Gå til innhold

FIFA 11: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Hør med majoriteten her på Fifa delen av forumet du da. Og hvem er du til å henge deg opp i hva eg mener og ikke? Om du også mener det er ett bra spill så mistenker eg at du er en av de som har vært med å utviklet dette makkverket av et spill.For kan ikke være mange Fifa fantaster der ute med sine fulle fem som feks spiller Fifa 11 fremfor 09 eller 10 for den del.

 

Av de Fifa nerdene eg har på min venneliste på PSN så var det litt morsomt å se den første uke var det Fifa 11 de fleste spilte, mens nå er det Fifa 10 eller rett å slett ett HELT annet spill i en annen sjanger det går i.

 

Og om du fortsatt er i tvil så kan du lese innleggene på denne siden og noen sider bakover så ser du fort hvor folk ligger an.

 

Det sier sitt. "ferdig med den saken"

 

At enkelte er så dårlige og gir opp FIFA 11 allerede etter første uke er da ikke spillet sin feil, men heller de som gir opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett BRA spill, er du heeeeeeeeeelt på bærtur? Om du syns Fifa 11 er ett bra spill så har du enten: NETTOPP begynt å spille, eller ALDRI spilt ett BRA fotballspill før.

Han syns det er et bra spill, ferdig med den saken. Det er ikke opp til deg om spillet er bra eller ikke. Han er nok ikke den eneste som synes det er et ålreit spill.

 

Hør med majoriteten her på Fifa delen av forumet du da. Og hvem er du til å henge deg opp i hva eg mener og ikke? Om du også mener det er ett bra spill så mistenker eg at du er en av de som har vært med å utviklet dette makkverket av et spill.For kan ikke være mange Fifa fantaster der ute med sine fulle fem som feks spiller Fifa 11 fremfor 09 eller 10 for den del.

 

Av de Fifa nerdene eg har på min venneliste på PSN så var det litt morsomt å se den første uke var det Fifa 11 de fleste spilte, mens nå er det Fifa 10 eller rett å slett ett HELT annet spill i en annen sjanger det går i.

 

Og om du fortsatt er i tvil så kan du lese innleggene på denne siden og noen sider bakover så ser du fort hvor folk ligger an.

 

Det sier sitt. "ferdig med den saken"

Jeg forstår poenget ditt og har null problemer med å godta at dere misliker spillet. Jeg synes bare det er lite fair at dere også skal bestemme hva andre synes om spillet. Det må da være fullt lovlig å synes at det er bra selv om dere ikke gjør det? Folk må da få lov til å ha forskjellige meninger?

Personlig synes jeg spillet er helt ok. Spiller det i ny og ne, men ikke like mye som da 10'ern kom ut. Og jeg ville aldri vurdert å gå tilbake til 10'ern igjen. Men det er MIN mening. La folk få ha sine egne meninger om spillet uten å komme med slike unødvendige kommentarer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

At enkelte er så dårlige og gir opp FIFA 11 allerede etter første uke er da ikke spillet sin feil, men heller de som gir opp.

 

Du bør virkelig ikke uttale deg om andre når du ikke vet noenting om de ;) Eg var feks den første som fikk 100% på Pro'en min her på forumet etter bare 11 dager etter release. Ta deg en tur innom linken i siggen min så kan du jo se selv og lære fra de "dårlige"

 

Eg har vært fast i en klubb på tildigere Fifa utgaver inkl Fifa 11, og har vel stort sett spilt Fifa fra 90 tallet og utover, så eg er nok ikke den som er den dårlige av oss, igjen det er det nok flere her på forumet som kan si seg enig med meg i.

 

Om du tror grunnen til at enkelte her på forumet gir opp Fifa 11 fordi de ikke får det til, så trenger du virkelig å stikke fingeren i jorda og tenke deg om. Mange av de beste her inne har mer eller mindre gitt opp Fifa 11, og det er IKKE fordi de er "dårlige" ;)

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Kan du ikke skrive hva som er så dårlig med spillet, da? Istedenfor å skryte over hvor god du er.

 

Viss du tar deg tid til å lese deg litt opp i tråden før du lirer av deg ting, av så trenger eg ikke ramse opp for nte gang hva som er latterlig dårlig med denne utgaven av spillet. Du trenger ikke lese hele tråden vettu..6-7 sider tilbake så finner du helt sikkert noe du kan lese på vettu.

 

Og når EA kommer med en patch etter ALT for lang tid, og det mest oppsiktsvekkende som er i patchen er oppdaterte drakter til Lincoln City så KAN en kanskje begynne å lure.

Lenke til kommentar

Her sitter det garanter FLERE som har mer timer bak FIFA enn deg. Mange av de ELSKER Fifa serien og alt den står får. Når man får spill som FIFA 11 i trynet av EA kan man faen meg kaste det fra seg eller gå tilbake, som mange gjør. At noen liker det er som så, men fleste parten av de blod ivrige fifa fansa misliker faktisk mye eller deler av FIFA 11. Det eneste jeg synes er gøy på FIFA 11 er faktisk pro club, selv om den helvetes 5 sek button laggen ødelegger så utrolig mye til tider.

At det skjer er bare purr latskap fra EA og at de ikke prioriterer. De spammer meg jo nesten daglig med reklame fra UT, men å gjøre spillet bedre er tydeligvis ikke interessant nok.

 

Så du må forstå at FIFA 11 er ikke verdt utrolig mye mer av tiden enn 1 uke. Selv spiller jeg Pro Club, men det er mer pga moroa og ikke på grunn av hvor "bra" FIFA er.

Lenke til kommentar

Liste fra EA forumet, veit ikke om alt stemmer...

 

 

1) Virtual Pro's Name Changes (more info on this one would be good)

Occasionally, the VP's name will change to a generic name, despite commentator's still referring to the player with the originally selected name.

 

2) March 20th-30th/Scheduling Freeze

Very often, the game will enter an infinite loading screen at the 'Warming Up' screen before a game in late March. This can be bypassed by going to the calendar and selecting a date in the near future to simulate to.

 

3a) Unlimited Money

By allocating the club's funds 0:100 then canceling a loan, the club goes into debt. Manipulating the budget then results in a massive amount of money becoming available.

3b) Massive Debt

If the user is affected by the previous glitch, and earns above the theoretical maximum amount of money (ie. by setting the max transfer budget then earning some money) the budget is made negative, placing the club in over 2 billion debt.

 

4) Lower Wages Demanded

If offering players extravagant wages, occasionally they will counter offer with the conditions they request, with a wage much lower than that originally offered. Agreeing to their conditions seems to always result in denial.

 

5) Board Expectation 'Achieved'

After ending a season where the league goal was not achieved (ie. finishing lower than expected), the board very often seems pleased with the result, explicitly and falsely stating that you have fulfilled the expectation. This also has a positive effect on the manager's reputation.

 

6) Fired Despite Playing Fewer Games

The board does not seem able to consider the number of games played when evaluating league performance. Thus, especially early in the season when the schedule is busy, successful managers may be fired as the board deems their league position too low despite having more than enough games in hand to account for the deficit. This seems very common, especially at teams with high expectations, and the only known way to prevent this is to set the board difficulty much lower than desired at the start of your career.

 

7) Team Changes After Buying Player(unconfirmed)

Signing a player from another team will result in the entire squad changing to that of his previous team, despite retaining your club's kit.

 

8) Perennial Cup Opponents

Every season, the same opponents are drawn in cup competitions. Opponents in further rounds are predictable based on results of other games, where they should be random. Though its effect on the game is minimal, this has significant implications for the realism of cup fixtures.

 

9) Loan Players Returning

Loaned players may randomly leave the club at any point, with no notification. They return to their parent club without any notification, despite having a contract til the end of the season.

 

10) Wages Fluctuating

Players may, for no apparent reason, suddenly have their wages increase or decrease by any amount. Renegotiating a player's contract to a longer duration with a higher wage may result in a successful contract extension however the wage remains the same. Others may increase/decrease without any contract negotiations, perhaps in relation to their performance.

 

11) Unrealistic Rising League Expectations

The board will frequently expect a ridiculously high finishing position, increasing the expectation in successive years. This occurs particularly with newly promoted teams. The board may expect a mid-table finish, top 6, top 4, then expect to win the league in as many seasons immediately after promotion. This is despite minimal transfer and wage budget increases.

 

12) AI's Restricted Spending

It is almost impossible to sell expensive players, as the AI seems reluctant to even make a low offer on transfer-listed players. Even free transfers are apparently too expensive for the AI teams, even if that player is a mid-20s Rooney or Fabregas.

 

13) AI Making Subs

If appointed Manager in Player Mode, the AI will continue to control substitutions in games without the player's input.

 

14) Player Growth (or lack thereof)

I don't know where to begin. This is a mess. Players in the form of their life decreasing; being informed via email that someone has improved when their stats suggest otherwise; young players with high potential remaining stagnant for years; uncontracted players steadily improving, etc

 

15) SPL Split-Format Games

The five league games added to the end of the SPL season as part of the split-league format have no bearing on the league ladder. These are essentially friendlies.

 

16) CM Team Changes

Occasionally, after playing a game in an alternative mode, returning to Career Mode will reveal that the controlled team in CM has bizarrely permanently changed to the one selected in the other mode. (specifics requested if anyone knows which game modes do this, etc)

 

17) 'Out of Funds'

Paradoxically, when a player sale is canceled because the AI team ran out of funds so cannot complete the transfer, the transfer fee is still received.

 

18) Kit Numbers

When assigning kit numbers, particularly when assigning a kit number (eg. to Player A) already selected for another player (Player B), the game may occasionally try to correct this by assigning Player B a number already assigned to Player C. In other words, it tries to correct duplications by inadvertently creating another.

 

19) Dot Colours on Scouting Screen

At the pre-match scouting screen, the colours of the 'dots' representing opposition players on the mini-map appear to be referenced from the player's team, not the AI team. For example, if the player uses a 352, but the AI uses a 433, then the opposition team will be represented by 3 yellow defenders, 5 green midfielders and just 2 blue forwards (though arranged correctly in a 433).

 

20) League Cup Seeding

If the player-controlled club has qualified for the UEFA Champions League or Europa League, they will still incorrectly join the English League Cup in Round 2. However, it appears that AI teams in the same situation correctly enter in Round 3.

 

21) Budget Allocation

After manually setting the budget, some players report that the game sets it back to something impractical, always and instantly. Often this is 100:0, making it impossible to sign anyone because wages cannot be paid.

 

22) VP Never Substituted

Self-explanatory, really. He could be gasping for breath with a pair of fractured legs and the manager will still insist on leaving him out there. Also never used as a sub (ie. impossible to be named on the bench).

 

23) VP Plays Every Game

If the VP's squad status is particularly high (eg. key player or captain), then the manager will select him to play every match, even when his condition makes it such that choosing a slightly lower OVR player would be logical. Combined with 22, this makes for some exhausted VPs!

 

24) Commentary

This deserves a thread for itself, and is something FIFA has always struggled with. Specifically in terms of CM though, commentators can often be heard calling a VP midfielder the "best forward" or discussing a player who has apparently been bought in the mid-season transfer window despite it being at the start of the season.

 

25) Cup Wins Ignored

In 'My Career', domestic cup wins are not counted.

 

26) ECL Missing First Season

Apparently a licensing issue, though I'm skeptical of this excuse, there is no European Champions League in the first season.

 

27) Missing Icons in Simmed Matches

In particular, the 'ball' icon for scorers often does not appear next to the name of the goal-scorer as it should.

 

28) Glitched Players & Incomplete Teams

Seems to occur after loading a saved game. Some players may have their name removed (blank) with a nonsensical OVR such as 360714, and often shown to be goalkeepers. Attempting to play a game with these players in the lineup may result in an incomplete team (<11 players) and it appears impossible to remove them from the squad entirely.

 

29) Loaned Players Un-Signable

It is impossible to make an offer to purchase a player listed for loan, currently on loan, or recently returned from loan. What makes this particularly 'buggy' is that once a player returns to his original club at the end of a loan move, the game recognises this as a recent transfer, and thus it is impossible to sign him within the next year as the club believes they have only recently bought him and are unwilling to sell him so soon.

 

30) Released Players' Wages Still Paid

After terminating a player's loan (unconfirmed if this also occurs when releasing a player), there is no change in the wage budget. Despite paying the termination fee, taken from the transfer budget, their wages apparently continue to be paid.

 

31) Starting CM Consistent Freezing

Starting a new CM may invariably result in freezing, if the user chooses to use the latest downloaded or default squads. Though the cause of this is unknown, as it appears to randomly affect people attempting to start a new game, choosing 'Current Customised' squads bypasses the issue (though invalidates the career from online leaderboards).

 

32) Suspensions

A red card in any competition applies to every competition. For example, receiving a red card in a Champions League match will render the player unavailable for the next league fixture, after which they will be eligible again even if the next game is another Champions League tie.

 

33) Fluctuating Points in Simulated Leagues

Those who pay attention to ladders of leagues in which they are not active may note bizarre points tallies. Specifically, teams may experience a decrease in points after a number of rounds, though this is clearly impossible in real life (excepting bankruptcy, etc). To quote one player: "With 36 games played Arsenal were sitting comfortably on 86 points, 5 clear of Chelsea. Once the season ended, I looked again and Arsenal were 5th with 72 points".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Magiii her har du litt å lese gjennom:

 

1: Det er ikke lenge siden jeg ble taklet mot AI å fikk min spiller skadet pga takling bakfra, istedet fikk jeg frispark imot pga hands fordi spillern min falt over ballen å traff håden

 

2: Offside... dommeren blåser når man ballen går via en motspiller

 

3: fordelsparagraf, latterlig at når man er gjennom med gjerne flere spillere, men dommer blåser av

 

4: ballmottak av angrepspillerne er ubrukelig

 

5: connection problemer ved online spilling

 

6: Dårlig flyt , det fins en mellomting mellom Fifa 09 å dette

 

7: playergrowth... vel jeg verken ser eller merker noe forbedring på unge talenter

 

det er masse mer feil, men dette er ting jeg husker i farta.

Lenke til kommentar

Kulan litt då.. jesus. FIFA er et greit spill. Jeg har det ivhertfall gøyt med det. Vet at det er mye bugs i karrieremodus, be a pro, clubs osv. Men 1v1 er jo ikke SÅ gale som alle skal ha det til? Eneste jeg har irritert meg litt over er offside og fordelsparagrafen, men har ikke merket noe til det etter patchen.

 

Jeg syns karriremodus, og clubs og sånt er kjedelig. Liker best 1v1, så er kanskje derfor jeg ikke hater spillet så sykt som dere, men dere kan jo ikke bestemme hva andre skal syntes om spillet?

Lenke til kommentar

Synes spillet er helt greit, spiller heller det enn 10, da det har like irriterende gameplaybugs som 11, om ikke verre.

 

På FIFA 10 hadde vi ordtenlige store bugs som:

-At backen alltid opphevet offsiden,

-For lett pasningssystem,

-Fikk ikke straffer på stående taklinger

-Og lobber som ALLTID gikk inn.

 

På FIFA 11 har vi:

-Høye gjennombruddsballer som er litt for effektive,

-Medspillere som strekker seg etter ballen istedenfor å løpe etter den når man spiller en litt for dårlig ball,

-Skilled dribble er halveis ødelagt siden spilleren prøver å stoppe ballen før dragning istedenfor å bare ta den til siden med engang. Vet at dette skjer fordi man har høy fart, men hadde likt hvis spilleren bare hadde tatt den til siden med engang og helle missa helt på dragninga, enn at han stopper opp ballen først.

-Fintesystemet funker ikke like bra som får siden spillerne ikke får en boost som de gjorde før. Om det er posetivt er vanskelig å si, men det går utover gleden i spillet i alle fall.

-Hands er veldig ustabilt, men det er nytt og satser på at det blir bedre til neste spill.

 

Synes også at det valget man kan ta om man vil styre hvor fort spilleren løper er veldig posetivt, men den kan som hands bli forbredet mer. Savner litt det å kunne finte i stor fart og det å ha kontroll på ballen når man løper fort med spillere som Messi og Ronaldo.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...