Gå til innhold

FIFA 11: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Leste ett sted at Fifa 11 sitt gameplay er mere likt Fifa 10 i forhold til Fifa WC.

 

Stemmer dette?

 

Ja det vil jeg så absolutt si, og det gjorde meg ganske så skuffet. Kanskje mest fordi jeg har spilt meg ihjel på fifa wc siste månedene, og mener det var milevis foran fifa 10. Fifa 11 ser, og oppleves mye mer ut som fifa 10.

 

Rent grafikkmessig syntes jeg også WC var bedre, kameraet på WC var perfekt, god oversikt når man spilte (det blir ikke det samme å justere kameraet selv syntes jeg). Jeg syntes også det var mye merkelige hendelser på banen, kollisjonene virker ikke alltid like naturlig som det har blitt skrytt av, og gode tekniske spillere, er ofte litt i overkant klumsete, selv i upressede situasjoner.

 

men, skifter vel muligens mening når fullversjonen av Fifa 11 kommer ut, og får spilt det mer.

 

Er veldig enig i det du sier. Kommer selv fra måneder med FIFA WC, bare elsket det fotball spillet. Spillerne var så livlige og dynamiske noe som gjorde det mer morsomt å spille. Synes FIFA 11 på mange måter er alt for likt FIFA 10, og har noe kjedelig over seg hvis du sammenlikner det med FIFA WC. Selve FIFA 11 demoen i seg selv er så uresponsivt og det virker som alt er i slow motion i selve passningspillet og hvordan spillerene beveger seg, akkurat likt som på FIFA 10. Og nei, det er ikke fordi de har prøvd å forhindre pingpong passning at jeg føler det slik.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er allerede laget et tråd for det: Du finner den HER.

 

Jeg liker at tempoet senkes. Spiller på Legendary nå og synes helt ærlig at Leverkusen har vært det vanskeligste laget og møte. Drogba prøver seg hele tiden på en "Berba-finte" og jeg leser han gang på gang. Ping-Pong Passing er i større grad borte, det kunne vært bedre men jeg er rimelig sikker på at vi får større skiller mellom topp og bunn i årets utgave så fremt det ikke kommer frem en "superformel".

 

Real Madrid er favorittlaget på demoen, har vel så vidt vært innom alle en gang og syntes det var lettest å finne åpningene med Arsenal. Jeg får ikke helt kontrollen med Barcelona og Messi er en skygge av seg selv når jeg bruker de på demoen, men det er godt mulig jeg får det til mer etter trening.

 

Jeg har så langt oppfattet to endringer i skillmoves. Endringen er at dårligere spillere (spillere uten flair-traiten?) tar "Berbatov-finta" i stedet for McGeady-spin. En annen finte er også byttet ut med en annen. Det virker for øvrig som om et par finter har forsvunnet og er det noen som får til atw og htw med Kaka i Arena? Jeg får det hverken til i kamp eller Arena.

 

@Luna: World Class eller Legendary i videoen?

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Herlig, rett og slett herlig! Krever mye mer skills enn tidligere, og det er kulere å måtte bygge opp spillet i mye større grad! Kommer til å elske dette. Vinner stort sett bare 1-0 på World Class. Dog ikke altfor mye tid å gjøre det på.

 

Har dog noe småpirk.

Spillere som ligger på bakken (falt, takla etc) bruker ALTFOR lang tid på å komme seg opp igjen når de ikke er skada. Ballen er plutselig milevis unna.

 

Når jeg ber om at spillere går på løp, så vil jeg ha logisk plasserte spillere til det, ikke backen osv når spissen er i god posisjon til et løp. Ofte har dette skjedd meg. Jeg liker godt å spille i bakrom, så da er det litt irriterende når godt posisjonerte spillere ikke går på løp når jeg ber om det. Selv om jeg trykker flere ganger.

 

Var noe annet småtteri jeg tenkte på i sta også, men det har jeg glemt, så tydeligvis ikke såå viktig.

 

Scorte et pritty sick frisparkmål med David Villa i sta, det var deilig. Virker som lista ligger litt høyere for brassespark og volley og slikt også, noe jeg nesten ikke har sett i WC. Det er ikke feil.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill. Dette er en veldig god forbedring i forhold til Fifa 10, føler det har den underholdningen 09 hadde. Det er en veldig bra feeling over bevegelsene og det er mye mer action i spillet. Personality+ virker veldig lovende, spesielt etter hva jeg erfarte med C. Ronaldo # 7. Føles virkelig ut som du styrer portugiseren - helt egne bevegelser.

Lenke til kommentar
+ Fluid gameplay (hardly any wait from fouls, freekicks, throw ins etc - no shitty highlights of everything).

+ Referee is excellent (plays on alot)

+ Goalkeepers animations

+ Ball physics

+ Penaltys are great fun, kinda ISS 2000 on N64 with aiming assist on.

+ Collision detection spot on.

 

- Passing is the same old.

- Player individuality?

- Crossing, corners, free kicks and some shooting has that crappy supercurl dating way back from the days of Fifa 2001, feels like your kicking a fly away ball.

- Tactics screen or should i say what tactics screen.

- Game speed slightly to fast, in my opinion.

 

Så denne på et annet forum. Ganske enig i det meste.

 

Det er ihvertfall ikke for raskt og kjenner meg ikke igjen i det med å sparke en badeball.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes forskjellen var for liten på vendingene til Messi og f.eks Busquets. Synes for det meste at spillerene generelt har for bra bevegelighet. Badeball er vel ikke brukt, men det pleier alltid å komme en slags curl på ballen som ikke alltid opptrer like realistisk når man skyter.

 

Veldig bra demo/spill likevel da.

Lenke til kommentar

Takk for vids, Luna, keep'em coming smile.gif

 

Spilte demoen i hel hår, på forskjellige vanskelighetsgrader og her er mine pluss/minus-poeng.

 

+ Spillet føles mer dynamisk, alt går mer flytende og spillerne beveger seg bedre

+ Ballfysikken rocker. Dette ble veldig bra

+ Feiringene. Helt genialt å løpe bak mål og ut på banen igjen og klenge på medspillere elelr bare gå amok solo

+ Nettene. Sorry denne måtte med - digg med variasjon og at de faktisk er forskjellige

+ Hadet ping-pong passing. Deilig å måtte tenke litt før jeg sentrer

 

- Replays! Hvordan i svarte har det seg at de ikke har fiksa dette? Max 3 repriser i highlights, og ikke noen sortering på hvordan sjanse det var... Uff!

- MAAASSE bugs. Antar at dette blir fiksa. Alt fra musikk over stadionanlegget til spillere som synker i gresset og drukner.

- Dommeren. Takla en motspiller, som fikk fordel, jeg skøyt bakken på dommeren som hoppa unna, ballen viste seg å være en genial løpeball til spissen min som løper alene med keeper, scorer og dommeren blåser frispark mens gutta mine ferier og spillet henger seg.

- Greit at vi slapp stadion-klippet ved subs, men å vise en spiller fra banen som du ikke kan klikke deg vekk fra blir like irriterende..

- AI'en. Å spille på Legendary var en litt annen opplevelse enn på fifa 10. Det føles som om AI'en ressonerer mer..

 

 

Mange andre gode ting som animasjoner, lydopplevelsen osv, men dette er det som skiller seg ut i min mening..

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

 

Når jeg ber om at spillere går på løp, så vil jeg ha logisk plasserte spillere til det, ikke backen osv når spissen er i god posisjon til et løp. Ofte har dette skjedd meg. Jeg liker godt å spille i bakrom, så da er det litt irriterende når godt posisjonerte spillere ikke går på løp når jeg ber om det. Selv om jeg trykker flere ganger.

 

 

Trykker du flere ganger så stopper de opp løpet, så ikke gå amok med løpe knappen.

 

Veit ikke om det er tilfeldig eller ikke, men Higuain har tatt feiret med å hoppe og slå i lufta, trademark feiringen hans irl uasnsett hva jeg trykket på. Synes de er litt irriterende at det holder å løpe inn i en mdspiller for å feire med han. Jeg er såpass ego at jeg vil løpe solo :p Skulle vært en knapp du måtte holde inne for å feire med lagkamerater.

 

Noen som har sett om det er noen nye feiringer eller finter. Så noen nevnte at McHeady finta hadde fått en berba versjon, og denne synes jeg er mye bedre å bruke når man spiller, mister ikke like mye fart som med McGeady.

Lenke til kommentar
Noen som har sett om det er noen nye feiringer eller finter. Så noen nevnte at McHeady finta hadde fått en berba versjon, og denne synes jeg er mye bedre å bruke når man spiller, mister ikke like mye fart som med McGeady.

 

 

Prøv å trykke R2 og X (pasningsknappen). De tar da en dans som varer i hundre år..

Må si at feiringsfavoritten min så langt er å løpe rundt baksiden av mål flymaskin style og ut på banen igjen for så å kose med en medspiller.

Også gøy å bare løpe ut av banen bak mål og se hva de finner på på egenhånd..

Lenke til kommentar

Leste ett sted at Fifa 11 sitt gameplay er mere likt Fifa 10 i forhold til Fifa WC.

 

Stemmer dette?

 

Ja det vil jeg så absolutt si, og det gjorde meg ganske så skuffet. Kanskje mest fordi jeg har spilt meg ihjel på fifa wc siste månedene, og mener det var milevis foran fifa 10. Fifa 11 ser, og oppleves mye mer ut som fifa 10.

 

Rent grafikkmessig syntes jeg også WC var bedre, kameraet på WC var perfekt, god oversikt når man spilte (det blir ikke det samme å justere kameraet selv syntes jeg). Jeg syntes også det var mye merkelige hendelser på banen, kollisjonene virker ikke alltid like naturlig som det har blitt skrytt av, og gode tekniske spillere, er ofte litt i overkant klumsete, selv i upressede situasjoner.

 

men, skifter vel muligens mening når fullversjonen av Fifa 11 kommer ut, og får spilt det mer.

Var dette jeg frykta. Jeg har også spilt meg ihjel på WC, og jeg må si jeg ikke klarer å spille Fifa 10, det er utrlig uvant, men jeg savner klubblag, så jeg håpet Fifa 11 ville ha samme gameplay som WC. Om det er mere likt Fifa 10 kommer jeg nok til å bli ganske skuffa, men må vell bare kjøpe det uansett, siden jeg savner klubblag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...