Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hei! Nå har jeg satt opp en dedicated server. Jeg har åpnet portene på routeren og brukt PFPortChecker for å se om de er åpne, og det var de. Men problemet er at, når folk prøver å komme inn på serveren min får de bare en melding om at: The server is not responding. Jeg kommer selv inn på serveren.. Kan noen der ute hjelpe meg? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hvilken IP gir du til vennene dine? Og hva er navnet på serveren din? Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Hvilken IP gir du til vennene dine? Og hva er navnet på serveren din? Jeg gir denne IP adressen: 192.168.1.107:27015 og serveren heter: Lilpewpew's Server Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Du gir intern IP som kun kan brukes på LAN. Utenfor ditt hjemmenettverk må du gi ekstern IP, som i ditt tilfelle er 62.16.205.147:27015. Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Du gir intern IP som kun kan brukes på LAN. Utenfor ditt hjemmenettverk må du gi ekstern IP, som i ditt tilfelle er 62.16.205.147:27015. Aha! Tusen takk, skal se om det funker nå ! Men hvordan finner du den eksterne IP'en? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) IP adressen kan du sjekke her: http://whatismyipaddress.com/ Du har nok forøvrig dynamisk IP, som betyr at den skifter ved en intervall/når router(modem) blir resatt. Om du har dette er det greieste å sette opp en dynamisk IP resolver fra f.eks. DynDNS. Da kan du sette opp slik at f.eks. lilpewpew.mine.nu:27015 er "ip-adressen" til serveren din. Denne kan derimot ikke lagres i favoritter i Steam, da denne henter den ekte IP-adressen, og når IP da skifter vil serveren bli utilgjengelig igjen. Endret 3. juni 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 IP adressen kan du sjekke her: http://whatismyipaddress.com/ Du har nok forøvrig dynamisk IP, som betyr at den skifter ved en intervall/når router(modem) blir resatt. Om du har dette er det greieste å sette opp en dynamisk IP resolver fra f.eks. DynDNS. Da kan du sette opp slik at f.eks. lilpewpew.mine.nu:27015 er "ip-adressen" til serveren din. Denne kan derimot ikke lagres i favoritter i Steam, da denne henter den ekte IP-adressen, og når IP da skifter vil serveren bli utilgjengelig igjen. Ok, nå har jeg gitt denne IP adressen:62.16.205.147:27015 til vennen min, og det fungerte fortsatt ikke.. Noen som vet hvorfor? :/ Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Serveren din var online når jeg sjekket, tror du må sjekke om den er satt opp korrekt eller om du har gjort noen endringer som har fått den til å tryne. Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Serveren din var online når jeg sjekket, tror du må sjekke om den er satt opp korrekt eller om du har gjort noen endringer som har fått den til å tryne. Kunne du testet serveren min nå? , siden jeg har ikke hatt den oppe de siste 30 minuttene Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Serveren din var online når jeg sjekket, tror du må sjekke om den er satt opp korrekt eller om du har gjort noen endringer som har fått den til å tryne. Kunne du testet serveren min nå? , siden jeg har ikke hatt den oppe de siste 30 minuttene Eller glem det, nå kommer ikke engang jeg inn på den Nå er den oppe, ja. Har du spilt inni på serveren? ;o Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Nei, men jeg får kobling mot den, du bruker selv intern IP når du kobler til, ikke sant? Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Nei, men jeg får kobling mot den, du bruker selv intern IP når du kobler til, ikke sant? Nå kom jeg inn, brukte 62.16.205.147:27015 Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 ^.- Men har du prøvd å vært inne og spilt på serveren? xD Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Nei, det har jeg ikke. Har bare sjekket at den er oppe. Har ikke mulighet til å teste ingame, da jeg er på jobb for øyeblikket. Har heller ikke spillet installert verken her eller hjemme. Derimot skal serveren fungere nå om den er satt opp korrekt. Nettverksinnstillingene er i alle fall på plass. Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Nei, det har jeg ikke. Har bare sjekket at den er oppe. Har ikke mulighet til å teste ingame, da jeg er på jobb for øyeblikket. Har heller ikke spillet installert verken her eller hjemme. Derimot skal serveren fungere nå om den er satt opp korrekt. Nettverksinnstillingene er i alle fall på plass. Hehe, okey, men takk for all hjelpen hvertfall Game: Counter-Strike Server Name: Lilpewpew's Server Map: 35hp_2 Network: Internett Max. players: 5 UDB Port: 27015 RCON Password: 123 Tenker jeg har satt opp alt riktig nå, hehe Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det gikk ikke å joine den herfra, har du åpnet porter i routeren din? HAr du deaktivert windows sin firewall? Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Det gikk ikke å joine den herfra, har du åpnet porter i routeren din? HAr du deaktivert windows sin firewall? Ja, har åpnet oirter i routeren og deaktivert firewall, så skjønner ikke hvorfor folk ikke kan joine :/ ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå