Miranax Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hei. Her om dagen skulle jeg skru på PCen min. Dagen i forveien hadde den funka fint og alt og alt gikk sinn kjønneste gang. Helt til jeg startet maskinen igår. Jeg startet opp og BIOS Skjemen så helt normal ut. Men så går den videre inn i noe som heter Caldera DR-DOS, aldri hørt om det, har ikke installert det. Så ja jeg sliter da med og komme videre til Windows. Fordi maskinen står fast i DOS vinduet der, jeg får da heller ikke installert XP på nytt eller noe ettersom jeg veit ikke hvilke kommandoer jeg skal bruke. Håper noen kan svare fort. Har en eksamen neste uke som jeg må ha PCen til. Hilsen Miranax Endret 3. juni 2010 av Miranax Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ingen på forumet er synske (selv om mange tror det). Hva slags maskin er detet (produsentnavn og modell)? Er den levert med egen partisjon for gjenoppretting? Slike partisjoner kan ha et eget plass-snilt operativsystem. Du kan ha aktivert en slik partisjon. Les evt. i de manualene som fulgte med din maskin. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Sjekk hva du booter fra. Er det en CD/DVD, eller en USB minnepinne? Lenke til kommentar
Miranax Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Ingen på forumet er synske (selv om mange tror det). Hva slags maskin er detet (produsentnavn og modell)? Er den levert med egen partisjon for gjenoppretting? Slike partisjoner kan ha et eget plass-snilt operativsystem. Du kan ha aktivert en slik partisjon. Les evt. i de manualene som fulgte med din maskin. Dette er en hjemmebygd PC kjøpt fra Komplett. Så Produsent navn er vansklig å få tak i. Men dette er specs på PCen Hovedkort - ASUS M4A785TD-V EVO, Socket-AM3 AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, HDMI, DVI, 2xPCI-Ex(2.0)x16 Minne - Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT Skjermkort - Sapphire Radeon HD 5670 1GB GDDR5 Hvis det trengs mer info, værsåsnill og si ifra Trenger denne PCen opp å gå snart. @Hårek - Har dobbeltsjekka og prøvd forskjellige CDer en stund nå før jeg posta dette. Så ja jeg veit at jeg booter fra CD/DVD. Endret 3. juni 2010 av Miranax Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Det jeg mente å si er at når du kommer til Caldera DR-DOS så må det bety at PC'en din booter fra noe annet enn Windows disken. Så du må sjekke om det står i en minnepinne eller CD som den booter fra. Du kan også prøve bootmenyen i BIOS (er ofte på F8) og spesifikt velge hva du skal boote fra. Alternativet er at du har gjort noe med PCen som har installert Caldera DR-DOS på Windows disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå