jarle g Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Har backup og diverse liggende på ekstern hd. Her om dagen virket det plutselig som et par av mappene var blitt tomme, og at alle filer og undermapper der var slettet "av seg selv". Men via et "undelete-program" ser jeg at alt ligger der, men jeg får ikke tilgang til disse. Jeg er eneste bruker, med kun en konto, som er administratorkonto. Har prøvd å gå inn på egenskaper-sikkerhet-eiere av mappen,og gjøre endringer der, uten hell,greier ikke å lese filene, står "null filer" på egenskaper til mappen. Noen som vet hva jeg evt skal gjøre i eieregenskaper? Win xp. Jarle Endret 3. juni 2010 av jarle g Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Trykk på "Min datamaskin". Velg "Verktøy" oppe til venstre. Velg "Mappealternativer" - Velg fanen "Vis" - Under "Skjulte filer og mapper" så haker du av for "Vis skjulte filer og mapper". Da skal du kunne se alle dine filer og mapper. Jeg anbefaler deg å hake på "Ikke vis skjulte filer og mapper" etter at du har gjort det du skal gjøre for sikkerhets skyld etterpå. Endret 3. juni 2010 av Kamelot Lenke til kommentar
jarle g Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Det er ikke det som er problemet. Jeg har allerede merket av for "vis skjulte mapper", og dessuten er de mappene det er snakk om ikke skjulte. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hva slags mapper er det? Har du eierskap over mappene (og underliggensde mapper/filer)? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Se på denne for å ta eierskap på filene: http://explorewin.net/guide_6_Ta-eierskap-av-filer-og-mapper.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå