surfer86 Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 jeg har et HSP56 MR (COM 3) modem, eneste grunnen til at jeg kj0rer win paa laptopen er at jeg ikke er sikker paa om modemet der funker paa linux, noen som vet noe mer? Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 ja, det er nok mulig å få det til å virke i linux ja, det du kan gjøre er å komplimere kjernen, dvs. å gjøre slik at linux har støtte for dette modemet, eller så kan du jo prøve å legge inn, mandrake 9.1 for den er sånn at den skal finne det meste av ny maskinvare helt automatisk, er ikke helt sikker på om dette finnes i Red Hat 9.0 også for den har jeg ikke prøvd enda, men det er sikkert mulig der også. jeg hadde ikke noe problem med å koble til hverken trådløst nettverk eller ADSL når jeg hadde Red Hat 8.0, det var faktisk enklere enn jeg trodde. prøv å legg til ny maskinvare i linux, så søker den etter ny maskinvare så ser du om linux finner modemet ditt. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 ja, det er nok mulig å få det til å virke i linux ja, det du kan gjøre er å komplimere kjernen, dvs. å gjøre slik at linux har støtte for dette modemet, eller så kan du jo prøve å legge inn, mandrake 9.1 for den er sånn at den skal finne det meste av ny maskinvare helt automatisk, er ikke helt sikker på om dette finnes i Red Hat 9.0 også for den har jeg ikke prøvd enda, men det er sikkert mulig der også. jeg hadde ikke noe problem med å koble til hverken trådløst nettverk eller ADSL når jeg hadde Red Hat 8.0, det var faktisk enklere enn jeg trodde. prøv å legg til ny maskinvare i linux, så søker den etter ny maskinvare så ser du om linux finner modemet ditt. Hva med modemet mitt? LOL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå