Nerowulf Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hva er en bra pris på en full service, med bytte av regreim i Norge? Tenker på en Golf IV Diesel. Hva er prisforskjellen på Norge og Sverige? Bør jeg heller gjøre dette i Sverige? Endret 3. juni 2010 av Nerowulf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ta deg en ringerunde til for eksempel Møller(de er nok dyrest) - mekonomen, meca, snapdrive osv. Be om full service og reg.reimbytte(antar med vannpumpe også?). Når du har gjort det, så blir det å gjøre samme jobb i Sverige. Det kan nok potensielt være store penger å spare på dette, men det blir en vanskelig prosess hvis registerreima ryker og du må til sverige for å få utbedret skadene innenfor garanti. Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hvis du bor like ved svenskegrensa lønner det seg kanskje å dra til Sverige. De er billigere. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 jeg byttet for en tid tilbake regreim med alt på bilen min (volvo V40 1.8 bensin) fikk en pris på 9500 og en på 7000, endte med å betale 6500 for jobben da de hadde gitt meg prisgaranti på den dyreste plassen. og utrolig nok så var det Volvo verksted som ga meg overslag på 7000. men uansett så bil pris variere fra sted i landet og verksted. og sverige vil nok være billigere. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Tror det kan hjelpe å nevne hvilken by du bor i, det finnes enkelte verksteder som har veldig god kjennskap til VW selv om de ikke er merkeverksted Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Tror det kan hjelpe å nevne hvilken by du bor i, det finnes enkelte verksteder som har veldig god kjennskap til VW selv om de ikke er merkeverksted Bærum kommune. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 I Bærum har du jo Snap Drive i Sandvika, og en million Mekonomener rundt omkring + 5-6 verksteder på Rud. Ellers er jo Møller på Slependen/Billingstad mye dyrere, så det er vel bare å utelukke. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Merkeverksteder er ikke alltid så gale. På jobben min har vi feks en ordning på biler som er eldre enn 5år. Mener det er 26% rabatt på arbeid og 16% på deler, så kan være lurt å iallefall ta en tlf til merkeverkstedet. Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Merkeverksteder er ikke alltid så gale. På jobben min har vi feks en ordning på biler som er eldre enn 5år. Mener det er 26% rabatt på arbeid og 16% på deler, så kan være lurt å iallefall ta en tlf til merkeverkstedet. Det var en pussig ordning Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Merkeverksteder er ikke alltid så gale. På jobben min har vi feks en ordning på biler som er eldre enn 5år. Mener det er 26% rabatt på arbeid og 16% på deler, så kan være lurt å iallefall ta en tlf til merkeverkstedet. Det var en pussig ordning Det er jo nettopp for å kunne være konkurransedyktig med verksteder som snapdrive og slikt. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Sjekk ut http://www.nilssonbil.com/page_10580.shtml svensk merkeverksted. Vært der å levert div biler på service. Flere 1000 lapper å spare. Ligger 20-30 min fra riksgrensa. Mens de jobber kan du leie bil for 250,-. Så kan du dra på harryhandel til Strømstad eller Nordby Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Sjekk ut http://www.nilssonbil.com/page_10580.shtml svensk merkeverksted. Vært der å levert div biler på service. Flere 1000 lapper å spare. Ligger 20-30 min fra riksgrensa. Mens de jobber kan du leie bil for 250,-. Så kan du dra på harryhandel til Strømstad eller Nordby Takker. Skal sjekke de ut Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Prøv i Sverige ja! Jeg tok min 90k-hovedservice hos Garmek (Mekonomen) i Sverige, og da ble alt gjort utenom reg.-reim bytte. Det kom på litt over 3k Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Prøv i Sverige ja! Jeg tok min 90k-hovedservice hos Garmek (Mekonomen) i Sverige, og da ble alt gjort utenom reg.-reim bytte. Det kom på litt over 3k Ok, det var jo opplysende... Hva ble gjort og på hvilket merke? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Fikk desverre ikke med noen kvittering på det, så jeg vet ikke eksakt hva dem gjorde. Men de bytta et par slitedeler (bremseklosser), og ellers gjorde de alt som skal gjøres på en hovedservice: Bytte av olje, servo-olje, frostvæske, bremsevæske, osv. På en Mitsubishi Carisma 2003 modell dah! Eneste var altså reg.reima som de kunne droppe da jeg bytta den ifjor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå