mske Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hei. Jeg er av den typen som blir veldig lett solbrent og blir aldri skikkelig brun om sommeren. Kan betakaroten hjelpe på at jeg blir mindre solbrent? Det begynner rett og slett å bli et irriterende problem at jeg ikke kan være ute i lengre tid (1 time++ ) uten å måtte bruke solkrem. Hvis jeg glemmer det, må jeg lide i flere dager for det i etterkant. Jeg blir etter hvert (litt) brun når jeg får litt fuktighetskrem på osv. men jeg ønsker som sagt å unngå å bli så solbrent. Vil betakaroten hjelpe mot dette, eller er det andre ting som hjelper? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Henger meg på denne, lurer på det samme Endret 3. juni 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Vanlig å bli solbrent er vel etter 1,5-2,5 timer? Betakaroten skal visstnok bremse solbrenthet og gjøre at du fortere brun.. Det inneholder jo fargestoffet du finner i gulerot... Er ikke ekspert på området akkurat, men kjenner folk som har brukt det. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Du blikke brun av betakaroten. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hvis du lett blir solbrent kan dette være en indikasjon på at du har økt oksidativt stress i kroppen, og antioksidanter som f.eks betakaroten kan hjelpe på å rette opp i ubalansen. Anbefaler dog naturlige bredspektretde antioksidanter i form av frukt og grønnsaker. Blir du også fort veldig varm og sliten/slapp av (moderat) fysisk aktivitet så er dette også en indikasjon på manglende antioksidanter og andre betennelsesdempende stoffer i planter Endret 3. juni 2010 av vidor Lenke til kommentar
mske Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Hvis du lett blir solbrent kan dette være en indikasjon på at du har økt oksidativt stress i kroppen, og antioksidanter som f.eks betakaroten kan hjelpe på å rette opp i ubalansen. Anbefaler dog naturlige bredspektretde antioksidanter i form av frukt og grønnsaker. Blir du også fort veldig varm og sliten/slapp av (moderat) fysisk aktivitet så er dette også en indikasjon på manglende antioksidanter og andre betennelsesdempende stoffer i planter Jeg blir fort varm/svett ved fysisk aktivitet, men jeg er i god fysisk form. Merker dog at jeg blir mye mer svett enn andre jeg f. eks spiller fotball med... Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ja, jeg opplever at betakaroten hjelper. Jeg blir ikke brunere av det, men jeg slipper å bli så vanvittig solbrent, i tillegg til at min soleksem og solallergi forsvinner ved bruk av betakaroten. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 kan godt være at betakaroten gjør det mindre sannsynlig å bli brent men du blir jo mere oransj enn brun av det da. sats heller på å bruk sterk solkrem og spis antioksidanter jeg starter altid sommern med at jeg ser ut som et brannskadeoffer og er rød og jævlig men så går det over og jeg blir veldig fort brun, sikkert ikke bra for huden men jeg blir brent selv om jeg bruker sterk solkrem Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Altså, du skal dytte i deg rimelig mye betakaroten før man blir oransje, det har jeg ihvertfall aldri opplevd. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg slenger meg på denne, vurderer sterkt å bestille dette... Men jeg har lest at du må spise en pille om dagen i en uke, før du soler deg. Da effekten begynner skikkelig. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Da var første pakke bestilt, med garantier om at jeg ikke blir orange fra firmaet. Blir chill å bli brun, og ikke en rød tomat. Lenke til kommentar
mske Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Har også bestilt, håper jeg tåler litt mer sol etter hvert, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå