SaitekQ Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg må få lov til å le litt av denne tråden. Hvorfor skriver halvparten: "- Kle deg pent og skikkelig - Vær selvsikker og utadvent, smil mye"? Det viktigste er å kunne stoffet du skal opp i. Om du gjør det, så faller alt naturlig og du får en fin sekser å ha med deg hjem. Når det gjelder hva som skiller 3-4-5 og 6-er på eksamen så finner du sensorveiledninger på udir.no. De vil fortelle deg hva som gjelder i faget. På generell basis så vil du få 4 om du forbereder deg på forhånd. Om du klarer å drøfte og analysere årsaker eller viktigheten av momemnter så er du straks på en 5 eller 6 i karakterskalaen. Fordelen med muntlig eksamen i grunnskolen eller VGS - du trenger kun å lære deg en del av temaet. Skal du notere på et ark, så skriv kun små stikkord. Så når du for eksempel er ferdig med å snakke om noe, og er litt usikker, så ser du på arket om du har gått igjennom alt du ønsket. Nåja. En sensor er et menneske, og et menneske har også følelser. Tror neppe en gammel sensor hadde blitt glad hvis en fyr kom inn i de slappe klærne og bare bannet osv osv. For eksempel. Muntlig eksamen er jo en muntlig presentasjon. Hvis du skulle presentere noe for en gruppe mennesker, ville ikke du kledd deg litt pent og vært hyggelig? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Trådstarter spurte jo om og heve 5 til 6, då er det mykje med intrykk og gjere. Og på ein muntlig framvisning vil det absolutt få eit bra intrykk frå begynnelsen med og helse på sensor først... Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Må jo ikke ta for hardt i heller da. Da sensor kanskje trekker deg for smisk? Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Må jo ikke ta for hardt i heller da. Da sensor kanskje trekker deg for smisk? Det er ingen som har foreslått noe som kan ligne på smisking. Sørg bare for å kunne stoffet godt nok og ha en god holdning. Lenke til kommentar
smackern Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Var oppe idag, fikk 6! Takk til alle som hjalp meg. Tror det var tipsa deres som vippet opp fordi jeg fikk 6svak og svarte dålig på spørsmålene jeg fikk. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Hvordan tema? Gratulerer forresten! Endret 7. juni 2010 av SaitekQ Lenke til kommentar
smackern Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Hvordan tema? Gratulerer forresten! Rle - Den katolske kirke Takk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå