk den bakvifta. de støyer så lite at man hører det ikke engang uansett om det er radiator der eller ikke (17db ca) man får heller ingen isolering av støyen ved internt sett. skal man isolere støyen så skal det var minimalt med håler i kabinettet som for eksempel http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485611 Jeg vil gjerne se kilder på at det finnes et eneste internt sett man kan oppnå 1400w eller 1000w eller mindre på. Jeg har vist deg kilder på 1400w heat dissipation Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg driter i watt og teoretiske tall. Jeg vil gjerne se tall som viser temperaturene på et system i praksis, hvilket vil bevise det du sier om at dette systemet er dobbelt så bra. Du kan bruke interne vifter som radiator-vifter (som da også vil fungere som kabinettvifter). Disse må plasseres på en skikkelig måte, naturligvis - og større vifter må byttes med flere mindre. Støv er det mye mer av utenfor kabinettet enn inni. Jo, det blir mer isolert enn hvis viftene står åpent i et rom. Jeg tviler ikke på settet er så godt som du sier, men jeg vil ha kilder. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Bilde http://www.xtremesys...ad.php?t=212447 Dette er en som bruke 2x 360 mark II (2nd generation) i sitt system I am ordering the 360 MK III or the 720 next week. Not only does it work but it is a work of art. Den 720`en er Mark III (3rd generation) (i norsk butikk selges 360 mark III 3rd generation) og en 720 er mye bedre enn 2x 360 mark II du driter vel i spesifikasjoner au du. du driter vel i alt som står på nettet au du? du driter vel i alle som har erfaring med de au du? Du driter vel i alt du? Jeg vil ha kilder på at interne sett er like gode og at de klarer å fjerne 1400w effektivt men det kommer til å ta gjerne 10side diskusjon før du kommer med det Jeg har vist deg ki8lder flere ganger i denne tråden så nå er det din tur til å backe opp det du sier og vise hva du mener. jeg har gjort det jeg. nå er det din tur. Du snakker kun påstander. jeg snakker bevist og erfart Det er en stor forskjell der Slutt å vær så forbanna påståelig og trollete og heller bevis deg selv og oppfør deg http://www.google.co...i+review&nfpr=1 http://www.google.co...ii+1400w&nfpr=1 Det er over dobbel så mye støv inni kabinettet enn utenfor pga varmeproduksjonen inne der og viftene som henter støvet utenfra.. i eksternt sett så vil ikke alt støvet havne inni der pga viftene omfanger kun en liten del av de mens i en pc så er det mye større hastigheter samt størrelse samt at de sviver 24/7 og dermed vil det komme mye mer støv inn og ut av en pc enn i et eksternt sett pga i 720 så slås viftene kun på når det er nødvendig. hvis du da har settet nerme et åpent vindu på vintersdag eller sommkveldene så vil viftene aldri trenge å slå seg på engang = nesten ingenting støv Endret 8. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 jeg oppfører meg bare fint jeg Og jeg er på ingen måte trollete eller påståelig, bare stiller meg kritisk til et par ting - uten å si at noe nødvendigvis er dårlig. Jeg kommer med saklig og relevant info/graving, og jeg syns det er svært urettferdig når du kommer med påstander rettet direkte mot meg - som at jeg driter i diverse ting. Jeg driter ikke i specs eller erfaringer, men jeg driter i ting som ikke er korrekte eller framstillt på en uklar måte. Alt på internett taes med en klype salt, og dobbeltskjekkes - sunn skepsis. Så type "du driter vel i alt"-kommentarer kan du legge fra deg først som sist, for det styrker ikke akkurat noens tillit til dine erfaringer. Jeg ba deg om å komme med en underbygging med et praktisk eksempel, noe du ikke har gjort enda. Jeg vil se noe hvor man kan lese av en prosessor-temperatur, og ikke en watt-verdi. En slik verdi er verdiløs, da de aller fleste ikke klarer å koble det i en praktisk sammenheng. Linken du viser til (og har vist til flere ganger) er verdiløs for meg - fordi den ikke viser et prakteksempel der noen har tweaket og overklokket, samt gjort skikkelige målinger i forskjellige programmer. Dine erfaringer har jeg ingen problemer med å stole på - men når du sier ting som er direkte gale, da sier jeg mot. Du skal få komme med dine argumenter fritt, men jeg kommer til å argumentere mot med grunnlag i mine erfaringer og kunnskaper. At disse er 100% korrekte skal jeg ikke påstå, men jeg har holdt på såppas mye med dette at det bør ikke være helt på jordet. I et innebygd system vil man i de fleste tilfeller bruke viftekontrollere, slik at man bestemmer selv når viftene surrer. Varmeproduksjon har ingenting med støv å gjøre. Men du ba meg om å underbyggemine argumenter om at et internt system i mange tilfeller er et bedre valg (også i dette tilfellet). Jeg har ikke kunnskaper til å bevise at custom-sett kan ta vekk 1400w effektivt, rett og slett fordi jeg ikkehar kunnskap til å regne på det. Skal nok lære meg det, da det er relevant - men ikke nødvendig. Det er så mye greiere å sammenligne med stock-kjøling eller andre referansepunkter. Siden du er her - hvis det er slik at watt-verdien er så relevant, hvordan regner man egentlig ut hvor mye effekt et kjølessystem tar vekk? Men, grunnlaget for mine argumenter: Pris. Custom sett: 3500,- Aquaduct: 6000,- Altså en prisforskjell på 6000-3500 = 2500. Ikke verdt det, etter min mening. Man får et ekstra grafikkort til den prisen. Ytelse. Her kan jeg ikke si noe på Aquaducten, fordi jeg ikke har erfaring med den - og fordi du nekter å vise meg et praktisk eksempel på bruken. Gi meg noe annet enn en watt-verdi så kan vi snakkes. Behov Trenger man et monster av et kjølesystem? Ting blir langt bedre med et lite nett internsystem, og man taper ingenting på stabilitet eller overklokkingspotensiale. Har man 4 skjermkort, da skjønner jeg lett - men til dette oppsettet trenger man ikke kjøling til 6000 kroner. På et sett med en trippel-rad derimot, kan jeg vise til et av mine tidligere oppsett (EK Supreme, DDC, 4x rad). http://i712.photobucket.com/albums/ww128/Wikipedersen2/Idle.jpg Her har du idle, med 2 vifter gående på halv fart (650rpm). Dette er med GTX295, E8400 (1,3v). Ved load kom CPU opp i 55-58 grader, mens begge GPU-kjernene holdt seg på rundt 50 grader. Dette er mer enn tilstrekkelig kjøling, og yter så utrolig mye bedre enn stock. Nødvendig med mer for å ha et knall-oppsett? Imo, nei. Du snakker kun påstander. jeg snakker bevist og erfart Du tar så feil. Jeg snakker kun av egne erfaringer og meninger. Jeg stoler på dine erfaringer, men når du kommer med ting som er feil - bestrider fakta - da må du forvente at det kommer en kommentar. Du har heller ikke bevist noen ting som helst. Det vi ønsker, er jo å hjelpe nye kjøpere mot det beste produktet for deres behov. Jeg syns ikke Aq. 720 er det trådstarter trenger - men jeg har forståelse og respekt for de som måtte mene noe annet. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg respekterer at du kan holde deg saklig og slikt og da skal jeg holde meg saklig i retur Det som er det store problemet med aquaduc 720 er at det er lite reviews og brukere som har lagt ut noe. man finne litt men det er som regel på andre språk sjekk denne: http://www.hardwareluxx.de/community/f137/aquaduct-360xt-i7980x-2xgtx-480-sli-welche-temperaturen-sollte-ich-erwarten-718077.html Idle 39grader load 66grader og det med 2 gtx480 med bruk av 360 mark iii versjonen (ikke 720) jeg har vist kilder til 1400w (at det faktiskt står det) nå har jeg vist 2 brukere med temps. den ene med overclocket i7 og den andre med 2x gtx480 pluss i7 X 980 http://img.photobucket.com/albums/v421/theseekeroffun/Aqua2.jpg Dette er det programmet man får med aquaduct systemet. det er det som er laget for denne http://www.aqua-computer.de/images/products/aquaduct/ad_360_XT_7_800.jpg litt dårlig vinkel men her ser du display og en vri knapp. der er viftestyring og pumpestyring og alt annet http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=549257 her ser man og litt tester av den med 4870 x2 og overklokka cpu http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=123444 "Age of Conan on high graphic. Temp goes to 100+ in no time. Even with 100% fan speed." mange har problemer med varme på de kortane Her har du idle, med 2 vifter gående på halv fart (650rpm). Dette er med GTX295, E8400 (1,3v). Ved load kom CPU opp i 55-58 grader, mens begge GPU-kjernene holdt seg på rundt 50 grader. fine temps de men det er vel ikke ovekloket samt at trådstarter skal ha 2x gtx480 som produserer vanvittig mye mer varme enn gtx295 http://www.nvnews.net/reviews/evga_geforce_gtx_295/page_9.shtml stock vifte på 40% hastighet... her ser man hvor lite vannkjølinga di egentlig hjelper Pris: 2500kr forskjell for så mye bedre kjøling er absolutt verdt det (det er som å gå fra gtx295 til gtx480 i skjermkort) Ytelse: jeg håper ved ting jeg har vist deg over at du kan bli litt mer overbevist om at ytelsen er der Behov: Trådstarter skal ha 2x gtx480 samt cpu (regner med god i7) og da trenger han mer enn bare vanlig vannkjøling. du hadde greie temps men det med gammel cpu og gammalt skjermkort og du så hvor lite fra stock vifte til vannkjølinga di i temps. det er absolutt et stort behov for en del heftigere vannkjøling når man har 2x gtx480 ved stock vifte ligger de oppe i nesten 100grader og da med internt sett så kommer du ned kanskje 5grader+ - littegrann.... ved aquaducten så vil han haven helt nede på 50-60grader og det sier en god del om ytelsen (beviser er lagt ovenfor i denne posten) jeg håper at du kan blir mer overbevist om at dette virkelig er slik. det er ikke så lett å finne reviews eller tester (på engelsk) til 720 xt mark III men det er nå noen og jeg har lagt fram det jeg har funnet i farta og det burde vise litt hvor god den egentlig er. noen av de som er lagt over er med 360 mark III og da burde du kunne tenke deg til at du må doble ytelsen pga 720 xt mark III er 2x 360 mark III i en å samme boks/system hvis du ikke begynner å tro meg etter denne posten så syntes jeg du skal ta deg en google runde selv og sjekke. når man diskuterer slik som dette så handler det ikke bare om å gi sin review på sitt eget sett men det gjelder å være litt nøytral og kunne finne tinjg fra begge sider og det betyr med andre ord at jeg finner tester med custom sett og du finner tester med aquaducten også http://www.techspot.com/review/279-inno3d-geforce-gtx480-ichill/page11.html her har han clocka gtx480 og kjører Thermatake Big Water system og kjøler kun 1 skjermkort (ingen cpu) hvor mye økning i temps tror du det ikke er med 2x gtx480 samt en i7? det burde si litt hvor nødvendig det er med et ordentlig eksternt system til dette is this more satisfying?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Ble en heftig diskusjon her Ser ut som at jeg må vente litt med bestillingen, får "kun" feriepenger og skattepenger denne måneden så blir litt short + at jeg skal på festival Blir sansyneligvis bestilling i slutten av juli da Uansett, Tusentakk for all hjelpen jeg har fått ! Har vert til stor nytte kommer tilbake når jeg bestiller Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) ved stock vifte ligger de oppe i nesten 100grader og da med internt sett så kommer du ned kanskje 5grader+ - littegrann.... ved aquaducten så vil han haven helt nede på 50-60grader og det sier en god del om ytelsen (beviser er lagt ovenfor i denne posten) http://www.techspot.com/review/279-inno3d-geforce-gtx480-ichill/page11.html her har han clocka gtx480 og kjører Thermatake Big Water system og kjøler kun 1 skjermkort (ingen cpu) hvor mye økning i temps tror du det ikke er med 2x gtx480 samt en i7? FAIL! Du skriver det går ned +- 5 grader, så linker du til en test hvor det er et dårlig vannkjølingssystem og en blokk som er mye dårligere enn de aller dyreste. Og der er jo temperaturen MER enn grei nok for et kort. Se på denne testen, og se resultatene på den andre vannkjølte GTX480 i grafene. Inno3D sin blokk, suger med andre ord. http://www.guru3d.com/article/inno3d-geforce-gtx-480-ichill-black-series-review/22 Rade0n: Tror du burde høre på Wikipedersen, som har mange års erfaring med vannkjøling, mens DrHawkins tydeligvis ikke har det. Du kommer aldri til å slå feil med et godt internt sett. Ta en titt bare på google og i Fermi tråden her på Diskusjon, du finner en del som vannkjøler med internt sett med GTX470/GTX480. Endret 12. juni 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå