Gå til innhold

Tilbud på Pentax hos FotoVideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle Pentax brukere

 

Alle priser i alle annonser og i alle kataloger for messeuken er merket klart og tydelig at: Vi tar forbehold om feil, prisendringer og utsolgte varer. Tilbudene gjelder kun varer på lager. Feil har det vært i katalogen, men de er rettet opp. Hver eneste side er merket. Samtidig er alle varer, skal være, som er på tilbud lagt inn med rett pris, slik at dere som kunder ser rett pris. Har vi gjort feil så retter vi prisen for kunden. Det er meget tydelig at tilbudene gjelder kun varer som er på lager. Hvis en klesbutikk selger alle varer til 50 % forventer man da at det gjelder alle varer butikken ikke har på lager?

Håper denne diskusjonen nå legges ned på et fornuftig nivå og at dere heller kommer ned å tar del i de gratis aktiviteter og kurs.

 

Ha en videre god fotouke.

 

Roar Sandvik

Daglig leder FotoVideo

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker jo nesten som om fotovideo har tenkt å fase ut Pentax. Nå er snart samtlige pentax-objektiv "best. vare". De har ikke planer om å ta inn på lager igjen?

 

Jeg bestillte noe som ikke var på lager og skrev i kommantarfeltet at prisen skulle være med 25% rabatt slik som nevnt i messetilbudet. Det ser ut til å gå greit. Jeg fikk nettopp ordrebekreftelsen og de har trukket i fra 25% på prisen.

Lenke til kommentar

Hei Svein.

 

Håper du er rette Svein som la inn ordre i går. Ditt objektiv var på lager, 10-17mm og sendt deg allerede i går.

 

Samtidig vil vi informere om at vi ikke slutter med Penatax, men fordi det er liten aktivitet fra importørens side valgte vi å selge ut alt på lager med 25 %. Dette skulle bare gjelde objektiver og utstyr, men fordi det stod alt som var på lager har alle som har bestilt kameraer, som er på lager, fått 25 % og alle får det så langt lageret rekker.

 

Vi håper faktisk å få Pentax på banen for at de også får sin egen lille plass i butikken, slik Olympus nå åpnet denne uken.

 

 

Lykke til.

 

Roar

Lenke til kommentar

Hei alle Pentax brukere

 

Alle priser i alle annonser og i alle kataloger for messeuken er merket klart og tydelig at: Vi tar forbehold om feil, prisendringer og utsolgte varer. Tilbudene gjelder kun varer på lager. Feil har det vært i katalogen, men de er rettet opp. Hver eneste side er merket. Samtidig er alle varer, skal være, som er på tilbud lagt inn med rett pris, slik at dere som kunder ser rett pris. Har vi gjort feil så retter vi prisen for kunden. Det er meget tydelig at tilbudene gjelder kun varer som er på lager. Hvis en klesbutikk selger alle varer til 50 % forventer man da at det gjelder alle varer butikken ikke har på lager?

Håper denne diskusjonen nå legges ned på et fornuftig nivå og at dere heller kommer ned å tar del i de gratis aktiviteter og kurs.

 

Ha en videre god fotouke.

 

Roar Sandvik

Daglig leder FotoVideo

Hei !

 

Når så mange feiltolker DITT budskap, så har DU og din butikk ett kommunikasjonsproblem , og har ingenting med hvor vidt du synes denne debatten er fornuftig eller ikke. Kunden har ALLTID rett.

Dessuten så selger du ikke varer med 50 % avslag, men 25 % ! Det er i dette tilfellet en enorm forskjell .

Med 50 % er det utsalg , med 25 % er det ett tilbud. Og da kan det gjelde alle varer, også best.varer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det KAN selvsagt gjelde alle varer, men jeg må si meg enig at for spesielle bestillingsvarer (som mye av Pentaxoptikken er) er det naturlig at det kun gjelder lager varer. Skal vi ikke være fornøyd når vi først får tilbud? :) Er det blitt gjort feil av butikken skal ikke kunden lide for det, og slik ser det ikke ut som har skjedd heller.

Syns det uansett er fint at Daglig Leder kommer å svarer i tråden med en oppklaring. Også interessant å se at det er importøren som er den passive aktøren og ikke butikkene, litt som vi frykta med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd å høre :(

Er det fler enn meg som føler at det er langt mindre forlokkende å være pentaxbruker nå, pga prisnivået? For et par år siden fikk man mye for pengene kontra de "to store", men jeg blir ikke kvitt følelsen av at prisgapet er i ferd med å lukkes. Når man legger til at bruktmarkedet er forsvinnende lite, er sjansene for å få tak i bruktoptikk til en rimelig penge ca 0.

Er Pentax i ferd med å bli et "mindre for pengene"-alternativ?

Lenke til kommentar

Hei

 

Fredagstilbud gjelder i annonsert form kun Canon og Nikon, men....

