Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

recovery manage under opp starten,, hjeeelp!

Anbefalte innlegg

hej, jeg har en HP pc her som jeg ikke kan slå på. eller jo jeg kan slå på men da får jeg opp automatisk recovery manage, d står at d vil bli i standart fabrikinnsillingene da den ble laget, eller ka d hete.

og jeg har mange bilder og music osv inni pcn som jeg ikke vil skal bli slettet.

det er ikke jeg som tar opp recovery manage, jeg får den opp automatisk og den kjører automatisk. og kan heller ikke stoppe den, eneste måtte jeg stopper den med er å ta ut batteriet!

hjelp meg vær så snill.

takk for hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden alle vet at man må ha backup så gjør det jo ingen ting?

Ser du menyen når du starter opp? så du kan trykke del/f2 for setup , evt boote på en OS cd eller trykke en annen F-knapp for å velge "boot på partisjon som inneholder virituell os-cd" om laptop?

Er du sikker på at den begynner med full recovery og ikke bare laster inn filer så du for eks senere der kan trykke " repair startup"?

Lenke til kommentar

ja jeg er sikker på at den begynner med full recovery, til og med det står det tilbake still til fabrikkinnstillingene.

vis du mener jeg skal trykk på f2 for å teste driver'n osv, d har jeg gjort. men d hjelper ikke

Lenke til kommentar

Når du starter opp skal du kunne trykke på en f-knapp som heter recovery eller noe.

F7-8 eller 12 pleier det å være.

Da skal du se en loademeny som om du satte inn windows-cden.

Så skal du kunne trykke på reparer og få frem dette bildet.

Der skal du trykke på startup repair.

1233d1232211692t-startup-repair-startup_repair.jpg

Sikker på at det ikke er den menyen/loadingen som kommer opp?

Den skal ikke overskrive dataene dine av seg selv uten at du har godtatt 100 ganger.

Det kan hende den gjør som den skal, men du avbryter i panikk.

Endret av War
Lenke til kommentar

Kan du ta et bilde av skjermen? så vi ser hva som skjer.

Siste utveg er å ta ut disken, sette den i en annen pc og redde alt.

Noe som skal være unødvendig med backup.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg vil helst ikke blande meg inn i dette etter som War er godt i gang, men en recovery funksjon starter ikke av seg selv. Man må under oppstart av en laptop trykke minst to taster, f. eks. Alt-F10 eller Ctrl-F10. Deretter vil man få opp en meny der man må velge hvilken type recovery man vil utføre, enten full recovery (fabrikk innstillinger), delvis, dette kan være kun OS og/eller eventuelt kun drivere.

Med mindre du har gjort dette, noe som du sier du ikke har gjort, så må noen andre har gjort, enten ved uhell (tvilsomt) eller på pur fanskap. Det verste er at det vil være veldig vanskelig om ikke umulig å stoppe denne recoveryen når den først er startet.

Du kan prøve å komme deg inn på recovery menyen som War foreslår, men da må du finne ut hvilke taster du må trykke for å komme inn i HP Recovery. Har du ikke instruksjonsbok, fortell hvilken HP det er snakk om, HP Pavilion eller noe slik, helst full model navn. Dette bør stå på undersiden av laptopen på et klistremerke eller noe slikt.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tørs ikke å gjør noe :-S er redd for å slette alt, så jeg trur det er best at jeg tar den med meg på skolen på IKT så kanskje dem kan hjelp meg ;D er det ikke en bra ide da?

Hvis du ikke vil prøve noe selv, så er det en god ide å ta laptopen med til skolens IT avdeling ja. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...