Gå til innhold

Ny bærbar 7-9000 kr

Anbefalte innlegg

Min HP dv6287 har nå fått ødelagt skjemkort for 2. gang på 3 år, og jeg nå møkka lei hele pc'en. Trenger derfor ny, og ganske raskt. Bærbarverdenen har dessverre blitt for stor og uoversiktlig for meg, og jeg trenger deres hjelp.

Primært bruk: surfing, spilling, fotoredigering

Spiller ikke mye store, tunge spill, men kan godt tenke meg en pc som takler Sims3 greit med mulighet for å spille noen andre nye spill.

Må takle Photoshop og Illustrator godt (og helst samtidig).

Ser for meg prisklasse 7-9000 kr.

Ønsker:

Skjermstørrelse 15-15,6"

Min. 500 gb harddisk

Windows 7

Minst 3 gb ram

God skjermoppløsning

HDMI-utgang

Uaktuelt:

HP (mine to siste HP har kræsjet alt for tidlig)

Større enn 15,6 tommer skjerm

Batteritid er uvesentlig da jeg som oftest sitter med strøm tilgjengelig.

Har sett på denne (Acer 5745G) og denne (Acer Timeline 5820 TG). Er jeg helt på jordet med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke på noens jorde med de der. 5745G har ett litt eldre type skjermkort men det er bra nok til Sims3. 5820TG har den speccen som er anbefalt som midrange spillbærbar. Det er dog mange varianter og velge i som har samme spec som den, noen billigere, andre dyrere.

Asus har en modell som regnes som den beste i klassen som heter X77JA, bakdelen er at den også er dyrest av samtlige modeller med den hardware speccen. Toshiba har en modell som heter L650-12X(Elkjøp/Ledal) til ett par tusen kr mindre, kvalitetsmessig så skal Toshiba være omtrent på samme nivå som Asus.

Acer har også en modell med 4 kjerners AMD cpu som kan være interresant, Acer Aspire 5553G koster det samme som L650-12X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...