Gå til innhold

RPG spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Daggerfall

Kan være vanskelig å få tak i i disse tider, men kommer du over et eksemplar så kan det anbefales. Spillet revolusjonerte RPG-sjangeren da det kom ut i '96, og er favoritt-rpg til veldig mange rpg'ere. Forgjengeren til Morrowind.

Lenke til kommentar
Daggerfall

Kan være vanskelig å få tak i i disse tider, men kommer du over et eksemplar så kan det anbefales. Spillet revolusjonerte RPG-sjangeren da det kom ut i '96, og er favoritt-rpg til veldig mange rpg'ere. Forgjengeren til Morrowind.

Blant annet meg.

Lenke til kommentar

might & magic-serien.... så gammelt og bra du kan ønske deg!!

gothic (er vel ikke så gammelt at det gjør noe, men utrolig heftig nevertheless.)

daggerfall, MED "himmeltillegget" (husker ikke hva de kalte det. noen som husker?)

ultima ascention (riktig skrevet?)

baldurs gate 1&2 +tales from the sword coast & throne of bhaal

icewind dale 1&2 +heart of winter

planescape torment.

og bare som det er sagt: enclave er ikke mer verdig tittelen "RPG" enn fifa 2003. det er et eneste langt gjeeeesp av en grafikkfest tilfeldigvis satt i en fantasisetting. god design, men så til de grader clichè-befengt og lineært.

Lenke til kommentar

Det spørs helt hvor gammelt =)

Noen år gamle som alltid finner veien tilbake til harddisken etter noen år:

Planescape: Torment - Helt overlegent, men måtte installere win95 på en annen pc her for å få det til å kjøre =/

BG1+2 (+2 expansions), IWD1+2 (+3 expansions?) - Blir kanskje litt mye i lengden, men greit å ta frem med et par års mellomrom =)

Fallout 1 og 2, og litt Tactics - Tidenes RPG/Adventure hvis du trives best i denne settingen

Jagged Alliance 2 + Unfinnished Business - Rpg/Adventure hybrider med mer fokus på mer strategi, ett av tidenes beste spør du meg =)

Final Fantasy 8 (til PC)- Min favoritt

Enda eldre igjen:

Eye of the Beholder 1-3 - Sjarm!

Shadow Run (SNES?) - Eneste gode cyberpunk rpg i historien =)

Jagged Alliance - Helt rått den dag idag

-quest serien fra Sierra - Alltid morro å ta frem å mimre litt

Ultima Underworld 1 og 2 - Forgjengerne til det aller meste 3D idag =)

...for å nevne noen. Du sa ikke hvilken platform du tenkte på, men jeg regna med det gjaldt PC. Hvis du liker Adventure er det tonn med gamle klasikere du mest sannsynlig kan laste ned gratis og spille da de betraktes som "abandonware" - ie, utviklerne/eierne finnes ikke lenger, spillene er umulig å kjøpe, og det er ingen til å kreve opphavsretten. Let på nett.

Cheers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...