pingo_86 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg skal kjøpe meg en bruktbil (ca.2008 modell), og nå står valget mellom VW Golf og Toyota Auris. Jeg har inntrykk av at Toyota er veldig driftsikre biler, mens Golfen kanskje blir lettere å selge videre senere? Noen som har erfaring fra noen av disse bilene, og som kan komme med tips til hvorfor jeg burde velge den ene eller den andre? Jeg er mest opptatt av at bilen er trygg, driftsikker, at den ikke må på verksted støtt og stadig, og gjerne lavt drivstofforbruk. Og at det ikke er problemer med rust. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Får vel mer penger igjen for en Toyota som har vært godt vedlikeholdt og fulgt servicer. Er hvertfall slik jeg har fått inntrykk av. Toyota er også ganske driftsikre. Lenke til kommentar
Brv Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har hatt erfaringer med bilmerke Vw. Og jeg er ikke importert, og anbefaler hvertfall ikke dette merke videre, jeg har da en Touran og Møller Bil som jeg går hos her i Bergen. forstår ikke noe i det hele tatt, helt håpløs! Toyota er derimot driftssikre biler, og du kan få mye igjen for bilen hvis du holder den skikkelig. Jeg ville tatt en Auris viss dette var valget, da disse bilene er mye bedre kvalitet på. Lenke til kommentar
pingo_86 Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Har hatt erfaringer med bilmerke Vw. Og jeg er ikke importert, og anbefaler hvertfall ikke dette merke videre, jeg har da en Touran og Møller Bil som jeg går hos her i Bergen. forstår ikke noe i det hele tatt, helt håpløs! Toyota er derimot driftssikre biler, og du kan få mye igjen for bilen hvis du holder den skikkelig. Jeg ville tatt en Auris viss dette var valget, da disse bilene er mye bedre kvalitet på. Takk for svar! Ja, det har vært mye problemer med selve bilen? Har også inntrykk av at Toyota er mer driftsikre, og håper da, hvis jeg velger denne, at den ikke vil ha mange undøvendig store verkstedregninger bortsett fra service innimellom.. Lenke til kommentar
Brv Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Har hatt erfaringer med bilmerke Vw. Og jeg er ikke importert, og anbefaler hvertfall ikke dette merke videre, jeg har da en Touran og Møller Bil som jeg går hos her i Bergen. forstår ikke noe i det hele tatt, helt håpløs! Toyota er derimot driftssikre biler, og du kan få mye igjen for bilen hvis du holder den skikkelig. Jeg ville tatt en Auris viss dette var valget, da disse bilene er mye bedre kvalitet på. Takk for svar! Ja, det har vært mye problemer med selve bilen? Har også inntrykk av at Toyota er mer driftsikre, og håper da, hvis jeg velger denne, at den ikke vil ha mange undøvendig store verkstedregninger bortsett fra service innimellom.. Bare hyggelig, det har vært ganske mye trøbbel med min. Bilen er en 2007 modell automat og Diesel utgaven til Touran. Bruker bilen pr, i dag som drosje og gjennom tre år har denne bilen vist hvor mye som egentlig kan ryke på en bil, for å si det sånn. Jeg holder på å byttet til ny bil nå, og det blir nok aldri med Vw på meg igjen nei. Toyota er nok mye mer driftssiker bil og disse er også veldig populær, så tror nok du ikke kommer til å slite å selge den igjen når den tid kommer. Har også en Opel Zafira og denne er mye bedre enn Touran. Har blant annet på tre år hatt; Motortrøbbel, girkasseproblemer, sluker xenonpærer ++++... Også selveste Møller bil som også er eledig på kunderbehandlig (hvertfall her i Bergen). De har ett svar før du kommer med bilen din, og det er akkurat som å snakke til "veggen" Endret 3. juni 2010 av Brv Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Jeg har veldig gode erfaringer med Golf, så jeg ville anbefalt den! Hadde en 2002 mod Golf Highline i ca. 2 år, på den tiden røyk vindusheisen(typisk nok midt på vinteren) men utover det var det ingen ting galt med den.. Gikk faktisk igjennom EU-godkjenninga uten en eneste mangel, forrige eieren hadde tatt godt vare på den de årene han hadde eid den så for meg var den bilen en drøm En av de beste bilene jeg har kjørt på vinterføre, enkelt og greit en trygg og god bil! Tror nok Golf'en holder seg bedre i pris, siden de bilene alltid er populære hos de aller fleste.. Jeg kjøpte min for 99 000kr i 2007, og solgte den for 87 000kr i fjor sommer. Så min stemme går til Golf'en! Edit: Jeg hadde den hos Skien bil(VW merkeverksted, er vel Møller det også) når vindusheisen ble fikset, og jeg har sjeldent opplevd bedre service. Ble enige om prisen på forhånd, og i motsetning til flere andre verksteder jeg har vært borti så økte ikke den prisen når jeg skulle hente bilen og betale for meg Endret 3. juni 2010 av thomasSim87 Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Kjørte mye Auris i jobben. Var en 2008 modell, 1.4did med mmt semiautomat. Helt kurant bil,god å kjøre. Bruker lite diesel og er driftsikker. Men ville helt klart kjøpt med manuell, ikke særlig imponert over semiautomatkassa. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 ...Jeg er mest opptatt av at bilen er trygg, driftsikker, at den ikke må på verksted støtt og stadig... Hvis du ikke trives med hyppige verkstedbesøk velger du i allefall ikke å kjøpe Golf Golf er gode mot rust og ser gjerne finere ut enn Auris, men skal du ha driftsikker bil med lite plunder og heft velger du Aurisen. VW sliter enda med kvalitetsproblemer på slike ting som forstilling, diverse brytere og sensorer fra underleverandører og mer. De har tatt bedre tak i kvalitetsproblemene de siste årene, men har fremdeles et stykke å gå før de nærmer seg kvalitetsbilene de en gang var kjente for. Kjøremessig synes jeg Golf ligger et stykke foran Auris. VW har avansert hjuloppheng som takler ulike veiforhold godt. Men samtidig fører dette avanserte hjulopphenget til mer slitasje på enkeltdeler og hyppigere utskiftninger kreves i forhold til biler med enklere forstilling. Samtlige av mine kolleger og venner med biler fra VAG (VW/Audi/Skoda/Seat) elsker utseendet og komforten (og ja, det er fine biler), men de klager samtidig på hyppige idiotfeil, selv på biler som ikke er et år gamle enda. "Japseklanen" på jobb kjører og kjører bilene sine. Verkstedsbesøkene deres består hovedsaklig av de nødvendige servicene (som alle biler må ha) og EU-kontroller. Selv hadde jeg ikke vært i tvil, ville valgt Aurisen, ikke verdens vakreste bil, men den holder koken lenge. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Har hatt erfaringer med bilmerke Vw. Og jeg er ikke importert, og anbefaler hvertfall ikke dette merke videre, Om du er født i Norge eller ikke har vel ikke noe med dine preferanser som bileier å gjøre? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det har litt med det diffuse begrepet opplevd kvalitetsfølelse å gjøre. Golfen føles bedre skrudd sammen, har bedre materialvalg og er rett og slett bare tvers igjennom en veldig god bil. DSG-kassen er fantastisk! Auris er helt greit, men det er nå det jeg kaller en konebil... Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det har litt med det diffuse begrepet opplevd kvalitetsfølelse å gjøre. Golfen føles bedre skrudd sammen, har bedre materialvalg og er rett og slett bare tvers igjennom en veldig god bil... Opplevd kvalitet og reell kvalitet er to forskjellige ting Slik jeg forstår trådstarter vil h*n at bilen ikke skal innom verkstedet for ofte. Da viser statistikkene tydelig at Toyota kommer en del foran VW. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det har litt med det diffuse begrepet opplevd kvalitetsfølelse å gjøre. Golfen føles bedre skrudd sammen, har bedre materialvalg og er rett og slett bare tvers igjennom en veldig god bil. DSG-kassen er fantastisk! Auris er helt greit, men det er nå det jeg kaller en konebil... Ja, opplevd kvalitet selger biler, samt design og teknologi og der sliter de Asiatiske når vi snakker om ordinære personbiler. Toyota er en bagatell på markedsandeler i Europa og Auris ser ikke ut til og gi de noe bedre tak på konkurrentene. Men skal man satse på teknisk kvalitet og ett meget bra forhandlernett så er nok Auris ett meget bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå