R-B Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har vasket huset med husvask og overflatene ser relativt fine ut. Huset er heller ikke gammelt. Bygget i 2001. Da jeg sprøytet den ene ytterveggen med Jotun sopp og algedreper så jeg at det var noe svartsopp igjen på veggen. Er det viktig å fjerne denne helt før jeg går i gang med oljedekkbeisen? Må jeg fram med kraftvask og kost, eller kan jeg bare male trygt i vei siden jeg har hatt på sopp og algedreper??? Noen som kan sånt? Lenke til kommentar
BaardA Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Vel, jeg er selvlært og etter min erfaring så bør man vaske vekk all sopp så godt som mulig hvis ikke vil soppen gro igjennom den nye malinga fort. Det jeg oså tror kan skje er at soppen sprer seg inn i treværket. Så jeg ville valgt å fjerne allt. Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 jeg ville nok brukt sterkere stoff enn husvask.Kraftvask bør brukest dersom du skal male.Det matter malingen på veggen så sitter malinga bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå