snozzlee Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg skal begynne på sommerkurs snart og lurer på hvor problematisk det er å bytte fra Elektronikk til Datateknikk etter 1 året? Eller om det er mulig etter 1 semester? (Skal gå TRES PÅ HiVe) Det er ett fag som er forskjellig det første året. Ser på samordna opptak sine søkertall at det er 37 søknader med Datateknikk på HiVe som førstevalg, men bare 20 studieplasser. Den eneste ingeniør retningen som ikke har fylt studieplassene når man ser på søkertallene er Elektronikk med bare 10 førsteprioritetssøkere og 20 studieplasser. Jeg måtte sende inn priortetsliste til høgskolen over hvilken studie jeg ville ha først og ned til femte plass. Elektronikk var 3 valget mitt tror jeg. Fullført sommerkurs fungerer sånn at man får vite hvilket studie man har fått plass på etter hovedopptaket. "Når du har bekreftet studieplassen på sommerkurs og fullfører kurset, har du også garantert plass på ingeniørutdanningen på Bakkenteigen fra høsten. Det er først etter at opptak på Samordnet opptak er ferdig, at du får beskjed om hvilket ingeniørstudium du har fått studieplass på." "Du setter opp prioritering av ønsket studium på søknadsskjema. Første år på ingeniørutdanningen er nokså likt ,så er du usikker kan du bytte studieretning underveis" Er man virkelig garantert plass på ingeniørutdanningen når 4 av 5 studier har flere førsteprioritetssøkere enn studieplasser når man ser på samordna opptak? Setter pris på litt hjelp her, å bruke 6 uker på sommeren også finne ut at jeg kommer inn på elektronikk og ikke får byttet til datateknikk senere er noe jeg ikke har lyst å gjøre. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Du kan ta internoverføring ila første semesteret, og under starten av de neste semesterene. Du kan i teorien søke deg inn på hva som helst ved skolen og ta internoverføring til linjen du vil gå på, dersom det er ledig plass vel og merke (det er det så og si alltid, alltid noen som faller av lasset etter første/andre semester) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå