Gå til innhold

Nytt kabinett fra Corsair

Anbefalte innlegg

Tror du bør lese en gang til wikipedersen, jeg skriver jo at jeg aldri i livet hadde kjøpt ett slikt kabinett som jeg postet bilde av;)

Huff og gru, alienware, nzxt (de eldre seriene deres) og alle glorete fjortiskabinetter som stinker av plastikk og lys... Verken pent, funksjonsrikt, nyttig eller god ytelse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For trangt...

Jeg og Mreinha deler samme mening her, stort er det som gjelder.

Vil ikke ha følelsen av å skru Peugeot når jeg skal inn i maskinen.

Håper de har en større versjon enn denne, 800D er også på grensen til alt for smått og trangt.

Da igjen, jeg setter aldri utseende foran funksjon og ytelse.

Bruker gjerne en klassisk hvit firkantet boks av ett kabinett om det viser seg at denne er overlegen de andre som har fancy utseende på andre punkter uten å tenke meg om!

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Kabler for det første, så litt stort hovedkort, og selvfølgelig ville jeg helst hatt lengere plass ned, 10x slots.

Her har jeg noe som sånn passende passer mine størrelse krav.

http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sweeper5555/S6000354.jpg

Men er allerede litt trangt med skjermkort, men skal forlenge noen kabler så jeg får gjemt de bort skikkelig.

Ellers er plass til harddisker også noe jeg trenger mye av når man skal kjøre RAID arrays.

Lenke til kommentar

007CD:

Prøv å se litt på disse bildene:

Ditt bilde...

Corsair Obsidian 800D

For min del er jeg ikke i tvil om hvilket kabinett jeg ville valgt.

Jeg har et kabinett som ser like rotete ut som på det første bildet ditt, og nå har jeg bygget meg en ny maskin med 800D.

Du ser vel forskjellen?

Må si jeg har fått troen på at Corsair bygger gode kabinett for seriøse spillere.

De ser veldig fine ut, ikke noen diskotek-lys eller klumper som stikker seg ut.

Et godt eksempel på det motsatte av Corsair sin filosofi er jo Mreinha sitt bilde.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke meningen med et så stort kabinett som 800D. Jeg har et m-atx størrelse med ATX-kort, PSU i front (faktisk veldig praktisk), full vannkjøling (CPU, GPU, HK, RAM) og på toppen av det hele har jeg mulighet for crossfire / SLi - hele sullamitten. Jeg får inn en decent vannpumpe, en stor PSU, et 5970 og en trippel radiator. Ja, det er trangt, men jeg ser ingen kabler når jeg titter inn. Og ja, jeg må ty til eksternt drev, men det finner jeg meget hendig da jeg kan bruke et USB-drev på samtlige maskiner, og dermed få mye mer kompakte masknier. Det handler om å kjøpe riktig utstyr til riktig utstyr, nytter ikke med 20 meter PSU-kabler om du bare trenger 0,5. Da kjøper du noe som tilbyr 0,5m kabler. MIST bl.a. er veldig gode på variable lengder.

Lenke til kommentar

Kan gjemme kabler hos meg også riktignok, det skal nevnes.

Men de er for tiden for korte til å rekke fram.

Har dog skjult det verste rotet med kablene til harddiskene som det er 7 stykker av, og med mange disker så begynner det å bli trangt i 800D.

I tilegg har jeg 3x 3.5 tommers disk plasser i toppen som jeg enda ikke har tatt i bruk, men vil bli montert snart vil jeg anta, men jeg må få skjult og forlenget noen kabler først så det er første punktet på listen.

Så nei, 800D passer ikke mine krav, og det jeg har nå er delvis innenfor mine krav men ser jeg kunne godt hatt litt større plass å jobbe på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...