Gå til innhold

BK: Hardt lys

TGB

4 stemmer

1. 1. Fungerer denne lyssettingen?

• Ja
      0
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyssettingen funker, men bare ikke her! Bruker slik lyssetting masse jeg. Bare ikke med beuty dish siden jeg ikke har en.

Håper det går greit med litt hard love?

Lyset som kommer bakfra på vår venstre side burde vært plassert lengre bak, så det ikke lekker lys fram på nesen hennes, den blir litt breiere av det.

Det andre lyset treffer ikke så bra, det viktigste oppgaven til det andre lyset blir jo å separere håret og den svarte støvelen fra den svarte bakgrunnen, men det treffer liksom ikke helt, tror det også burde stått lengre bak, også.

Lyset forfra treffer ganske fint, men det hadde blitt ENDA penere om du hadde kjørt det fra andre siden, da ville du ha fått en bedre 3D følelse med overgangen fra høylys i ansiktet hennes > skygge > høylyset fra rimlighten. Siden lyset nå kommer fra samme side som bakgrunnslyset blir det veldig flatt på den siden av ansiktet.

Lyset kommer også fra en side der lyset faktisk er nærmere den helt hvite skjorta enn det litt mørkere ansiktet hennes, så da blir den unødig mye lysere.

Den svarte bakgrunnen og den hvite skjorta funker ikke så bra sammen.

Håper det jeg sier gir noe mening for deg !

Det bildet i Juni tråden synes jeg feks var mye bedre enn dette, der funka lyset mye bedre.

Lenke til kommentar

Lyssettingen funker, men bare ikke her! Bruker slik lyssetting masse jeg. Bare ikke med beuty dish siden jeg ikke har en.

Håper det går greit med litt hard love?

Lyset som kommer bakfra på vår venstre side burde vært plassert lengre bak, så det ikke lekker lys fram på nesen hennes, den blir litt breiere av det.

Det andre lyset treffer ikke så bra, det viktigste oppgaven til det andre lyset blir jo å separere håret og den svarte støvelen fra den svarte bakgrunnen, men det treffer liksom ikke helt, tror det også burde stått lengre bak, også.

Lyset forfra treffer ganske fint, men det hadde blitt ENDA penere om du hadde kjørt det fra andre siden, da ville du ha fått en bedre 3D følelse med overgangen fra høylys i ansiktet hennes > skygge > høylyset fra rimlighten. Siden lyset nå kommer fra samme side som bakgrunnslyset blir det veldig flatt på den siden av ansiktet.

Lyset kommer også fra en side der lyset faktisk er nærmere den helt hvite skjorta enn det litt mørkere ansiktet hennes, så da blir den unødig mye lysere.

Den svarte bakgrunnen og den hvite skjorta funker ikke så bra sammen.

Håper det jeg sier gir noe mening for deg !

Det bildet i Juni tråden synes jeg feks var mye bedre enn dette, der funka lyset mye bedre.

Takker for feedback :)

Enkel tolkning (korriger meg om jeg tar feil): Fremre lys over på høyre side og dermed nærmere ansiktet, samt begge bakre lys lengre fra/ned i styrke. Samt rimlight bak på vår venstre lengre bakover for å hindre treff på nesa.

Det er nettopp slike tilbakemeldinger jeg var på utkikk etter.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja ca det. Men viktigste grunnen til å flytte lyset til andre siden er så du får bedre 3d effekt pga da får du jo rimlighten som treffer kinnet > en skygge > highlighten fra hovedlyset som kommer under øyet. Og siden skjorten er det lyseste på hele bildet, så kommer lyskilden lengre unna den, og også nærmere ansiktet som ofte er bra, siden lys blir jo triveligere da. Funker bedre ifht head tilten også.

Trenger ikke sette ned noe styrke på ting.

Den andre høyre rimmen burde fikses så den treffer ett større areal, og du får separert de mørke skoene, og truffet hele håret :)

Tror å forstå grunnen til at lysene burde flyttes er like viktig som å faktisk gjøre det :p

Ofte jeg skriver meg litt bort når jeg skriver så lange innlegg o_O

Bra det var noe slikt du var på jakt etter da :=) Vanligvis blir jeg jo bare fortalt at jeg er en idiot, og det jeg sier ikke er sant selv om (evt. fordi?) jeg har fagbrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...