 

Vi har bare satt Canon og Nikon fordi vi har så få av de andre.

Canon 431 stk, Nikon 249 stk.

Men vi har også 14 stk til Pentax, 2 stk Forth Thirds og 3 stk til Sigma. Så alle som vil kan også få kjøpt disse. Men her er det max 2 per person fordi vi da må kunne levere til flere. Håper det derav er litt lysere i Pentax verden. De som ønsker det kan bestille og legge inn ref. avtale Roar. Husk at det må være først til mølla og om natten oppdaterer ikke lageret seg i samme øyeblikk, men tidspunktet for bestilling vises hos oss. Så det er rettferdig.

Skal forsøke å følge dette selv natt til fredag og godkjenne fortløpende.

 

Roar

Lenke til kommentar

Håper denne diskusjonen nå legges ned på et fornuftig nivå og at dere heller kommer ned å tar del i de gratis aktiviteter og kurs.

 

Ha en videre god fotouke.

 

Roar Sandvik

Daglig leder FotoVideo

Hei !

 

Når så mange feiltolker DITT budskap, så har DU og din butikk ett kommunikasjonsproblem , og har ingenting med hvor vidt du synes denne debatten er fornuftig eller ikke. Kunden har ALLTID rett.

 

 

Roar Sandvik skriver at det er bare å ta turen "ned" og delta i aktiviteter og kurs. Det virker som om han glemmer at en del kunder ikke bor i Oslo-området. Å ta en tur "ned" er lite aktuelt for mange og istedenfor har en kun en webside og messekatalog å forholde seg til. Disse er lite intuitive og har feil. Det er f.eks. svært vanskelig å vite om prisen som oppgis på websidene er med eller uten rabatt. Her på forumet fikk jeg tilfeldigvis vite at en skulle nevne rabatten i kommentarfeltet. Hadde jeg ikke fått vite dette av en annen forumbruker hadde jeg heller aldri bestilt noe. Og prikken over i-en er at jeg f.eks. skriver her at mitt kjøp gikk greit med 25% avslag mens andre får beskjed om at de ikke får kjøpt. Er det rart kundene er frustrerte og misfornøyde?

Lenke til kommentar

@FOTORALF

For endel av de som bor i Oslo så er eksisterer jo ingenting av interesse utenfor bygrensene.. Tipper at din kritikk også blir tiet ihjel av Mr. Sandvik .

Diskusjonen her er neppe fornuftig nok i FotoVideos øyne .

Helt utrolig at folk som driver butikk har en slik innstilling til sine potensielle kunder.

Potensielle i fortid for min del.

Lenke til kommentar

Jeg som trodde Fotovideo var seriøse nok til å enten markedsføre seg entydig og klart eller rette opp sine slik at det ikke går ut over kundene. Jeg har hele tiden hatt inntrykk av at det ikke er noen begrensning på tilbudene i forhold til lagerstatus så lenge man plasserer ordren denne uka. Det er tydelig at flere her i tråden har samme oppfatning som meg, og er det noe som kommer klart frem i markedsføringsloven så er det kundens inntrykk av markedsføringen som skal ligge til grunn for hvorvidt det er bedrevet ulovlig falsk markedsføring. Det vil si at hvis kundene har inntrykk av at et firma lover A og B så er det også det som er formidlet og markedsført. Jeg er fullt klar over at kunder tar feil (til tross for ordtaket), men akkurat i denne sammenhengen definerer faktisk markedsføringsloven at kunden har rett.

 

Til tross for stadige påstander om at prisene er korrigert kan jeg fortsatt ikke se at prisene på noen av disse Pentax-produktene er justert. Selv ikke det lille som er igjen på lager.

 

Jeg skal ikke påstå at jeg ikke skal handle hos Fotovideo igjen, men etter denne opplevelsen er lysten klart redusert. Skuffende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Blir veldig nysgjerrig. Vil dere at noen lager aktiviteter for Foto Norge? Vil dere at vi forsøker å gi dere gode priser?

Normalt gjelder messepriser kun i butikkene fordi de er vanskelig å kommunisere på nettet. En messeavis blir ikke like lett å lese digitalt. Selve avisen er lett å lese. Selvfølgelig må vi vurdere at vi neste gang ikke lager nett tilbud, men kun tilbud i butikk. Er det virkelig ønskelig?

Nå kommer vi med helt ny webløsning ut mot kunder til høsten og muligens vil slik informasjon komme bedre frem da. Men å si vi ikke har informert er å trekke dette lenger enn langt.

Kunden har selvfølgelig stort sett rett, men ikke alltid. Noen i denne diskusjonstråden bør vurdere hva de skriver og de har ikke rett. Dere må også tåle kritikk og tenke gjennom hva dere faktisk skriver i slike diskusjonstråder.

Ser selvfølgelig at noen av dere derav ikke vil handle hos oss og ville sikkert være tjent med ikke å gi kritikk tilbake, men alle har vi grenser og min er nådd.

 

Jeg har sjekket alle Pentax ordre og alle Pentax varer som er på lager er blitt gitt 25 % på. Prisen rettes når noen bestiller varen, automatisk. Vi kan ikke sette prisen ned fordi da må vi manuelt prise alle varer opp etter messeuken. Jeg ser ingen ordre som ligger inne som bestillingsvare til 25 % rabatt, så jeg trenger et ordrenummer fra deg som har brukernavn FOTORALF. Alle kan vi gjøre feil og med det trykket vi har om dagen kan slike feil oppstå, men vi trenger informasjon for å kunne svare mer konkret.

 

Selvfølgelig liker jeg ikke at noen mener jeg og FotoVideo er useriøs. Har jobbet med foto de siste 27 årene og føler meg fortsatt som butikkmann selv om det blir mye papirflytting. Har alltid jobbet med kundebehandling og det er som dere ser kun jeg som uttaler meg fra FotoVideo, fordi vi da holder en ren linje gjennom alle år.

Vi har derav ingen spesielt dype riper i lakken hos Forbrukermyndighetene eller andre offentlige instanser.

 

Håper selvfølgelig at også dere som ikke er enige vil bruke oss som leverandør av FotoVideo produkter i fremtiden.

 

Ha en solrik fotouke.

 

Roar

Gründer og daglig leder av FotoVideo.

Endret av Roar Sandvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Blir veldig nysgjerrig. Vil dere at noen lager aktiviteter for Foto Norge? Vil dere at vi forsøker å gi dere gode priser?

Roar

Gründer og daglig leder av FotoVideo.

 

Jeg tror alle her vet og har forståelse for at det er mye arbeid i å arrangere det dere gjør denne uken.

 

Siden du er nysgjerrig så skal jeg fortelle om mitt inntrykk av dere. Jeg er 46 år. Har fotografert siden jeg var 16 og skiftet til Pentax da jeg var 20. Jeg har 26 år erfaring med Pentax. Jeg bor ikke i Oslo, men har allikevel vært i butikken deres i Oslo to ganger. Begge gangene følte jeg meg lite velkommen - ikke som kunde, men som Pentax-kunde. Omtrent i det en setter foten innenfor døren så får en inntrykk av at det kun er Canon og Nikon som fokuseres på. Sist jeg var innom kunne jeg faktisk ikke finne et eneste Pentax objektiv utstilt. Dette er selvfølgelig helt og holdent deres valg, men mitt inntrykk er og blir allikevel at som Pentax-kunde er det lite å hente her. Dette inntrykket forsterkes i ukens messekatalog der dere har ført opp Sigma sine tilbud til kun å gjelde Canon og Nikon. Jeg ser det også igjen i annonsene dere har. Jeg er sikker på at dere også ønsker å selge til Sony, Olympus og Pentax kunder, men det er ikke det inntrykket jeg får av dere. Så for min del så har det ført til at objektivet jeg kjøpte denne uken er det første og så langt eneste jeg har kjøpt hos dere. Jeg har objektiver for en ganske fin sum penger og disse pengene er lagt igjen hos andre norske forhandlere selv om jeg svært ofte er innom websidene deres og bruker dere som en prisreferanse. Kort og godt - dere mangler det lille ekstra som gjør at jeg føler meg velkommen hos dere.

 

 

PS. Når jeg kjøpte objektivet så stod det oppført som bestillingsvare. Om dere faktisk hadde det på lager kan så være. Jeg har fått det til en pris jeg er godt fornøyd med og det holder for meg.

Lenke til kommentar

Hei Fotoralf

 

Utfordringen med Pentax er at de ikke satser på annet marked enn i Japan. I Japan er de faktisk veldig bra. Var på messe i Tokyo for 2 mnd siden. Produkter er er veldig bra. Vi, noen hos oss, har ekstrem kunnskap rundt Pentax. Ta gjerne dirkete kontakt med Audun. [email protected], han sitter på innkjøp, men var tidligere i butikken/lager. Var det opp til ham solgte vi bare Pentax. Vi har hele tiden hatt stort sett alle Pentax objektiver på lager og utstilt. Når det ble ny importør som ikke har vist noen interesse, og vi må ha rotasjon på varelageret, må vi tømme lageret. Vi er imidlertid under planlegging av ny butikk i løpet av 2011 og da vil uansett en egen Pentax avdeling være ønskelig. Men vi kan ikke dra dette uten hjelp fra importør.

Vi slutter ikke med Pentax, men det meste vil ligge som bestillingsvare.

 

Pentax produktet du bestilte var på lager.

 

Får å klare prispresset og volum er det ikke bra at Canon, Nikon og Sigma, i Norge, har over 90 % av salget. Derav blir de andre merkene hyllevarmere. Alt bunner i at vi som driver butikk må ha omløp på varene og tjene penger.

 

Lykke til med ditt objektiv.

 

Roar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...