Gå til innhold

FIFA 11: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller suger FIFA 11 noe helt jævlig ?

 

Hva skjedde med å gå bort ifra noe som faktisk fungerte, FIFA 11 ligner med på FIFA 09, FIFA 08 i gameplay. Grafikk er nydelig, men det hjelper lite når respons og dynamikken ikke er på plass.

FIFA 10, samt World Cup er fortsatt fantastisk og er slik et fotball spill burde være. Det skal være raskt og man skal kunne manøvrere spillerne uten å vente x antall millisekunder før selve bevegelsen utføres.

 

Ok at det er blitt vanskeligere, jeg har forsøkt å sette meg inn i det ved å spille det i nå 1 uke men det nytter jo ikke, i hvert fall ikke online.

 

Jeg sverger fremdeles til FIFA 10 og World Cup 2010.

Lenke til kommentar

Ganske enig at det er utrolig at dem ikke klarer å ta i mot en ball, og enda værre at de ikke klarer å slå en pasning på 1 touch. Ihvertfall de aller beste. Det tar seg tid å venne seg til det nye spillet, men når du først gjør det vil du slå mindre pasninger som havner motsatt vei av hva de var tenkt som. Men kan håpe på at mye blir rettet av verdens mest inkompetente selskap!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor man ikke får bilde av FIFA 11 coveret på siste spilte spill på Xbox, kommer bare en sånn Xbox Live greie?

 

 

Virker ut som det er en del spill som lider av de samme problemet. The Sims 3 har heller ikke "cover". Det er en del av de nye spillene som ikke har det. Sikkert et problem som Microsoft arbeider med å fikse. Kan ha noe med den Updaten på Xbox utseende i går. Btw var den forferdelig synes eg. ALT er hvit. Kunne bare forsatt med det dem hadde.

Lenke til kommentar

Hadde vel vært smart å fikse på bugsa først? Føffaen :(

 

 

Hva med å fikse bugsene først? Ah.. kjipe greier.

 

Greit å sette seg inn i hvordan Sony og Microsoft håndterer oppdateringer før dere sutrer mot EA. Spillet burde muligens hatt færre bugs ved lansering, men EA er nødt til å gå en lang runde med Sony & MS før oppdateringen godkjennes og legges ut.

Prosessen med å få ut Ultimate Team var sannsynligvis påbegynt allerede før lansering.

Lenke til kommentar

Hadde vel vært smart å fikse på bugsa først? Føffaen :(

 

 

Hva med å fikse bugsene først? Ah.. kjipe greier.

 

Greit å sette seg inn i hvordan Sony og Microsoft håndterer oppdateringer før dere sutrer mot EA. Spillet burde muligens hatt færre bugs ved lansering, men EA er nødt til å gå en lang runde med Sony & MS før oppdateringen godkjennes og legges ut.

Prosessen med å få ut Ultimate Team var sannsynligvis påbegynt allerede før lansering.

 

Så EA hadde ikke tenkt å fikse bugs? Siden du sier det ikke var påpekt før release. Men den ruden tar altså godt opp mot 2 mnd?

Lenke til kommentar

Hadde vel vært smart å fikse på bugsa først? Føffaen :(

 

 

Hva med å fikse bugsene først? Ah.. kjipe greier.

 

Greit å sette seg inn i hvordan Sony og Microsoft håndterer oppdateringer før dere sutrer mot EA. Spillet burde muligens hatt færre bugs ved lansering, men EA er nødt til å gå en lang runde med Sony & MS før oppdateringen godkjennes og legges ut.

Prosessen med å få ut Ultimate Team var sannsynligvis påbegynt allerede før lansering.

 

"Greit å sette seg inn i blah blah blah"..? lange runder? Gi meg en link til den godkjenningsprosessen er du snill..

 

De lager en patch, den sendes til godkjenning, ferdig.

Er ikke lange runder annet en til der du er på bærtur..ferdig.

