chairgame Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg har så lyst til å spille gamle rpgadventure spill, noen annbefalinger? Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 De gamle FF-spillene er jo ganske koselige Eller så kan du jo prøve Arena eller Daggerfall? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 baldur's gate 1&2 Icewind Dale 1&2 Planescape: Torment Neverwinter Nights Diablo 1&2 (hehe, ok, ikke helt rpg da...men fantasy da.. Fallout 1&2 Lenke til kommentar
guom Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Bare gamle spill er vel litt vagt å si, hva slags konsoll har du? eller har du alle? :wink: Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Enclave.. uten tvil! Enclave: Ikke RPG Ikke Gammelt Ikke Bra Lenke til kommentar
santaclaw Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Monkey Island 1-3. Baldur's gate 2 er litt gammelt, baldur's gate 1 er veldig gammelt men det vet jeg ikke om er bra, men trur det er bra Lenke til kommentar
Bromle Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 BG1 er genialt. Spill hele Baldurs Gate serien. Du kommer ikke til å sove mye. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Enclave.. uten tvil! Enclave: Ikke RPG Ikke Gammelt Ikke Bra Enclave: er Adventurespill er relativt nytt er sinnsykt bra! Lenke til kommentar
inoxx Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Final Fantasy 7 Beste spillet som er mekka Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Du burde prøva Final Fantasy 3, veldig gammalt og veldig bra..... og veelldddigg langt.. synes nå jeg. Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Final Fantasy 7 Beste spillet som er mekka Jeppers! Det og FF6 er blandt de beste konsoll RPG'ene man får. 8) Lenke til kommentar
Pdisch Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Daggerfall Kan være vanskelig å få tak i i disse tider, men kommer du over et eksemplar så kan det anbefales. Spillet revolusjonerte RPG-sjangeren da det kom ut i '96, og er favoritt-rpg til veldig mange rpg'ere. Forgjengeren til Morrowind. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Daggerfall Kan være vanskelig å få tak i i disse tider, men kommer du over et eksemplar så kan det anbefales. Spillet revolusjonerte RPG-sjangeren da det kom ut i '96, og er favoritt-rpg til veldig mange rpg'ere. Forgjengeren til Morrowind. Blant annet meg. Lenke til kommentar
The_Zealot Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvis du har spilt noen år og ikke har noe i mot veldig gamle spill, vil jeg anbefale ultima underworld 1+2. Lenke til kommentar
slash Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 might & magic-serien.... så gammelt og bra du kan ønske deg!! gothic (er vel ikke så gammelt at det gjør noe, men utrolig heftig nevertheless.) daggerfall, MED "himmeltillegget" (husker ikke hva de kalte det. noen som husker?) ultima ascention (riktig skrevet?) baldurs gate 1&2 +tales from the sword coast & throne of bhaal icewind dale 1&2 +heart of winter planescape torment. og bare som det er sagt: enclave er ikke mer verdig tittelen "RPG" enn fifa 2003. det er et eneste langt gjeeeesp av en grafikkfest tilfeldigvis satt i en fantasisetting. god design, men så til de grader clichè-befengt og lineært. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 um, han sa adventure spill oxo...slutt å syte om enclave da kan jeg få nevne Eye of the beholder 1-3? Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Den dubba versjonen av Gabriel Knight 1 (ikke warez) Lenke til kommentar
Ellusion Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det spørs helt hvor gammelt =) Noen år gamle som alltid finner veien tilbake til harddisken etter noen år: Planescape: Torment - Helt overlegent, men måtte installere win95 på en annen pc her for å få det til å kjøre =/ BG1+2 (+2 expansions), IWD1+2 (+3 expansions?) - Blir kanskje litt mye i lengden, men greit å ta frem med et par års mellomrom =) Fallout 1 og 2, og litt Tactics - Tidenes RPG/Adventure hvis du trives best i denne settingen Jagged Alliance 2 + Unfinnished Business - Rpg/Adventure hybrider med mer fokus på mer strategi, ett av tidenes beste spør du meg =) Final Fantasy 8 (til PC)- Min favoritt Enda eldre igjen: Eye of the Beholder 1-3 - Sjarm! Shadow Run (SNES?) - Eneste gode cyberpunk rpg i historien =) Jagged Alliance - Helt rått den dag idag -quest serien fra Sierra - Alltid morro å ta frem å mimre litt Ultima Underworld 1 og 2 - Forgjengerne til det aller meste 3D idag =) ...for å nevne noen. Du sa ikke hvilken platform du tenkte på, men jeg regna med det gjaldt PC. Hvis du liker Adventure er det tonn med gamle klasikere du mest sannsynlig kan laste ned gratis og spille da de betraktes som "abandonware" - ie, utviklerne/eierne finnes ikke lenger, spillene er umulig å kjøpe, og det er ingen til å kreve opphavsretten. Let på nett. Cheers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå