Gå til innhold

FIFA 11: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror NHL har større makt enn FIFA ja

 

Tror ja? Du har mao. ikke prøvd spillet. Ikke uttal deg før du faktisk har prøvd det!

 

Har selv spilt NHL mye, ikke så mye 11, men 10 spilte jeg veldig mye. Veldig klare bugs og glitcher fant jeg ikke, men jeg var aldri veldig god i det og det kan jo ha noe med det å gjøre. At jeg rett og slett ikke klarte å utnytte de bugene som er. Eneste var vel at jeg var veldig flink til å spille på åpent mål etter å ha gått rundt langs vantet. En kamerat var jo også veldig god til å bruke håndleddskudd i motsatt hjørne.

 

Men hovedforskjellen som jeg føler er at når EA FIFA skulle legge ut en bug liste så kom de med 4-6 punkter om hva de følte var galt. EA NHL kom med en laaang liste over feil som de skulle fikse i patchen. Så det virket som om de hadde en større vilje til å fikse ting.

Lenke til kommentar

Se for deg sinte Amerikanere hvis EA hadde dreti seg ut på NHL. FIFA blir nesten nedprioritert iforhold til NHL.

 

Er det ikke to forskjellige studioer som lager de forskjellige spillene? Greien med FIFA er at serien vil selge 5-6 millioner kopier uansett på grunn av seriens sterke merkenavn. EA gir en blanke faen i om communityen slakter spillet, da dette utgjør en marginal del av de totale salgstallene. EA har fullt fokus på aspekter av spillet som gjør at spillerne må betale. Er sikker på at man snart må betale bare for å ha muligheten til å spille online, betale for oppdateringer osv.

 

Så lenge FIFA er en av EA sine største melkekuer vil de bruke enormt med ressurser på serien. Men de ressursene vil brukes på å få spillet ut til flere, og hvordan de kan tjene enda mer penger på de kopiene som er solgt. Vi vil nok aldri få se ett dypere velfungerende FIFA-spill.

Lenke til kommentar

Stemmer nok at det er forskjellig studioer som produserer spillene. Men de kommer fra samme utgiver og EA burde være for gode til å gi ut et spill som har sluppet igjennom beta-testing.

Som du sier selger det seg selv, men sånn vil det nok ikke være for alltid. En eller annen gang må folk bli lei av å aldri få det de vil og hvis andre aktører ser dette og gir oss et produkt som vi vil ha så sliter virkelig EA og hele FIFA serien. Men pga manglende konkurranse har EA omtrent fritt spillerom, selv PES vil ikke klare å kapre alle FIFA fansen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Begynner å bli rimelig lei karrieremodus nå Spiller som spiller - ikke manager. Det har ikke blitt kjøpt eller solgt en spiller i løpet av de to sesongene jeg har spilt. Det er samme laguttak og bytter hver bidige kamp. Håpløst.

Lenke til kommentar

Har selv begynt spille karriere modus, mn vurdere å starte spillende manager for å få utfør alle bragdene for spilleren min.

Men noe eg synest er irriterende med karriere modus, er selv kva slags situasjon man er i ein kamp, kommer det alltid samme byttene hele tiden. Virker aldri som byttene er særlig gjennomtenkte.

Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig lei karrieremodus nå Spiller som spiller - ikke manager. Det har ikke blitt kjøpt eller solgt en spiller i løpet av de to sesongene jeg har spilt. Det er samme laguttak og bytter hver bidige kamp. Håpløst.

Sammen med det merkelige faktumet at du bare undertegner ett-års-kontrakter og det er ingen som viser interesse for deg i overgangsvinduet i januar.

Skulle likt å kunne blitt kjøpt opp av en annen klubb i januar, eventuelt ønske seg bort og dermed bli satt på benken eller lignende.

Og det er underlig at laget du spiller for ikke henter nye spillere eller selger noen. Virker ikke som om du har noen konkurranse om plassen din heller.

Lenke til kommentar

Har aldri påstått at jeg har prøvd spillet, det er heller ikke poenget.

Det jeg mener er at EA prioriterer NHL fremfor FIFA. Sånn har det vel verdt en stund. Vet at NHL har holdt en høy standard.

 

 

Jeg tror markeder i USA/Canada verdsetter NHL høyere enn Soccer-fotball?

 

Det er nok litt slikt tenkt.

 

PS. Hvilken formasjon er best, uansett?

 

Jeg legger merke til at når jeg tar pause i en kamp, at motstanderen plutselig har en helt annen formasjon en det jeg finner, f.eks. 7 i forsvar, 1 på midtbanen, resten helt i det ene hjørnet osv. Bug? Nei, de spiller annerledes og stiller seg opp slik der-etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...