HiSpeed Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Er usikker på om jeg poster denne på rett plass?! Jeg har laget en elektronisk bok (html) som kompileres til en exe-fil som kan kjøres lokalt på Windows PC. Jeg er ute etter en oppdateringsløsning og ønsker følgende: Nå eboken startes så skal det sjekkes (automatisk/manuelt av bruker) om det er lagt ut oppdatering til eboken (på webområde). I så fall skal det kunne lastes ned en setupfil som skal starte og installere siste oppdateringer til eboken. Er det noen som vet om det finne gratisløsning eller hvordan dette kan gjøres/lages? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Er du ute etter en nettjeneste som gir deg denne muligheten eller vil du få det til med programmet ditt så du selv står for nettstedet og oppdateringene Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Ønsker å gjøre dette med mitt program mot mitt webområde. Endret 13. juni 2010 av HiSpeed Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Ønsker å gjøre dette med mitt program mot mitt webområde. Og hvordan har du tenkt deg å få oppdateringene inn på ditt webområde? Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Jeg legger ut en setup-fil (samme navn hver gang) på mitt webområde som skal lastes ned. Dette gjør jeg selv. Endret 13. juni 2010 av HiSpeed Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Vil du ha hjelp til å programmere dette eller vil du ha et system som gjør dette for deg? Tråden er litt feilplassert så hvis jeg får vite litt mer kan jeg flytte den til riktig kategori Har forresten en .vbs fil som sjekker om en fil finnes på nettet og deretter utfører en bestemt handling. Burde ikke være så vanskelig å justere litt vil jeg tro Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Usikker på hvordan jeg skal forklare ut over det jeg har skrevet tidligere i denne tråden Men jeg ønsker å gjøre det enkelt for de som har lastet ned eboken (som er laget laget i html). Når de starter programmet må det sjekkes på mitt webområde om det er lagt ut en ny oppdatering. Denne oppdateringen er en setupfil som skal lastes ned og installeres (samme navn hver gang) Det bør kunne gjøres en sjekk mot en fil txt/ini som inneholder et versjonsnummer. Hvis ver.nr er høyrere en det som kjøres lokal skal bruker på automatisk beskjed om at det finnes en ny versjon og få mulighet for å laste siste ver ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå