Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Det kommer svart skjerm med hvit tekst hvor det står at jeg kan starte i

Sikkerhetsmodus

Sikkerhetsmodus med nettverk

Sikkerhetsmodus med bare kommando linje

Siste fungerende konfigurasjon

Start windows på vanlig måte

Uansett hvem jeg velger vil ikke windows starte. Kommer bare til windows xp logoen og den loading baren. Så går den tilbake til den svarte skjermen. Eller starter på nytt

Det står ''Vi beklager det intrufne, men windows startet ikke uten feil. Dette kan være forårsaket av en nylig foretatt maskin- eller programvareendring"

Har kommet blå skjerm før hvor det har stått. Kontolerer hardisk D for konsekvens.

Hva må jeg gjøre for å redde hardisk innholdet, før evt en runde med Winows cd gjennopretting.

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er flere måter man kan installere på:

Du kan kjøre Repair Install. Det medfører å installere på nytt, over det som ligger der fra før. Beholder alle programmer og innstillinger. (NB! ikke velg den første R for Repair).

En annen måte er å installere ved siden av den første installasjonen. Blir en helt ny installasjon, beholder ikke programmer og innstillinger. Men de gamle filene blir liggende.

Så har du den vanlige metoden med formatering. Da forsvinner alt det gamle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er en mulighet, men det spørs hva feilmeldingen er.

Info om hvordan man leser en blåskjerm: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1647

Takker mannen. På side 4 i den artikkelen står det.

''Essentially, if you can't boot into Windows XP safe mode because of crashes or Blue Screens Of Death, you likely either have a hardware error or one or more essential system files is corrupted or missing. If you can boot into Windows XP safe mode, but get constant or frequent BSOD's when running XP normally, you have a software or device driver problem.

DER er problemet, har prøvd allt for å komme inn. Kan v?re prossesoren for i bios blir den over 50 grader ved oppstart(!) Jeg har ikke rørt dataen siden sist jeg brukte cden, så ingen hardware endringer.

Er amd socket 754 prossesor så ganske gammelt. Det må nesten være prossesoren for pcen har bare skrudd seg av av seg selv før. Har rensa den da og puttett på kjølepasta (orginal kjølevifte som fulgte med, liten) men tempen når over 50 ved oppstart(!) ???

Har du noe ide??

Lenke til kommentar

Da min gamle PC begynnte med blåskjermer og unormal oppførsel så var det kondensatorene på HK som var defekte. Dette var et vanlig problem for noen år siden. 

http://www.google.com/search?hl=en&source=hp&q=leaking+caps&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

Nei, mine ser fine ut de. Må jo være prossesoren?? Æsj dette kan jo være hva som helst. Ender opp med å kjøpe både det ene og det andre ! Kanskje på tide å kjøpe bærbar?

Sitter med PS3 <3 her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...