Meg8 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har fått i utfordring å finne ut hvilket ord som rimer på "riskoker". Jeg mente først at et ord som "poker" vil rime på riskoker, noe som i og for seg er korrekt. Men i dette tilfellet skulle begge delen rime, altså f.eks. ville "ispoker" vært godkjent dersom det var et ord. Noen som har noen forslag? :-) Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 du kan teste denne rimordboken, kansje den hjelper http://www.vonheim.name/projects/rhyme/ - Thorbjørn Lenke til kommentar
Meg8 Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Har prøvd den, uten at det hjalp stort. Men ellers takk Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) du kan jo teoretisk sett si "rispoker" hvilket vil være poker bare med ris som valuta i stedenfor chips! og synes du det blir for enkelt kan du finne noe som rimer på ris og se om det kan brukes forann poker Endret 3. juni 2010 av torbis93 Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Enok3000 fristiler en riskokerræpp: Yo, hva rimer i grunn på ordet riskoker? Jeg får gå og slå opp i mine rimboker, rimbøker, du veit, jeg og gutta mine, vi loker næ, detta blir for mye mas som å ha ni koner går opp til fjeset ditt og treffer det med ti knoker si noe, bli noe, vinn noe i poker! Som du sikkert ser, trådstarter, benytter jeg meg av såkals assonans eller halvrim. ufullstendig rim, halvrim, rim som oppstår ved at to trykksterke stavelser har samme vokal ( f.eks. mor, god el.år, sjå (vokalisk assonans), el. samme sluttkonsonant el. konsonantgruppe etter ulik vokal, f.eks. mor, far el.arm, sverm (konsonantisk assonans)) Fullrim, tradisjonelle rim, er vanskelige å få til med et ord som riskoker, Men om man kan akseptere halvrim blir det mye enklere og betydelig mer kreativt. Og spesielt når man benytter seg av flerstavelsesrim som går igjen over flere linjer. riskoker rimboker (rimbøker) vi loker ni koner ti knoker (si noe) (bli noe) (vinn noe) i poker Vokalisk assonans her, altså. Stavelser med lang i + lang o + kort e som gjentas. De stavelsene som rimer litt, men kanskje ikke like mye, er satt i parantes. Endret 5. juni 2010 av Enok3000 Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Klespoker, tidsepoker, dørkroker, datasnoker? 1 Lenke til kommentar
PonRhymeOnTime Skrevet 5. januar 2020 Del Skrevet 5. januar 2020 Peace moder - ripsplukker - de snoker - stridshoder - slipsfloker? hahah :P Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. januar 2020 Del Skrevet 5. januar 2020 Necro-bump, tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg