Sila123 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg er en mann på 18år og har min egen bil, men det jeg lurer på er om jeg kan kjøre foreldrene mine sin bil når de ikke betaler ungdomstillegg på forsikringen. Mamma er fast bestemt på at jeg ikke kan dette da hun ved en ulykke vill måtte dekke alle kostnader selv, noen som vet hvordan dette fungerer? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ganske sikker på at mammaen din har rett. Når jeg fikk lappen, så fiksa hvertfall pappa på noe forsikringsgreier - slik at jeg kunne kjøre den. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Er bilen til foreldrene dine ikke forsikra for folk under 23/25 år kan du ikke kjøre den nei. Men skjønner ikke hvorfor du skal det når du har egen bil ^^ Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Du kan kjøre den (så sant du har førerkort), men det vil nok bli fryktelig dyrt om du skulle være litt uheldig. Sjekk avtalen med forsikringsselskapet for detaljer. Jeg måtte forresten selv av samme grunn se langt etter å få låne familiebilen da jeg tok lappen. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Kommer helt an på forsikringsselskap.. Gjensidige og Terra er gærne på det der og skriver i kontrakten "ingen sjåfører under 23 år". Ser ikke noe liknende punkt i kontrakter med IF eks. så sant man ikke pruter de helt ned, da kan de finne på å legge til sånne ting. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Uten å ha lest vilkårene, så kan jeg nesten garantert si at forsikringen gjelder uansett. Forskjellen blir nok at egenandelen blir en god del høyere dersom noe skulle skje. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 På vår forsikring i Sparebank 1 var det slik at man kan betale et årlig ungdomstillegg på rundt tusenlappen, eller få 5-6 tusen ekstra i egenandel om noe skulle skje. Det finnes ekstremt mange forksjellige forsikringsavtaler, så du MÅ sjekke med forsikringsselskapet ditt for å få vite dette. Lenke til kommentar
Sila123 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Ok, takk for svar. Får ta en telefon og høre med forsikringselskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå