Jørgen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Oppskriften til FIFA 11: 1. Chelsea Chelsea er det klart beste laget på FIFA 11 i mine øyne. Det er også det laget 90 % av FIFA 11-finalistene (VM) så ut til å bruke. Real Madrid er det eneste andre laget i spillet som er i nærheten. De har de beste hodespillerne offensivt og defensivt. Laget: Cech Ivanovic - Alex - Terry - Cole Mikel Essien - Malouda Lampard Drogba - Torres 2. Sett Counter-attack til "Default" FIFA 11 handler om å kontre inn mål. Glem possession-fotball. Det er god gammeldags "Drillo-fotball" som er oppskriften i FIFA 11. Ballen skal fremover. Gjennombruddshissighet, gjennombruddshissighet og gjennombruddshissighet. Du kan også egendefinere en "spillestil" som ligner counter-attack, men det ser ut til at det var det som VM-oppskriften blant de "aller beste" FIFA-spillerne i år også. 3. Formasjon 4-1-2-1-2, 4-2-3-1, 4-2-2-2 og 4-4-2 ser ut til å være de mest bruke formasjonene. Personlig foretrekker jeg 4-1-2-1-2 hvis du skal vinne kamper. Det er ikke estetisk fint, og jeg spiller selv 4-3-3 når jeg skal spille FIFA som om jeg spilte fotball, men når du skal "spille FIFA" ser det ut til at "toppspillerne" foretrekker de fire første. 4. Spillestil Når du vinner ball, se fremover. Målet er å få slått en tidlig ball i bakrom som Drogba eller Torres kan løpe på. Ingen mulighet? Ta med deg ballen fremover, spill opp på lampard og få han til å slå en høy gjennombruddsball ut mot Malouda eller Essien (som spiller til høyre i diamanten). Forsøk å slå innlegg på Drogba, om du slår mot Torres (med Malouda) slå mot bakerste stolpe. Midstoppere har en lei tendens til å ikke vinne de duellene. 5. Frispark: Tren. Over muren og inn i målet er det letteste, og med Chelsea/Real Madrid og stort sett alle lag med en frisparkskytter er dette lett. Du kan selvsagt skyte under/rundt muren osv., men det letteste er over. 6. Småtips a) Alene med keeper i litt skråvinkel. Slå et lett innlegg til en stormende spiss som alltid vinner hodeduellen og stanger den inn i tomt mål. b) R1-skudd utenfor 16-meteren. Toppspillere som Drogba/Torres/Ronaldo/David Villa har ingen problemer med å curle ballen opp i krysset fra kanten av 16-meteren og innover. Skråvinkel alene med keeper = R1-skudd, så vet du det. c) Spillere med kraftige skudd kan stort sett kline til fra 25m og innover hvis du får dyttet ballen litt unna (høyre analog). Drogba/Rooney/Ronaldo er typiske spillere som kan gjøre dette. d) L2 + R2, skuddfinte og kroppsfinte. Lær deg dem. Det er ikke mer som skal til, dessverre. Lykke til i FIFA 12, EA. 3 Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvorfor får jeg bare hjemmekamper online? Spiller både Ultimate Team og normalt online, og kan ikke huske å ha spilt en eneste bortekamp. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvorfor får jeg bare hjemmekamper online? Spiller både Ultimate Team og normalt online, og kan ikke huske å ha spilt en eneste bortekamp. Du har antageligvis bedre opplastingshastighet enn motstanderen. Jeg spiller 99,5% hjemmekamper så de gangene jeg vil møte andre lag på sin hjemmebane må jeg gå i lobbyen og håndplukke motstandere der, lagge som faen, angre og quitte kampen og så spille på vanlig måte på hjemmebane igjen.. Lenke til kommentar
frds Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Sant det med hjemmebane, begynner å bli litt lei. Det er kjekt å spille borte av og til også. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 beste finta til å gå forbi en man i fart? får til meste av finter i arena men sliter i kamp.... Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Kroppsfinte, skuddfinte eller R2+L2. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Kroppsfinte, skuddfinte eller R2+L2. så når du kommer springende mot motspiller du har allerede inne r2 for du springer så trykker du bare inn L2 og beveger deg til ene siden? får d F ikke til Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Det lønner seg vanligvis ikke å komme i full sprint når du skal utfordre motstanderen. Jogg imot motstanderen, utfør finte og rykk. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jørgen skal ha for en veldig god oppskrift på hvordan vinne, men det er en ting som virkelig skiller de som er dårlige(no offense) og de som er gode. Det er de som ikke spammer R2/RT konstant. Man blir ikke automatisk bedre av å holde inne den knappen konstant. For det første så har man ikke kontroll på ballen og det for det andre er det komplett umulig å finte hvis man holder den inne konstant. I tilegg er det tusen ganger lettere å spille pasninger og skyte når man ikke holder den inne. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Oppskriften til FIFA 11: 1. Chelsea Chelsea er det klart beste laget på FIFA 11 i mine øyne. Det er også det laget 90 % av FIFA 11-finalistene (VM) så ut til å bruke. Real Madrid er det eneste andre laget i spillet som er i nærheten. De har de beste hodespillerne offensivt og defensivt. Laget: Cech Ivanovic - Alex - Terry - Cole Mikel Essien - Malouda Lampard Drogba - Torres 2. Sett Counter-attack til "Default" FIFA 11 handler om å kontre inn mål. Glem possession-fotball. Det er god gammeldags "Drillo-fotball" som er oppskriften i FIFA 11. Ballen skal fremover. Gjennombruddshissighet, gjennombruddshissighet og gjennombruddshissighet. Du kan også egendefinere en "spillestil" som ligner counter-attack, men det ser ut til at det var det som VM-oppskriften blant de "aller beste" FIFA-spillerne i år også. 3. Formasjon 4-1-2-1-2, 4-2-3-1, 4-2-2-2 og 4-4-2 ser ut til å være de mest bruke formasjonene. Personlig foretrekker jeg 4-1-2-1-2 hvis du skal vinne kamper. Det er ikke estetisk fint, og jeg spiller selv 4-3-3 når jeg skal spille FIFA som om jeg spilte fotball, men når du skal "spille FIFA" ser det ut til at "toppspillerne" foretrekker de fire første. 4. Spillestil Når du vinner ball, se fremover. Målet er å få slått en tidlig ball i bakrom som Drogba eller Torres kan løpe på. Ingen mulighet? Ta med deg ballen fremover, spill opp på lampard og få han til å slå en høy gjennombruddsball ut mot Malouda eller Essien (som spiller til høyre i diamanten). Forsøk å slå innlegg på Drogba, om du slår mot Torres (med Malouda) slå mot bakerste stolpe. Midstoppere har en lei tendens til å ikke vinne de duellene. 5. Frispark: Tren. Over muren og inn i målet er det letteste, og med Chelsea/Real Madrid og stort sett alle lag med en frisparkskytter er dette lett. Du kan selvsagt skyte under/rundt muren osv., men det letteste er over. 6. Småtips a) Alene med keeper i litt skråvinkel. Slå et lett innlegg til en stormende spiss som alltid vinner hodeduellen og stanger den inn i tomt mål. b) R1-skudd utenfor 16-meteren. Toppspillere som Drogba/Torres/Ronaldo/David Villa har ingen problemer med å curle ballen opp i krysset fra kanten av 16-meteren og innover. Skråvinkel alene med keeper = R1-skudd, så vet du det. c) Spillere med kraftige skudd kan stort sett kline til fra 25m og innover hvis du får dyttet ballen litt unna (høyre analog). Drogba/Rooney/Ronaldo er typiske spillere som kan gjøre dette. d) L2 + R2, skuddfinte og kroppsfinte. Lær deg dem. Det er ikke mer som skal til, dessverre. Lykke til i FIFA 12, EA. Jeg må jo vrake Lampard om jeg skal velge 4-2-2-2? Plasserte skudd er lette om det er fra 30 eller 5 meter... Hvordan velger man hvem man skal slå innlegg til? Jeg bare trykker firkant og retning inn i boksen. Men den ender aldri bakover eller forover... Skyte under er umulig. Det er ufattelig lett å skyte frispark med Drogba fra innenfor 25, og Alex fra 30-37 meter... Jeg velger alltid 4-3-3 ballbesittelse, er det feil? Jeg velger også offensiv mentalitet. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 4-3-3 ballbesittelse er feil, ja. Det er farlig også. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jørgen skal ha for en veldig god oppskrift på hvordan vinne, men det er en ting som virkelig skiller de som er dårlige(no offense) og de som er gode. Det er de som ikke spammer R2/RT konstant. Man blir ikke automatisk bedre av å holde inne den knappen konstant. For det første så har man ikke kontroll på ballen og det for det andre er det komplett umulig å finte hvis man holder den inne konstant. I tilegg er det tusen ganger lettere å spille pasninger og skyte når man ikke holder den inne. Absolutt. Jeg vil påstå at det er den største nybegynnerfeilen. Glad for at FIFA 12-demoen er få dager unna, FIFA 11 har egentlig vært grusomt. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg foretrekker 4-3-3, og vinner alltid med det... Eller 3-4-1-2... Er det FEIL og FARLIG også? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Tviler, men det er kanskje IRONISK og SPØKEFULLT. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Takk for oppskriften Jørgen, sitter nå med 7 strake tap... 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Sier mer om deg enn om oppskriften. Neida, men for all del. Det finnes ikke en hemmelig vinner formula for Fifa 11 eller for noen Fifa for den saks skyld. En formasjon/taktikk funker for noen, mens noe helt annet funker for noen helt andre. Eg gjør aldri noen bytter på start 11'eren ikke gjør eg noen formasjonsbytter helle før en kamp, noen ganger vinner eg andre ganger taper eg. Sånn er fotballen, og sånn bør det være på Fifa også. Har bare spilt 127 kamper, 80 seire, 24 tap og 22 uavgjort. DNF på 1%. Takket være min "fantastiske" linje. Endret 9. september 2011 av LunaticFanaticHD Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Den beste taktikken for min del, er å holde ballen i laget og jobbet meg fram til muligheter. Før sprakk eg med min egen "filosofi" på å spille fotball og gjekk mye opp og ned. Men nå holder eg meg mer til den måten å spille på og det går mye betre:) Men vil nok prøve å gjøre et forsøk på det Jørgen mener er oppskriften, selv om det som oftast har gått som tap for min egen del. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Den taktikken som Jørgen ramser opp er slik alle dårlige fifa spillere spiller. synd, men sant. Hvem som helst kan vinne med å spille slik med Real eller Chelsea. Ikke glem å holde inne spurt knappen og press knappen når du ikke har ballen, og andre press også. Alt for å virke mest irriterendes eh. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Nei, jeg får gå tilbake til den jeg alltid vant med. Chelsea 5-2-2-1 (ser ut på spillet som 5-2-3) Cech Bosingwa - Terry - Alex - Ivanovic - A. Cole Essien - Lampard Zhirkov - Drogba - Malouda Zhirkov på høyrekant er faktisk gull verdt, kjøper ikke FIFA 12, da altså, når Zhirkov ikke er med. Pleier å bytte innpå Torres, Ivanovic og Mikel/Anelka iløpet av kampen som oftest... Spiller Offensiv mentalitet og Ballbesittelse + Høyt press... Takk Jørgen, listen min med seire ble kortere etter at jeg prøvde din taktikk! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Want som cheese with that whine? Endret 9. september 2011 av LunaticFanaticHD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå