Talabo Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har hatt et problem som jeg ikke har fått helt konkret svar på hvorfor det skjer. Men nå har jeg oppdaget at jeg får problemet etter en liten stund i et helt tilfeldig spill. Problemet beskrives som så: Skjermen starter å flimre med horisontale linjer og går over til å bli svart, å det kommer en melding opp "Power saving mode" noe lignende. og vis jeg trykker "start-knappen" eller ctrl + alt + delete, for å komme ut av spillet, så slutter skjermen å være svart. Så det gjor at jeg oppdaget at det skyldes spillene eller grafikk korte mitt. Jeg bruker en Nvidia Geforce 8600 GS, jeg har prøvd å oppdater og last ned driveren fra nettet (Ikke slettet den først). Så jeg tror problemet ikke ligger i driveren helt. Kan det være noen mulighet for at det skyldes hardware'n og ikke software til nvidia? Hjelp meg!!! PS: Si ifra vis det trengs å bli forklart enklere. Lenke til kommentar
LinneaKu Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har samme problem. Ingen løsning for meg. Jeg endre min videocard Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Fikk du problemet etter en liten update for windows vista for ca. en uke siden? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Mulig at det kan skyldes driveren, men hvis du oppdaterte driveren kan du nok se bort fra dette. Men det er en ting du absolutt bør gjøre når du oppdaterer driver til skjermkort, og det er på avinstallere den gamle driveren før du installerer den nye. Når det er sagt, så bør du være klar over at Geforce 8xxx serien til Nvidia har en stygg tendens til å dø etter en stund. Jeg har selv et 8800M GTX kort i den bærbare som har tatt kvelden, og det begynte mye slik som du beskriver. Det er en Dell XPS med 2 stk 8800M GTX kort, det ene kortet virker fint, setter jeg dem i SLI, får laptopen hikke og blir umulig å bruke. Så hvis mulig, prøv det 8600 GS kortet i en annen PC, spill litt og skjer det samme, kan du nok regne med at kortet har tatt kvelden ja. Endret 4. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 hmm, skal teste om det går å avinstallere osv, vis jeg har problemet etter en liten oppdatering som kom i dag for driveren. Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Flaks at jeg har en bæbar som backup vis kortet har tatt kvelden + at jeg kan sende den inn på reperasjon (har 3 års garanti) Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Oppdateringen hjalp ikke, så får vell teste det med å avinstallere driveren først Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Tja, kan hende det hjelper, men hvis dette skjer i aløle spill, så tror jeg som sagt at kortet er veldig nær å ta kvelden for godt. Du kan jo prøve å stresse kortet med OCCT Perestroika som er et program for å stresse skjermkort, CPU og PSU. Installer programmet, velg GPU test, merk av for Error check og la det gå en times tid. Programmet vil normalt stoppe testen hvis noe går galt. Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Skal gi det et forsøk senere, kommer med en tilbakemelding om testen iløpet av kvelden/morgenen. Endret 5. juni 2010 av Talabo Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Når testen var ferdig så jeg at det stod: Test completed without errors Og jeg så at Pc'n fikk problemet når jeg kjørte testen.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hvilke problemer var det PCen fikk under OCCT testen? Du kan også prøve skjermkortet i noen spill i en annen PC hvis du har mulighet til det. Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Det jeg beskrev øverst av topicen. Skjermen holder på å flimre med horisontale linjer og går over til å bli svart og det kommer en melding "Power Saving modus" (noe lignende). Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Altså kun for å repetere litt av problemet ditt (er gammel ser du), så oppstår den flimringen kun i spill eller "tunge" 3D programmer, del vil si når GPU blir belastet mye. Dette kan også skyldes at GPU blir for varm, så det er ikke 100 % sikkert at skjermkortet holder på å ta kvelden. Last ned HWMonitor, installer programmet og kjør det. La det kjøre i bakgrunnen mens du spiller. Når du får problemer, avslutt spillet, og sjekk temperaturer i HWMonitor så snart som mulig etterpå. Endret 7. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 value: 61 grader C Min: 51 grader C Max: 71 grader C så det temperaturen virker som den er normal synes jeg. Tror nok det er grafikk korte som tar kvelden Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) De temperaturene ser helt greie ut de, skulle ikke by på noe problem. Har du prøvd skjermkortet i en annen PC mens du spiller en del? Eventuelt prøvd kortet i et annet PCIe slot? Endret 7. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) ja, får vel gi det en sjanse. Kommer til å teste det iløpet av uken. Vis det ikke fungerer så bare sender jeg den inn på service Endret 7. juni 2010 av Talabo Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Det blir nok Service ja Men dårlig pc går inn, bedre pc kommer ut Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det blir nok Service ja Men dårlig pc går inn, bedre pc kommer ut Hva er fortsatt galt da? Men som du sier, det kommer nok en bedre PC ut. Lenke til kommentar
Talabo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Den har samme problemene som sagt gang på gang. Jeg holder på å sende over ting til bærbaren for sikkerhetskyld før den går inn på service. Håper problemet ikke kan bli fikset og jeg får en ny PC for samme prisen Endret 21. juni 2010 av Talabo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå