eivindbirkeland Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Kan noen gi meg tips på hvorfor Messengeren min logger på av seg selv? Jeg har slått av at programmet skal starte av seg selv, og det gjør det heller ikke. (Så langt alt vel.) Derimot starter prosessen msmsgs.exe sammen med Windows, og dermed logges jeg inn på Messenger. Jeg har slått av funksjonen i OE som automatisk logger på Messenger. Jeg har opplevd å stå ved maskinen til en kamerat mens min egen startet opp, og plutselig se at jeg kommer online på hans Messenger... Kan noen fortelle meg hvorfor dette skjer? Hva er det jeg har glemt å deaktivere? Windows er XP Home med SP1 Windows Messenger er nyeste versjon. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 legg inn msgplus Mener url er msgplus.com, men søk om du ikke finner Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Fordi messenger er det verste viruset som noengang har vært på PCn din? Neida, men du kan fjerne messenger ved å bruke start->kjør + denne linja: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove NB: Dette vil fjerne hele driten, ikke bare disable den. Så hvis en annen bruker på maskina vil beholde programmet er ikke dette måten å gjøre det på. Det du derimot kan gjøre er å først fjerne haka i OE, noe du har gjort, deretter i IE. For så å fjerne den fra start->kjør->msconfig->oppstart. En tredje måte er å laste ned xp-antispy som appåtil kan fjerne en del andre ulumskheter. Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Samme problemet hadde jeg, jeg løste det ved å fjerne Windows messenger ved å skrive dette i start>kjør "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove" , og laste ned nyeste MSN Messeenger frahttp://www.msn.no/computing/messenger/Defa...fault.asp?Ath=f Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 eeeeeeeeeh, tviler på at msn plus vil virke i Windows messenger. msn plus er jo til MSN messenger, bare sånn at det er sagt. ta å legg inn MSN messenger så blir det bra skjønner du, jeg synes at MSN messenger er bedre enn windows messenger. jeg har sletta min windows messenger akkurat nå, men du kan jo prøve å deaktivere alt, slik at den ikke logger seg på. tror det var at du trykker verktøy og alternativer, å trykker på gennerelt, da tror jeg du skal klare å gjøre slik at den ikke logger på automatisk. hvis jeg skjønte deg rett. håper dette hjalp deg litt videre. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Takk for svar, men jeg har nok uttrykket meg litt uklart. Jeg ønsker ikke å fjerne hele programmet - jeg bruker det jo nemlig, men jeg ønsker ikke at den logger seg på automatisk. Jeg vil selv starte programmet og logge meg på. MSN Messenger er jeg ikke helt for å skifte til - synes der er for mange "jalla-funksjoner". Jeg skal kun bruke det til chat (IM), og til det bruket fungerer Windows Messenger helt perfekt (bortsett fra at den logger seg på uten at jeg har bedt om det). Som nevnt i første posten, har jeg fjernet markeringen i "Run this program when Windows starts" i Tools -> Options -> Preferences og under Tools -> Options i OE ("Automatically log on to Windows Messenger"). Likevel starter prosessen msmsgs.exe (kan se den i Task Manager) når maskinen starter, og logger meg på Messenger-nettverket. Håper dette var tydeligere. Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Joda.. skjønte hva du mente. Har hatt samme problemet selv. Men Windows Messenger og MSN Messenger, er ikke det samme programmet? bare at Windows Messenger følger med når du instalerer Windows XP? MSN Messenger går ann å starte og stoppe når man vil.(i alle fall hos meg). Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg har faktisk motsatt "problem". MSN messenger logger aldri på av seg selv. Selv om det er haket for "sign on when connected to internet". Merkelig, men gjør ikke meg noe. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 joda Msg plus virker til windows messenger, tror det værtfall, og adresse er www.msgplus.com eller så var det net husker ikke helt. veldig bra program msgplus syns jeg Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 men, kansje du skulle prøvd å reinstallere windows messenger? vis det går da. eller så sakt legg inn MSN messenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå