Gå til innhold

Øretelefoner UTEN kunstig bass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg forstår det riktig så er naturlig gjengivelse det du er ute etter?

Det er vanskelig å anbefale uten en prisklasse å holde seg til (Du finner studio-hodetelefoner til mange mange tusen ktroner)

AKG K 242 hd kan jeg dog trygt anbefale. Testet dem litt senest i dag, og jeg må si at det er noen rimelig gode hodetelefoner.

Eller så har du enda et hakk opp: AKG K 701, disse var alt som k 242 var, men enda klarere, og mye luftigere.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å anbefale uten en prisklasse å holde seg til (Du finner studio-hodetelefoner til mange mange tusen ktroner)

AKG K 242 hd kan jeg dog trygt anbefale. Testet dem litt senest i dag, og jeg må si at det er noen rimelig gode hodetelefoner.

Eller så har du enda et hakk opp: AKG K 701, disse var alt som k 242 var, men enda klarere, og mye luftigere.

Nei, jeg mener ikke naturlig gjengivelse. Kunstig bass er kunstig bass. Jeg vil helst ha uten... Jeg skjønner at det ikke er lett å finne.

Lenke til kommentar

koss tror jeg er greit ..

Ha...ha...ha...seriøst?

Kva prisklasse er det snakk om her? Kan du utbrodere litt kva du skal bruke dei til. Å korrigere hørselen høyrest litt seriøst ut, greit å vite kva det er snakk om her.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener ikke naturlig gjengivelse. Kunstig bass er kunstig bass. Jeg vil helst ha uten... Jeg skjønner at det ikke er lett å finne.

Det er vanskelig å finne, fordi det er umulig å vite hva du mener med kunstig bass...

Lenke til kommentar

Test fra Creative EP-830: "Lyden er dog lett å like, men bærer noe preg av å være ”tilgjort” – det virker som om Creatives ingeniører har valgt å kjøre på med kunstig bass og diskant for å gi et inntrykk av at lyden er mer fyldig enn det den faktisk er."

Jeg fikk testet hørselen min og fikk bedskjed om å kjøpe øretelefoner uten kunstig bass. Bass som ikke er elektronisk tilsatt eller noe sånt. Folk som sier det ikke finner kunstig bass har ikke nok kunskap. Jeg vil gjerne ha svar fra folk som vet hva det er og som kan gi meg noen alternativer.

Lenke til kommentar

De relativt dyre studiomodellene til AKG er nok rimelig safe. De har som regel en kjedelig lydsignatur men det er jo ikke derfor du kjøper dem.

Ellers kan du jo ta en titt her:

http://www.headphone.com/selection-guide/10-best-headphones.php

Når du har funnet en del hodetelefoner du ønsker å måle opp mot hverandre så kan du få ut ulike responsgrafer her:

http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph.php

Personlig er jeg glad i Sennheiser HD650. Den dekker behovet mitt for både analytisk lytting og engasjement i musikken.

Husk at hørsel og preferanser er høyst individuelle, så jeg ville plukket meg ut en del hodetelefoner og rett og slett testet dem opp mot bassresponsen du er ute etter. Generelt vil en høyohmig hodetelefon ha mest kontroll over bassen. Så må du jo også vurdere om du vil ha en åpen eller lukket modell.

Endret av tole
Lenke til kommentar

De relativt dyre studiomodellene til AKG er nok rimelig safe. De har som regel en kjedelig lydsignatur men det er jo ikke derfor du kjøper dem.

Ellers kan du jo ta en titt her:

http://www.headphone.com/selection-guide/10-best-headphones.php

Når du har funnet en del hodetelefoner du ønsker å måle opp mot hverandre så kan du få ut ulike responsgrafer her:

http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph.php

Personlig er jeg glad i Sennheiser HD650. Den dekker behovet mitt for både analytisk lytting og engasjement i musikken.

Husk at hørsel og preferanser er høyst individuelle, så jeg ville plukket meg ut en del hodetelefoner og rett og slett testet dem opp mot bassresponsen du er ute etter. Generelt vil en høyohmig hodetelefon ha mest kontroll over bassen. Så må du jo også vurdere om du vil ha en åpen eller lukket modell.

Takk for svar, her har jeg litt å gå ut ifra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...