sirmandrake Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Være hilset! JEg har planlagt å kjøpe en bærbar, fortrinnsvis for spilling! Planlegger å bruke opp til 10.000kr, men jeg er helt ny til bærbare. (har alltid gamet stasjonær før) Men jeg så litt på denne: MSI GX740 og denne: ACER 8943g Så at den første har skjermk. 5870 og ikke 5850, gjør det en stor forskjell? MSI-modellen har dessuten en skjerm som ikke er full-HD, er det et problem? Acer'n har skjerm på 18,4", mens MSI'en har en på 17". Er det en stor forskjell? Hva foretrekker dere? Til slutt: Er det noen grunn til å anta at et av merkene er bedre enn det andre kvalitetsmessig? Mvh Erlend MF Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) I utganspunktet er det ikke stor forskjell mellom HD5850 og 5870, MEN Acer har valgt å bruke DDR3 minne på sitt 5850 kort, dette dreper ytelsen i forhold til å bruke GDDR5 minne. Derfor vil nok 5870 kortet med GDDR5 i MSI'en yte ca 40-50% bedre enn 5850 med DDR3. Skjermoppløsningen tror jeg ikke du vil ha problemer med. MSI GX740 er en av de maskinene med mest ytelse per krone på markedet. På den negative siden bråker viften i den som et jetfly og skjermkortet blir svært varmt ved belastning - er målt temperaturer på hele 106 grader. Ellers tror jeg ikke det er så store kvalitesforskjeller mellom de. MSI er kjent for å lage helt greie maskiner kvalitetsmessig. Endret 3. juni 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
sirmandrake Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 takk for tips! Men du sier at det 5870 bråker mye... Er lyden så høy at det blir slitsomt? Vil den høye temperaturen ha noe å si for komponentenes levetid? Men for å være ærlig, tror egentlig jeg går for MSi'en uansett ^^ Mvvh Erlend Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hvordan du reagerer på lyden vet jeg ikke, har ikke maskinen selv så kan ikke uttale meg mer enn utfra tester jeg har lest. Men målt støynivå er opp til 48dB, noe som er blant det absolutt høyeste støynivået målt blant bærbare maskiner. Så lenge maskinen er stabil bør ikke de høye temperaturene være noe problem, men det kan bli et problem om vifta blir full av støv og temperaturen stiger ytterligere.... så pass på å blåse vifta ren for støv innimellom. Endret 3. juni 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Høy temperatur har absolutt påvirkning på komponentenes levetid. Nå er det slik at mange av komponentene inne i pc'en faktisk trives med en ganske høy temperatur - men når den blir for høy, har det noen negative virkninger. De temperaturene som blir målt inne i disse MSI-maskinene, er såpass høye at jeg kvier meg for å anbefale de til noen, faktisk - til tross for at de på papiret leverer meget bra spillytelse til en forholdsvis rimelig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå