Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CS 1.6 Dedicated Server - The server is not responding ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg satt opp en dedicated server. Jeg har åpnet portene på routeren og brukt PFPortChecker for å se om de er åpne, og det var de. Men problemet er at, når folk prøver å komme inn på serveren min får de bare en melding om at: The server is not responding. Jeg kommer selv inn på serveren.. :hmm:

Kan noen der ute hjelpe meg? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir intern IP som kun kan brukes på LAN.

Utenfor ditt hjemmenettverk må du gi ekstern IP, som i ditt tilfelle er 62.16.205.147:27015.

Aha! Tusen takk, skal se om det funker nå :) ! Men hvordan finner du den eksterne IP'en?

Lenke til kommentar

IP adressen kan du sjekke her:

http://whatismyipaddress.com/

Du har nok forøvrig dynamisk IP, som betyr at den skifter ved en intervall/når router(modem) blir resatt.

Om du har dette er det greieste å sette opp en dynamisk IP resolver fra f.eks. DynDNS. Da kan du sette opp slik at f.eks. lilpewpew.mine.nu:27015 er "ip-adressen" til serveren din.

Denne kan derimot ikke lagres i favoritter i Steam, da denne henter den ekte IP-adressen, og når IP da skifter vil serveren bli utilgjengelig igjen.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

IP adressen kan du sjekke her:

http://whatismyipaddress.com/

Du har nok forøvrig dynamisk IP, som betyr at den skifter ved en intervall/når router(modem) blir resatt.

Om du har dette er det greieste å sette opp en dynamisk IP resolver fra f.eks. DynDNS. Da kan du sette opp slik at f.eks. lilpewpew.mine.nu:27015 er "ip-adressen" til serveren din.

Denne kan derimot ikke lagres i favoritter i Steam, da denne henter den ekte IP-adressen, og når IP da skifter vil serveren bli utilgjengelig igjen.

Ok, nå har jeg gitt denne IP adressen:62.16.205.147:27015 til vennen min, og det fungerte fortsatt ikke.. Noen som vet hvorfor? :/

Lenke til kommentar

Serveren din var online når jeg sjekket, tror du må sjekke om den er satt opp korrekt eller om du har gjort noen endringer som har fått den til å tryne.

Kunne du testet serveren min nå? , siden jeg har ikke hatt den oppe de siste 30 minuttene :p

Lenke til kommentar

Serveren din var online når jeg sjekket, tror du må sjekke om den er satt opp korrekt eller om du har gjort noen endringer som har fått den til å tryne.

Kunne du testet serveren min nå? , siden jeg har ikke hatt den oppe de siste 30 minuttene :p

Eller glem det, nå kommer ikke engang jeg inn på den :p

Nå er den oppe, ja. :)

Har du spilt inni på serveren? ;o

Lenke til kommentar

Nei, det har jeg ikke. Har bare sjekket at den er oppe.

Har ikke mulighet til å teste ingame, da jeg er på jobb for øyeblikket. Har heller ikke spillet installert verken her eller hjemme. Derimot skal serveren fungere nå om den er satt opp korrekt.

Nettverksinnstillingene er i alle fall på plass.

Lenke til kommentar

Nei, det har jeg ikke. Har bare sjekket at den er oppe.

Har ikke mulighet til å teste ingame, da jeg er på jobb for øyeblikket. Har heller ikke spillet installert verken her eller hjemme. Derimot skal serveren fungere nå om den er satt opp korrekt.

Nettverksinnstillingene er i alle fall på plass.

Hehe, okey, men takk for all hjelpen hvertfall :thumbup:

Game: Counter-Strike

Server Name: Lilpewpew's Server

Map: 35hp_2

Network: Internett

Max. players: 5

UDB Port: 27015

RCON Password: 123

Tenker jeg har satt opp alt riktig nå, hehe ;)

Lenke til kommentar

Det gikk ikke å joine den herfra, har du åpnet porter i routeren din? HAr du deaktivert windows sin firewall?

Ja, har åpnet oirter i routeren og deaktivert firewall, så skjønner ikke hvorfor folk ikke kan joine :/ ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...