Gå til innhold

FIFA 11: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fifa, fifa, fifa. Fantastisk spill på alle mulige måter, det spillet jeg bruker mest tid av alle spillene mine på.

Nå er Fifa også blitt det spillet jeg har gjort mest for å "fikse"

 

Den forbanna laggen i Fifa Clubs, 2-5 sek button delayen som kommer har nå fått meg til å gjøre følgende:

* Ringe NGT, redusert hastighet for å stabilisere linjekvaliteten min. Altså vi snakker om 1mb reduksjon, noe jeg fikk dem til å sette opp en gang for lenge siden som da _kunne_ resultere i bitte litt ustabilitet. Nå er altså det redusert igjen. De la og på et "støyfilter" på linjen, noe jeg ikke viste de kunne.

* Oppgradert router software.

* Satt opp QoS

* Slått av alt som heter mediaserver på alle maskinene

* Slettet alt unødvendig drit på boxen

* Sletta cachen på boksen.

* Satt opp portforwarding på nytt.

* DMZ server

* Koble direkte i router.

* googlet, googlet og atter googlet etter andre tips som kan utløse delayen.

 

Erfaring så langt er at noen får den innimellom, andre aldri, noen så og si hele tiden (sistnevnte er min båt dessverre).

 

Fifa Clubs er altså ubruklig for meg også i denne utgaven av Fifa.

 

Det som jeg syns er rart, er at EA games, med så utrolig mange spill som har hatt online støtte, altså ikke klarer å perfeksjonere en enkel Fifa Pro kamp som jeg spiller. Somregel spiller vi 4v4, 3v3 osv. Jeg forstår det rett og slett ikke.

 

Jeg blir rimelig forbanna dersom neste patch inneholder det forbanna Ultimate Team greiene. Ea administratorene har på forumet dems sagt at de jobber dag og natt for å utbedre disse problemene i flere uker nå. Merker det går lett 2 - 3 dager mellom hver fifa sesjon når jeg biter meg fast i slike irriterende momenter.

 

Om noen skulle ha et ørlite tips de kunne komme på, så ikke nøl, spread the word.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt fifa11 henger seg når jeg går inn og skal enten ta "ny karriere" eller "last inn karriere"...må bare avslutte spillet og starte på nytt og spille noe annet enn karriere..

Noen som har vært borti problemet eller vet hva som skjer? :)

 

Edit: Det klikker vist samme faan hva slags spillmodus jeg prøver å gå inn på -.-

 

Noen tips? :)

Endret av Kjetaca90
Lenke til kommentar

Enig med deg at FIFA Club delayen ødelegger hele opplegget. Skikkelig morsomt når du er forsvarer å skal sentre, men det tar opp mot 3 sek. Da har du jo selvsakt mista ballen. Samme når du skal skyte, rett og slett utrolig av EA. Er som du sier, at EA skal ha problmer online er helt utrolig med tanke på kraften og makten de har til å gjøre noe med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt fifa11 henger seg når jeg går inn og skal enten ta "ny karriere" eller "last inn karriere"...må bare avslutte spillet og starte på nytt og spille noe annet enn karriere..

Noen som har vært borti problemet eller vet hva som skjer? :)

 

Edit: Det klikker vist samme faan hva slags spillmodus jeg prøver å gå inn på -.-

 

Noen tips? :)

 

Har hatt samme problemet nå i kveld. Utrolig irriterende. Jeg som var klar for å spelle!! :mad:

 

Har prøvd å google dette uten hell. Prøvde forøvrig å putte Fifa World Cup i ps3 uten problemer, så det ligger utvilsomt hos Fifa 11.

Lenke til kommentar

http://forum.ea.com/...list/20488.page

 

Nyheter om patch smile.gif

 

UPDATE Oct 12

- Deploying new online code to our TEST servers, that should perform better at peak and allow easier match-making, esp. in Clubs; once we're happy with it, we will deploy to PROD;

- Fixing more online exploits (World/Classic XI);

- Addressing Cup Draw issue in Career Mode;

- Compiling and testing the code for already-fixed issues;

- Working with our partners towards a patch date.

 

UPDATE Oct 13

- We just deployed the above mentioned code code to our production servers. This will allow for better performance during peak usage and allow for easier match-making, especially in clubs.

 

UPDATE Oct 15

- More deploys tonight! These should address stat reporting and cup progress, in Clubs;

- We're also adding extra logging to track the lag issue in Club matches.

 

ANOTHER UPDATE Oct 15

- Most Career Mode changes we're looking at will NOT require you to restart your career. Some, like the improved draw system, will actually work right away!

- And I insist - we are working on offline issues at least as much as we are working on online ones, and we have lots of fixes ready to integrate.

 

UPDATE Oct 19

- Reporting and Cup progress now seem fine, looking at the past 3 days of Club data on 360;

- Still focusing on tracking the lag issue;

- The patch for PS3 and 360 is looking good, tons of fixes going into it (like micro-pausing on PS3 and Career Mode issues on both platforms);

- We are actively working with our partners towards the patch release date; unfortunately this takes some time, as we need to submit the patch through Microsoft and Sony certification; we'll get the patch out as fast as we can!

 

UPDATE Oct 25

- Getting closer to the point where we can submit the patch to our first party partners;

- We will communicate on content and release date shortly - first we need to make sure Microsoft and Sony are happy with what's in the patch;

- Of note, I am looking at the leaderboards and, well, some of the top ranked players should expect something to happen to their accounts ASAP... something not nice at all.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...