 

At EA ikke gidder å bruke Gary Patterson bedre enn de gjør hadde løst mange av sutre-trådene her&der. Hadde de giddi å innrømme feiltrinn og forklare hvorfor ting som har skjedd har skjedd så hadde man også sluppet sutretrådene.. Det er når EA spiller stumme og tenker mer på aksjeholderne sine enn de som kjøper spillene at man kan begynne å lure..

 

Akkurat nå er dette EA:

1. Release Fifa11. Takk for pengene.

2. Masse bugs. Drit i det - release FUT = mer penger. Vi må nå målene våre.

3. ??? (jada, det kommer en patch)

4. Profitt.

 

Bare se på denne: (og les gjerne hele)

http://files.shareho...KED%20FINAL.pdf

 

Eller gå inn her: http://investor.ea.com/results.cfm og sjekk 2011 resultatene. Ble lansert i dag.

 

EA skal spare penger i tiden som kommer ( :ohmy: står på side 3). Reparer = utgifter, lansere = inntekter. Enkel matte som tom du burde forstå.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Vel, EA laget et knallgodt fotballspill siden de var nødt til det. Rundt 2006 innså utviklerne at de holdt på å tape markedet til PES og Konami, så de satset ganske sterkt på å lage et gjennomført godt fotballspill. Nå tar EA markedet for gitt igjen og PES er i ferd med å ta tilbake markedet. Vi får håpe PES lager et knallspill til neste år slik at EA på nytt er nødt til å satse enda sterkere.

 

En kan jo drømme om hvordan Fifa hadde vært om det amerikanske markedet hadde vært like stort som det europeiske. Bare se på NHL/NFL/NBA-spillene. Om Fifa-spillene hadde vært på samme nivå så hadde jeg sittet å spilt nå.

 

Det er min teori altså. Ingen fakta å vise til. :cool:

Lenke til kommentar

Så EA hadde ikke tenkt å fikse bugs? Siden du sier det ikke var påpekt før release. Men den ruden tar altså godt opp mot 2 mnd?

EA var åpenbart ikke klar over alle "bugs" ved lansering. Og hva er det du snakker om, påpekt før release? Var det demobugs de skulle jobbe ut ifra? Det er først når spillet slippes at de får feiltestet produktet sitt skikkelig. Sånn er det faktisk med 95% av spill. Til og med spill som gjennomgår 6 måneder betatesting før release trenger patcher før de er perfekte.

 

Poenget mitt var uansett ikke så mye at EA må avvente godkjenning før de spikrer en dato for oppdateringen. Poenget var at UT er en uavhengig prosess, og tilleggspakken var åpenbart klar lenge før de kunne begynne på feilfiksing.

Å utsette UT vil ikke fremskynde patchen.

 

Og mister gnu. Hvem dev-gjengen bør høre på, og hva EA planlegger å spare penger på i fremtiden har jeg ingen formening om. Matematikken din skal jeg nok klare bedre enn du aner.

 

Gi meg en link til den godkjenningsprosessen er du snill..

http://forum.ea.com/uk/posts/list/31208.page

 

Vær så god. Nå var jeg snill.

 

Jeg syns bare folk har ekstremt lite forståelse for hvordan et spillfirma fungerer. Det er neppe lett å rydde opp i de faktiske feilene når 90% syter om at Rooney ikke springer fra Cordoba med ballen, Messi skal være like kjapp som C. Ronaldo, ingen klarer å ta imot ballen og Xavi skal aldri bomme med pasninger (er det ikke litt sært at du må be han om å sentre?).

 

For meg fungerer spillet utmerket. Merker lite eller ingenting til lag, liker at de har roet R2-spam og ballen er ikke like klistret til den som fører.

Jeg har spilt samtlige utgivelser siden PS3 kom , og sikkert vunnet over 60 kamper online. Vet hva jeg snakker om, liksom. Dritlett.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...