Gå til innhold

FIFA 11: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig å lite forskjell det er fra et lag som kun har spillere på 1 i alt og et som har gjenomsnitt på godt over 80...

 

Ha ha, du har lagt merke til det du og, ja. Enda morsommere å være Real Madrid og spille mot et lag med 1 på alt - og så scorer de! (på legendary, da :blush:)

 

Og jeg er ganske sikker på at dette er Fifa-tråden, så her kan skryt, kritikk, fanboys og nysgjerrige fint legge inn innlegg. Hvis noen har problemer med det kan de lage en "Kun skryt av Fifa11 her"-tråd eller en bare for kritikk.. Buhuu liksom.

Lenke til kommentar

Ja godt fler enn meg har lagt merke til det. Er til tider irriterende at de slår passninger på 40+ som er presise som fy.

 

Og ja, vi må ha lov å kritisere spillet når det har mangler!

 

Eller at de utfører bedre ping-pong enn i Fifa10 hi hi

 

*edit: blir OVR bedre på å ta defensive accs når man er ST/CF f.eks?

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Virker som enkelte tror de eier tråden og at den er opprettet for unison rumpeslikk av spillets skapere; EA. Vel, med all respekt å melde til fanboys, spillet suger balle. Ja, grafikkmessig er det en liten forbedring fra 10 og spilleopplevelsen er noe bedre og mer realistisk som følge av det nye pasningsystemet, samt personlighetsfunksjonen, men der stopper de positive tegnende. Å gå i dybden på de mange og irriterende småfeilene ved dette spillet har jeg verken tid eller energi til, så jeg hopper til de mest elementære bommertene.

 

Kick Off:

 

Det går for sakte, spillerne virker tunge og det urealistisk vanskelig å forsere spillere. C. Ronaldo klarer så vidt å løpe forbi Tom Høgli feks. Man må ha agility på 100 for å lirke seg forbi i trange situasjoner. Dette er et fotballspill, ikke en simulasjon av en 0-0 kamp fra Råsunda anno 1932. Å spille en mot en, eller to mot to i kick off funksjonen er i beste fall dørgende kjedelig.

 

Hvorfor går det ikke an å spille keeper mot keeper på kick off? Det funker da vitterlig i karriere modusen om man velger å spille med begge lag, så funksjonen er på spillet. Det er jo en av få ting som faktisk er sikkelig gøy.

 

Karrieremodusen:

 

La meg bryte den ned, for det er seriøst noe av verste jeg har vært borte i og dette er den funksjonen jeg og mine kompiser sverger til. Jeg spiller utelukkende på legende i denne funksjonen, for øvrig.

 

Overganger: Ferdinand til Liverpool? Agger til United? Åja, for å ikke snakke om tippeligaspillere til Chelsea osv. Eller hva med United spillere på lån til de andre toppklubbene? Hvem laget denne dritten her? Kan man slå av overganger? Neida, man må finne seg i at de latterligste overganger et menneske kunne finne på. Jeg venter bare på at Alta IF handler inn Torres på free transfer.

 

Multiplayer: Nei, den finnes ikke. Spillet har åpnet for at en eller flere kan ta over andre på laget, men disse får ingen karriere med statistikk, nyheter ect. Ikke nok med det, egenspesifisert taktikk fungerer ikke! Si at du og din kompis har lyst til å spille med Nistelrooy og Rooney på Stoke City. "Nå skal vi erobre verden dere!" Neida. Man ordner overgang, mekke taktikken og laster inn et nytt game. Så kommer kampen og John Walters eller en annen bøgspiller er spisspartneren til firstplayer kontrolleren. Ut igjen å sette konkurrerende spillere i Stoke på free transfer slik at Nistelrooy kan få bli med. Vi prøver igjen.. Nei og nei, en ukjent spiller med 50 i overall har tatt plassen på topp, så vi må ta den lange omveien ut igjen og selge unna alt som er av spisser, inkludert unggutter. Nåda? Det viser seg at Nistelrooy (bare et eks, ikke en spiller jeg har prøvd) kan spille midtbane og har blitt flyttet ned ditt. Rory Delap er nå spiss (sann historie). Ut igjen og fjerne posisjoner på spillerens profil. Nå har det kanskje gått en time-halvannen, spesielt om man vil ordne en ordentlig taktikk osv.

 

Spillvennlighet: Man kan ikke simulere kamper, ei heller de tre vennskapskampene på minimum 8min. Loading-systemet tar dessuten så lang tid at det til å kaste opp av, så bare før vi har kommet til sesongstart har det kanskje gått timesvis om man er uheldig og flere som skal spille.

 

AI: Lagkameratene dine på Be A Pro funksjonene er så innihelvette dårlig at jeg tror det laget for å minske befolkningen i Asia (selvmordsrate.) De klarer ALDRI å skape noe selv, de løper inn i hverandre og det er generelt helt sirkus arnardo inntil du eller din kamerat får tak i ballen og kan spille en ordentlig pasning, evt prøve et ordentlig skudd. Med Danny Shittu er jeg toppscorer for Bolton med 4 mål eller 10 kamper på be pro, de øvrige har jeg assistert. Hvor latterlig er ikke det? Elmander hadde et langskudd i treverket, thats it.

 

Fifa er korrupt: Japp. Motstanderen din scorer alltid (med noen få unntak) på sine sjanser, det er sikkert en 90% uttelling i favær CPU'en, mens dine gutter bommer på de største mulighetene som apen julis hadde satt med bind for øynene. Kevin Davies for eksempel, fyren klarer ikke heade ballen i tomt bur fra 2m hold. .. Kevin er en av verdens beste hodespillere, lett. Men neida, man må hete Ronaldo eller Rooney for å være god på noe i dette spillet.

 

Å være keeper: Umulig å holde ballen, alt blir til panisk boksing og returer. Om du har 99 i reaksjoner på overallen er keeperen tregere til å reagere enn to sekker med poteter. Variasjonen på redningsvarianter er dessuten lik 0. Men ok, dette er en ny funksjon så her har jeg litt tålmodighet.

 

Det er sikkert mer, men det for holde for denne gang. Jeg har klaget min nød over antall baner (haha, de har forresten fjernet enkelte som BayArena, herregud) og hvor lite autentiske disse er, men ops, nå gjorde jeg det igjen. For å ikke snakke om overallen til spillerne på lag som WBA osv, ikke ligner spillerne heller. Ei heller mange på United. Sjekk ut Wes Brown feks. Odemwingie har 73 elns, bare et av ekstremt mange snåle vurderinger.

 

 

Spillet har overnattet i søplekassa og det skal det gjøre til neste gang jeg har lyst å le av et dårlig produkt til blodpris.

 

Takk!

Endret av Goldwing
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke bare online skjer offline også så lenge du taper duellen og han header rett fram. Backene går for langt fram og det samme gjør midtbanespillerne. Dette gjør at spissene til motstanderen + vinger er alene mot dine 2 stoppere.

 

Helt utrolig laget egentlig, slippe jo inn mer sånne mål en "vanlige".

Lenke til kommentar

Mangler i underkant av 15 Accomplishments nå, satser på å ta alle keeper Accomplishmentene i dag, så mangler jeg bare 60 % stående og 50% skli taklinger, har 16-7 nå så skal ikke ta alt for lang tid, 15 man of the match som forsvarspiller, har 12. 25 Clean sheets, har 17. Og spille 25 kamper som mitdbane, har 12, og til slutt 100 kamper totalt, men den tror jeg at jeg får mens jeg holder på med de andre.

 

Skal bli fantastisk å bli ferdig. Da kan jeg nyte han online mot stakkars 80 folk. :)

Lenke til kommentar

Uansett så har du gjort det raskere enn meg, jeg hadde tross alt spillet noen dager før deg og selv om jeg ikke tok mange Accomplishments så ble det noen kamper.

 

Tips til å få man of the match med keeperen btw, prøver å gjøre så lite som mulig sånn at spillet bare står på i bakgrunnen, men går glipp av noen man of the match kåringer siden jeg bare går for 1 strafferedninger og et mål

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Prøv å gå for straffer med lagkameratene dine, og sett straffene med keeper. en ide er også å gå helt inn til egen keeper med en back og la nærmeste jagende motstander stjele ballen, og vær kjapp med å ta ut keeperen din slik at han snapper ballen forann motstanderen, gjør det noen ganger pluss det der straffe greiene så har du lett noen 10'ere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...