Gå til innhold

Windows tasten på tastaturet fungerer ikke...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt ny pc mange ganger og stort sett alle deler er byttet ut - untatt tastaturet. Det fungerer sånn passe og derfor har jeg heller brukt pengene på andre ting. Men deter en ting som irriterer meg; windows-tasten funker ikke! Jeg bruker Win XP Pro, men kan ikke finne noen innstillinger her som hjelper...

Noen som har et forslag eller to?

Tronaldo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har kjøpt ny pc mange ganger og stort sett alle deler er byttet ut - untatt tastaturet. Det fungerer sånn passe og derfor har jeg heller brukt pengene på andre ting. Men deter en ting som irriterer meg; windows-tasten funker ikke! Jeg bruker Win XP Pro, men kan ikke finne noen innstillinger her som hjelper...

Noen som har et forslag eller to?

Tronaldo

Da er du steike meg heldig for og si det sånn :)

Lenke til kommentar

HAH!

Kanskje det ikke er så dumt likevel da... Men den er jo sabla grei å bruke når ikke spiller - det finnes jo snarveier og hurtigtaster i bøtter og spann.

Kanskje jeg bare skal glemme å fikse det da. Jo, jeg gjør det.

Tronaldo

Lenke til kommentar

Men du mister funksjoner som win-e, win-r, win-break osv. Det er hurtigtaster som jeg bruker hele tiden. Spesielt Win-r

Men men.. Noen har jo evne til å utnytte de ressursene de har på best mulig måte, andre har ikke.

Lenke til kommentar
jeg bruker win+e  win+m og win+r hele tiden og kunne ikke klart meg uten den altså..

Ooops... Glemte win-m... Den viktigste..

Og som JohnDooMakt sa... Dere som ikke bruker dett, kan ikke manøvrere dere fram i et win-system.

Så det så.

Lenke til kommentar
PFT! Startmenyen trenger du ikke.

Startmenyen er jo grei da. Det går vesentlig kjappere å bla i start menyen enn å bruke utforsker eller å skrive inn banen fra run. Du kan jo ha programmene på desktopen med det blir rotete, stjeler ressurser og i mange tilfeller ikke raskere enn startmenyen.

En godt organisert Startmeny sørger for at det er maks 4 tastetrykk til hvert program. Det er kjekt :)

angående win+d vs win+m så er jo +d grei mtp at den kan gjennopprette vinduene også :)

Lenke til kommentar
Startmenyen er jo grei da. Det går vesentlig kjappere å bla i start menyen enn å bruke utforsker eller å skrive inn banen fra run. Du kan jo ha programmene på desktopen med det blir rotete, stjeler ressurser og i mange tilfeller ikke raskere enn startmenyen.

Jeg har path'et alle programmene jeg (dos days... ahh), altså laget en snarvei i en path'et mappe. F.eks win+r : "pshop" drar frem et kjent Adobe program, osv.

Angående desktoppen: Korektomondo! Svart bakgrunn og kun de tre kritiske iconene. Skal jo bruke ressursene der de trengs.

Lenke til kommentar

Jeg har path'et alle programmene jeg (dos days... ahh), altså laget en snarvei i en path'et mappe. F.eks win+r : "pshop" drar frem et kjent Adobe program, osv.  

.

For å starte photoshop hos meg

win (åpne startmenyen)

p (åpne programsmenyen)

g (åpne graphicsmenyen)

p (åpne photoshop)

Jeg vil påstå at begge metodene starter programmet like kjapt, men min metode er enklere å administrere. Poenget er uansett at Startmenyen ikke bare er tull dersom du holder den litt ryddig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...