Gå til innhold

FIFA 11: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Hvor er det realistiske i dette spillet??

Hvordan kan Ronaldo bli så treg med ballen i bena? Det henger jo ikke på grep, går jo faen ikke ann å angripe når du løper fra hele barca forsvaret uten ball, og med engang du får ballen så kunne faen meg hvilken som helst 5 div spiller løpt fra han. Det er så latterlig når alle vet at Ronaldo løper så og si like raskt med ballen.

Skulle bare ønske Activision eller noen ordentlig seriøse selskap hadde begynt med ordentlige fotballspill. Da hadde EA skjerpa seg litt og kanskje holdt det dem lover.

 

Merker ekstremt at jeg mister spillgleden ekstremt fort av FIFA 11 kontra FIFA 10. I FIFA 10 klarte ihvertfall spilleren å treffe på en pasning på under 5 meter, noe jeg ganske sikker på de fleste spillere ville klart. Men neida, her prester spilleren å slå ballen enden for svakt eller mose ballen til en spiller 40 meter unna.

 

Btw, vet noen av dere her inne ikke hadde klart å omtalt FIFA negativt selv om man kunne løpe med ballen i hånda. Så hvis du er en av dem så vil du nok ikke forstå hva jeg mener

poenget med spillet er at det ikke skal bare være å løpe gjennom forsvaret, spille ballen er vesentlig viktigere i dette spillet! noe som passer meg godt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er det realistiske i dette spillet??

Hvordan kan Ronaldo bli så treg med ballen i bena? Det henger jo ikke på grep, går jo faen ikke ann å angripe når du løper fra hele barca forsvaret uten ball, og med engang du får ballen så kunne faen meg hvilken som helst 5 div spiller løpt fra han. Det er så latterlig når alle vet at Ronaldo løper så og si like raskt med ballen.

Skulle bare ønske Activision eller noen ordentlig seriøse selskap hadde begynt med ordentlige fotballspill. Da hadde EA skjerpa seg litt og kanskje holdt det dem lover.

 

Merker ekstremt at jeg mister spillgleden ekstremt fort av FIFA 11 kontra FIFA 10. I FIFA 10 klarte ihvertfall spilleren å treffe på en pasning på under 5 meter, noe jeg ganske sikker på de fleste spillere ville klart. Men neida, her prester spilleren å slå ballen enden for svakt eller mose ballen til en spiller 40 meter unna.

 

Btw, vet noen av dere her inne ikke hadde klart å omtalt FIFA negativt selv om man kunne løpe med ballen i hånda. Så hvis du er en av dem så vil du nok ikke forstå hva jeg mener

poenget med spillet er at det ikke skal bare være å løpe gjennom forsvaret, spille ballen er vesentlig viktigere i dette spillet! noe som passer meg godt

 

Pasningene funker ikke like bra heller da vel. Fotball uten teknikk,finting og dribling er ikke fotball.

Lenke til kommentar

Fortsatt lett å løpe fra folk med Ronaldo da, bare ikke like lett. Må time rykket og bruke høyre sticke. Pasninger er helt om til deg selv. Holder du knappen for lenge inne sentrer spilleren for langt og ikke leng nok inne så blir det en slap ball. Sikker på at du ikke løper, vender og skal sentre på en gang? Det funker dårlig i forhold til FIFA 10

Lenke til kommentar

Hvor er det realistiske i dette spillet??

Hvordan kan Ronaldo bli så treg med ballen i bena? Det henger jo ikke på grep, går jo faen ikke ann å angripe når du løper fra hele barca forsvaret uten ball, og med engang du får ballen så kunne faen meg hvilken som helst 5 div spiller løpt fra han.

 

Bruk høyre stikke forsiktig til å dytte ballen foran deg så vil du få opp farten. Har hatt null problemer med å løpe fra spillere med ballen i beina når jeg har brukt denne teknikken.

 

Merker ekstremt at jeg mister spillgleden ekstremt fort av FIFA 11 kontra FIFA 10. I FIFA 10 klarte ihvertfall spilleren å treffe på en pasning på under 5 meter, noe jeg ganske sikker på de fleste spillere ville klart. Men neida, her prester spilleren å slå ballen enden for svakt eller mose ballen til en spiller 40 meter unna.

 

Btw, vet noen av dere her inne ikke hadde klart å omtalt FIFA negativt selv om man kunne løpe med ballen i hånda. Så hvis du er en av dem så vil du nok ikke forstå hva jeg mener

 

Det krever bare tilvenning og trening. Det har riktignok blitt vanskeligere når spilleren er utenfor synsvinkelen, eller skrått bak spilleren som sender ballen, men det er jo faktisk realistisk.

 

Jeg skal ikke gå så langt som å si at du ikke er god nok, men som nevnt så krever 11 tilvenning. Når du slutter å prøve å spille 11 som om det var 10 og man lærer å sette passninger så vil alt bli bedre, bare gi det tid og trening.

 

Og jeg er ingen FIFA fanboy, jeg foretrakk PES fremfor FIFA i årevis og har flere ganger kritisert EA for valg de har gjort rundt FIFA 11.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med noen her... Er litt blandene følelser om Fifa 11 for meg. Er ganske tullete og urealistisk at når jeg løper med Rooney i full spurt, så kommer Lucio bak meg, tar meg såpass igjen at han kommer opp på siden, så tar han ballen. Greit nok at når en stor og sterk midtstopper løper ved siden av Rooney, så tar han ballen. Men da jeg så at Lucio tar igjen Rooney i en ren løpsduell bare fordi Rooney har ballen, da blei jeg sjokkert.

 

Edit: Jeg bruker RT hele tiden i løpsdueller selvsagt, og ofte den høyre sticken.. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Tror dere missforstår meg i hva jeg egentlig mener. Ja jeg har fortstått pasnings systemet og bla bla. Men poenget mitt i hovedsak er at raksere spillere som er forbi en antatt tregere forsvarer blir ofte tatt igjen. Noe som jeg ikke ser på som særlige realistisk. Eks med Ronaldo er når først han kommer forbi er det ikke lett eller veldig mange som matcher han på farta. Men det jeg tydelig ser i FIFA 11 er ta Ronaldo uten ball i bakrom er MYE raskere enn Ronaldo med ball. Det stusser jeg litt over.

 

Og jeg vet at mange av dere mener at pasnings systemet trenger tilvenning, nå har jeg mange timer bak FIFA 11 og klarer å håndtere det nye systemet helt fint. Synes også det er fint at EA tar forandringer å gjør grep som kan skape med realistiske forhold, det eneste er måten det er gjort på.

Jeg tenker på at Xavi, som er en fantastisk spiller til å slå pasninger, kan bomme på de enkleste pasninger som Xavi in real world, aldri ville bommet på. Ikke engang 1/100000000. Det irriterer meg bare at jeg så vidt toucher pasnings knappen og ballen går til en spiller 30 meter lenger bak. Dette er både frustrerende og irriterende, ihvertfall når du ligger under og ikke trenger latterlige balltap på midten.

Lenke til kommentar

Tror dere missforstår meg i hva jeg egentlig mener. Ja jeg har fortstått pasnings systemet og bla bla. Men poenget mitt i hovedsak er at raksere spillere som er forbi en antatt tregere forsvarer blir ofte tatt igjen. Noe som jeg ikke ser på som særlige realistisk. Eks med Ronaldo er når først han kommer forbi er det ikke lett eller veldig mange som matcher han på farta. Men det jeg tydelig ser i FIFA 11 er ta Ronaldo uten ball i bakrom er MYE raskere enn Ronaldo med ball. Det stusser jeg litt over.

 

Og jeg vet at mange av dere mener at pasnings systemet trenger tilvenning, nå har jeg mange timer bak FIFA 11 og klarer å håndtere det nye systemet helt fint. Synes også det er fint at EA tar forandringer å gjør grep som kan skape med realistiske forhold, det eneste er måten det er gjort på.

Jeg tenker på at Xavi, som er en fantastisk spiller til å slå pasninger, kan bomme på de enkleste pasninger som Xavi in real world, aldri ville bommet på. Ikke engang 1/100000000. Det irriterer meg bare at jeg så vidt toucher pasnings knappen og ballen går til en spiller 30 meter lenger bak. Dette er både frustrerende og irriterende, ihvertfall når du ligger under og ikke trenger latterlige balltap på midten.

 

Xavi gjør feil i blandt han også, og det gjør spillere også. Om han er under press, i ubalanse har også større effekt enn før. Noen ganger misstolker assisted passing eller hva det nå heter hva du egentlig vil, så det vil kanskje hjelpe å skru det til manual? Nå har jeg ikke spillt med Ronaldo enda, så det er godt mulig det har rota til stats litt og at han burde vært raskere. Husk også stamina har mye mer å si i 11, så hvis en spiller akkurat har spurtet, så vil han klare å spurte i en mye kortere periode etterpå.

 

Jeg mener ikke å argumentere mot deg bare for å argumentasjonen sin skyld. Jeg sitter bare med en helt annen erfaring enn det du gjør. Men som sagt, det er ikke umulig at EA har rotet til noen player attributes, så jeg er langt i fra skråsikker på alt jeg sier. Jeg deler bare min erfaring med spillet så langt.

Lenke til kommentar

Mulig det har noe med at jeg spiller på assisted, men har ikke prøvd noe annet enn det enda. Så kanskje å skru ned vil hjelpe meg der, det får jeg prøve i morgen.

 

Men en upressa Xavi gjør sjeldent så mye feil, og hvis jeg ikke husker feil skrøt EA den personality+ opp i skyene.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med noen her... Er litt blandene følelser om Fifa 11 for meg. Er ganske tullete og urealistisk at når jeg løper med Rooney i full spurt, så kommer Lucio bak meg, tar meg såpass igjen at han kommer opp på siden, så tar han ballen. Greit nok at når en stor og sterk midtstopper løper ved siden av Rooney, så tar han ballen. Men da jeg så at Lucio tar igjen Rooney i en ren løpsduell bare fordi Rooney har ballen, da blei jeg sjokkert.

 

Edit: Jeg bruker RT hele tiden i løpsdueller selvsagt, og ofte den høyre sticken.. :)

 

Litt dum eksempel da Lucio klart er raskere enn Rooney, men tar poenget ditt.

Lenke til kommentar

Jeg var hakket fra å legge fra meg Fifa 11 i starten pga dette med fart og dårlige pasninger. Istedenfor bestemte jeg meg for å prøve å tilpasse meg til spillet og jeg føler nå at jeg har god flyt.

 

Høyrestikka er alfa og omega, rett og slett. Med Ronaldo gjør jeg lett 5-6 meter unna en forsvarer som presser meg (Legendary vanskelighetsgrad) enten ved mottak (vipper høyrestikka i løperetningen når ballen kommer til meg) eller ved å holde RT for å skjerme ballen mot press for så å sende en stikker til meg selv med høyre stikka.

 

(Tomhel her på forumet tok meg skikkelig med sistenevnte i en kamp vi spilte i går. Han gjorde lett 10 meter fra forsvareren min og da spamma jeg press på fyren hans. Sånn lærte jeg den, liksom.)

 

Det med pasninger er litt vanskeligere. Jeg er for utålmodig til å bruke laget, men du har egentlig ikke noe valg. Sjelden spillet gir deg åpen bane hele veien til mål sånn som i 10'ern.. Du må følge med på hva medspillerne dine gjør og når de gjør det. Det er fristende å si at custom tactics er enda viktigere i år..

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg har rocka dritten ut av folk med Zlatan og Sturrige, så det spørs rett og slett bare hvordan du bruker spillerne.

Har rocka dritten ut av folk med Welbeck, Gyan og Bent. Da er jeg jo bedre en deg...

 

Jippi, da var statsene resatt, var veldig nødvendig å spille de 40 kampene, sånn statistisk sett.

Lenke til kommentar

En replay av et fint mål og slikt gjør meg ingenting, men når man vil se absolutt alt samtidig som man pauser kampen hver gang man har ballen. Er endel av dem, og de ødelegger noe jævlig når jeg vil spille, ikke bare vente på å spille!

 

 

du får slutte å ha det så travelt når du spiller da vettu ;)

Lenke til kommentar

Travelt og travelt. Det er som når man ser en fotballkamp det. Oppstykking av kamper ødelegger veldig ofte endel av moroa. Har også merket at de som regel pauser ekstra mye så fort man går opp i ledelsen.

 

Edit: Noe annet som er kjipt er at ingen vil ha rematch om de taper, selv om det var en dritjevn match som jeg vinner med et mål f.eks. Når det skjer med meg blir jeg så gira at jeg bare må ta revansje.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...