PzMan Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg driver og setter sammen en pc for en venn og har følgende problem. Etter at jeg starter pc'en kommer jeg til windows xp loading screen men rett etter det så får jeg et BSOD - problemet ligger i at jeg ikke rekker og lese hva som er feil siden den er der i et maks en tiendel av en sekund (lenge nok til at jeg ser hva som er der men ikke lenge nok til at jeg rekker å lese et eneste ord). HK er et Asus M4A87TD EVO og jeg er ikke kjent med asus sin bios - jeg har ikke funnet noen auto restart funksjon som jeg kan slå av. Den nærmeste jeg har funnet er en slags pause funskjon ved feil men den hjalp heller ikke. Dette har jeg prøvd: - sette sammen alt på nytt - Ta ut en og en ting for å så slå på PC'en (skjermkort og ram brikkene ble testa på denne måten) - Pause knappen trikset men POST'en stopper ikke ved det tidspunktet. Har noen noe gode forslag til hva mer jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Start maskinen, og trykk F8 raskt flere ganger før windows starter, du får opp en meny der du blant annet har valg for sikkermodus. Se etter "deaktiver automatisk omstart ved systemfeil" Eller får du feilen når du skal installere windows? Endret 3. juni 2010 av arjato Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg løste feilen ved å ta ut IDE kabelen som brukes av DVD leseren min. Etter det forsvant problemet Når jeg får mer tid kommer jeg til å sjekke om det er DVD leserens, IDE kabelens eller HK'ens feil. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 For å pause blåskjerm: Høyreklikk min datamaskin - Egenskaper - Avansert - Oppstart og gjenoppretting - Innstillinger - Ta bort haken som er ved "Start på nytt automatisk". Til neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå