Gå til innhold

Frustrasjoner

adawen

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Vil dele med dere det data/tele-relaterte jeg har irritert meg over de siste 2 dagene:

Mandag:

Har nå fått meg en ny mobiltelefon, en SE T610. Den ble min for kr 2800 (uten abonnement/binding), og erstatter derved min 1 1/2 år gamle Nokia 3510. Denne fikk jeg forøvrig moddet med hvite LEDs (200 pesos (NOK 30) for 4 LEDS+arbeid) da jeg var nede i Filippinene på sommerferie. Som den Nokia-h0ra jeg er, må jeg nå derfor bruke en god det tid på å "omskolere" meg til Sony-Ericsson. Har lest gjennom manualen og alt, men ting er fremdeles litt krøkkete for meg, som f.eks det relativt trege meny- og SMS-systemet (fikses forhåpentligvis med ny firmware).

Oppdaget også en ting som irriterte meg kraftig med 3510'en min - den kan ikke lagre meldinger og kalendernotater (f,eks bursdager) på SIM-kortet. Så nå får jeg ikke overført alle de 126 minnerike meldingene og bursdagsdatoene til alle vennene mine til T610en. En del av meg forsvinner jo med dette, da jeg nå har slettet alt som lå på telefonen grunnet at jeg skal gi den bort til fetteren min i Filippinne. Men man har noen ganger bare godt av en ny start med blanke ark...

Sist, men ikke minst, så døde laserskriveren min - en gammel sliter av en Kyocera FS-1500. Da jeg gikk på VK2 Serviceelektroniker data/kontorsystemer for 4 1/2 år siden, fikk vi en drøss med gamle+defekte PCer, skjermer, kopimaskiner og laserskrivere fra Kværner Rosenberg. Jeg kom da over en FS-1500 der den eneste feilen var 2 nedslitte tannhjul. Byttet disse med tannhjul fra en annen FS-1500 hinsides reperasjon, og skriveren funket fett. Riktignok hadde den allerede skrevet ut ca. 120000 sider, men jeg var fornøyd med ytelsen. Læreren min hadde lagt merke hvor stor innsats jeg hadde lagt bak dette, så jeg fikk dermed denne skriveren til odel og eie. I samme slengen fikk jeg også rasket med meg en nettverksmodul (med RJ-45 + BNC-kontakter, utstyrt med egen web-basert printserver) samt ekstra minnebrikker (totalt 5 MB, som er maks for denne skriveren) og ekstradeler som tonerkassett og beholder for avfallstoner.

Første alvorlige feil kom etter ca. 2 1/2 år, da det kom opp en feilmelding om at beholderen for avfallstoner var blitt full og måtte byttes. Selvfølgelig var den ikke det, og det hjalp heller ikke med den andre jeg hadde til overs. Skrudde da opp skiten og fant en sensor (foto-LED basert) som styrte dette. Dro da fram loddebolten og kortsluttet denne sensoren. Skriveren funket da bra igjen, sjekkingen av beholderen kunne jeg jo gjøre selv. Og nå på mandag, kom denne meldingen igjen etter jeg hadde fykt på mer toner. Ingenting av det jeg hadde gjort tidligere hjalp nå, tvert imot begynte det å ryke kraftig fra en av motstandene da jeg igjen skulle prøve å kortslutte en annen sensor. På det toppen av det hele kom jeg borti transformatordelen med hånda. Denne var ubedekket, så jeg fikk nærkontakt med 230 hissige volt - hånda mi verker faktisk ennå! Skriveren hadde tjenestegjort meg meget bra, med minst 5000 sider ekstra siden jeg fikk den. Hvil i fred, min Kyocera FS-1500!

Tirsdag

- Fikk meg en USB-basert Blåtann-pinne (av merke Sandberg, til kr 439) for å kunne kommunisere med den nyervervede T610en min. Alt fungerte ikke før etter 6 timer med knoting, banning, tweaking og masse annet rart som ikke egner seg til offentlig visning.

- Jeg var inne hos Mobildata på Forus (Stavanger) for å få flashet T610en min til firmware versjon R1L. Ikke bare hadde de den ikke inne, men hadde den vært det, så ville de fann meg ha krevd betaling for dette! Svin. Dette får jeg forhåpentligvis gjort gratis når jeg på torsdag stikker innom Teknisk Bureau på Hillevåg og sjekker opp der. Jeg kommer til å klikke dersom også dem vil ha betalt for dette - så lenge jeg har med originalt kjøpsbevis, så har de ingenting som de skulle ha sagt. Egentlig kunne jeg ha gjort det selv, ved å bruke en standard Ericsson Mbus-kabel i kombinasjon med flashe-programvaren hos MyT610, men med en såpass ny telefon tar jeg ingen sjanser. Dessuten måtte jeg i så tilfelle ut med cash (20 Euro) uansett for å få tilgang til denne programvaren...

Dagen endte iallefall bra, da jeg fikk tatt det aller meste av frustrasjonen og aggresjonen min på helsestudioet (styrketrening+spinning) og resten nå her i denne tråden..! Selv om jeg nå bare har nevnt det data/telerelaterte...

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt whine-session her nå.. men så så jeg at tråden var blitt smålig bump'a litt, så jeg tenkte som så at "why not.."

Anyway - flytta til Krsand nå da.. Finally! Jevla stressa opplegg. Klarte pokkermeg å fylle 4 personbiler med ræl.. Tror jeg må kaste noe snart.

Og her har vi de temmelig åpenlyse frustrasjonene for tida:

1. Jeg får ikke studielån (pga. komplett udugelighet i forrige studieår)

2. Jeg har ikke jobb, og ikke ser det ut som jeg får noen heller.

3. De usle pengene jeg snart får (12k), som skulle gå til laptop, kommer garantert til å finne veien til den instansen som eier huset jeg bor i.

4. Jeg eier ikke økonomisk sans. Får håpe jeg lærer noe i bed.øk'en på skola.. o_O

5. Alt for få stikkontakter på hybelen min! (triviell, men likevel irriterende)

6. Eehm.. nå har jeg glemt hva jeg skal si.. ;)

Såh - studentlivet er ikke BARE rosenrødt altså! ;)

Men, nå er det ikke bare elendighet. Jeg er nettansvarlig på huset mitt, jeg får nedsatt husleie, og har fått masse koselige venner. Fikk dessuten en Origami-frosk på fredag, den er skjønn.

Sove litt kanskje.. Organisasjonsteori om 4 timer.. "hurra!" ..

Lenke til kommentar

Origami frosk? Ka er det?

Mitt fustrasjon er det at når eg endelig ikke jobber og har "sommerferie" så er det ikke en dritt å finne på. Alle vennene mine er bortreist enten i ferie eller vekke av en eller annen grunn. :cry::evil:

Midt i somme var jo det full party hele tiden mens eg satt inne på jobb og svettet meg vekk. fans urettferdige liv altså :(

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...