Decoman Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg ser at det selges noe som kalles "Høyttalerbyggesett" som tydeligvis er billigere enn "vanlige" høyttalere, men lurer på hva dette er for noe. Tenkte kanskje å se etter noe jeg kunne bruke med en datamaskin, men uansett så ønsker jeg jo at det er bra kvalitet, og "Høyttalerbyggesett" høres litt "billig" ut. Noen som har peil på hva Høyttalerbyggesett er for noe og om dette er brukbart? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg ser at det selges noe som kalles "Høyttalerbyggesett" som tydeligvis er billigere enn "vanlige" høyttalere, men lurer på hva dette er for noe. Tenkte kanskje å se etter noe jeg kunne bruke med en datamaskin, men uansett så ønsker jeg jo at det er bra kvalitet, og "Høyttalerbyggesett" høres litt "billig" ut. Noen som har peil på hva Høyttalerbyggesett er for noe og om dette er brukbart? det vanlgie er vel at det selges uten kasse eller kassen er flatpakket. sånn i teorien vis du kan kjøpe en høytalerpakke ferdig som koster si 4000,- eller et byggesett med samme høytalere, delefilter og interne kabler o.l. til si 2000,- og du bygger en kasse etter samme spesifikasjoner som den ferdige pakken så skal lydkvaliteten (iallefall i teorien) være lik Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Lovlig sent, men ok. dersom man velger det rette byggesettet så er det mye å tjene. www.dynabel.no har flere sett som gir veldig bra kvalitet til prisen. Det er snakk om "high end" til en overkommelig pris. Bakdelen er at man må være litt fingerferdig, i alle fall på de settene som leveres kun med tegning. Har selv bygget Euforia fra bunn og er veldig fornøyd med produktet. Dette settet krever dog tilgang på godt verktøy (vanskelig å finne ei benksag som sager over 45°) samt litt loddeerfaring. Lenke til kommentar
DJ-Timoty Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 når du snakker høyttalerbyggesett regner jeg nesten med du har hatt en titt på ljudia? Ljudia . no - byggesett - link - =) det er eneste byggesettene jeg kan uttale meg om, for det er eneste jeg har testet.. mange har mye drit å si om ljudias byggesett, men jeg har selv ganske gode erfaringer med dem faktisk, men for at det skal bli BRA , er det mange ting man må tenke over. hva har du planer om å bruke høyttalerene til? bare musikk på "kosevolum" , eller snakker du party-høyttalere? kit2400 = dobbel 8" , har brukt mange ganger selv .. men kassebeskrivelsen på ljudia er FEIL!! bygger man dobbelt så stor kasse som det som står beskrevet , så får man knallgod lyd.. =) eneste jeg har å utsette på disse kitene er at det er piezo diskanter, ikke veldig klar og fin lyd i dem akkurat. kit2800 = 4x8" , ikke testet dette, men har hatt dobbel 8 med disse før og det spillte greit, men di trenger også stor kasse. kit-GX .. finnes i mange størrelser.. har erfaring med 15" kit`ene ... 15" er avhengig av å ha SMÅ kasser.. bygger man disse feil risikerer man at det er mellomtonene som lager basstrøkket i kassa , og 15" bare er i veien :-P GX dobbel 15 har mye lyd for pengene om man bygger dem riktig, og har riktig forsterker på dem. jeg brukte 4stk av disse 15" i PA-subber .. lagde greit trøkk , overasket meg faktisk .. overlevde lenge også , men en kveld jeg kjørte dem litt veldig hardt gikk det galt.. dem spillte hele kvelden, og var så varme at jeg brant meg når jeg tok handa inn i kassa og tok på magneten... dette førte til at limet på talespolene smeltet , og når dem ble kalde gikk dette galt , så neste gang jeg koblet dem opp var det bare merkelig lyd , og så forsvant all bassen .. -,- så det tålte dem ikke .. ellers så har disse 6,5" overasket meg veldig , når jeg kjøpte kit15 så sto dem i kasser, og når jeg koblet ut 15" og satte i subkassene mine , måtte jeg jo teste om det var noe liv i 6,5" .. kobla dem opp på en Rotel 2x120w forsterker jeg hadde, og det trøkka veldig bra faktisk.. til å stå i mellomtone på dobbel 15" var det helt utrolig faktisk, tror ikke dem har delefilter som fjerner bassen i disse oppsettene, så det burde man tenke over om man bygger kit15 .. mellomtonene tåler nok ikke samme julinga som 15" ----- skal du bare ha det billig , og grei lyd til "lyttebruk" , ikke party, så er kit2400 helt OK begynner-kit , settet koster 600kr , og ta en tur på byggmaker og kjøp 22mm sponplater, så er du i gang =) her er delefilter , dempematrial, bassporter og alt inkludert. men husk å bygge kassene nærmest dobbelt så dype som dem egentlig skal være ----- Ellers kan jeg si at Monacor har veldig mye bra elementer om man vil ha kvalitet og hifi-lyd lykke til med høyttalerbygginga, er det noe du lurer på så send meg gjerne en mail, har MYE erfaring med høyttalerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå