Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksbro til xbox fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at jeg skal ha en nettverksbro mellom LAN porten og det trådløse adapteren på pcen for så og koble xboxen til nettet via pcen.

Jeg har hatt samme oppsettet i over 1 år uten problemer, men nå fungerer det plutselig ikke lenger.

Har en D-link DWA 160 som trådløst adapter, og Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC til LAN koblingen.

Har også prøvd kommandoen "netsh bridge show adapter" og så "netsh bridge set adapter x forcecompatmode=enable" for å aktivere den i etterkant, noe som heller ikke gjorde noen forskjell.

Når jeg lager en nettverksbro og legger til Lan og Wlan så får jeg melding om at "Det finnes en IP-adressekonflikt med et annet system på nettverket"

Så noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Vil også legge til at jeg har prøvd kabel til xboxen, det fungerte. Prøvd en annen router og trådløst adapter, funket ikke.

Og ja, nettverksdeling er også en løsning, men det fungerer ikke ordentlig for må slå nettverksdeling av og på før det fungerer når jeg har hatt pcen i ventemodus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du få jo starte med å sjekke ipadressene til alle enheter. Har du statisk IP noe sted?

Bruker bare dynamisk IP på alt, brukte det før også når det fungerte. Har også prøvd å gi statisk IP til pcen og xboxen, men får fortsatt samme feil..

Endret av Johnsen92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...