Balli Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hei, jeg satt og så på kabinetter da jeg har bestemt meg for å kjøpe ny pc, så kom jeg på en mini itx spill pc ville jo vært genialt men det er dog ikke nok kraft for meg på skjermkortene som har plass i mini itx kabinett så jeg begynte og tenke, jeg vill ikke ha et "pølse" kabinett (langt og lavt) så det jeg kom opp med var det her: Venstre siden av maskinen med 5970 skjermkort og "glass"vegg Høyre siden uten vegg (for og se inni) og en dårlig modellert topp: Som dere ser har jeg "stjålet" konseptet fra silverstone fortress 2(det jeg har til atx maskinen min) hardwaren blir som følger(eller tilsvarende): os "disk" - 2 stykk ssd i raid0(stjålet fra den andre maskinen min >.<)(H) lagring - hva en jeg har til overs (H) Gpu - ati radeon 5970 (H) ble asus pga design. psu - Mist 1kw(kom på timestilbud :b)(H) ram - 8gb 1333mhz 2x4gb (H) Hovedkort - asus mini itx am3 (H) Cpu - Amd 1055t 95w phenom ii 945 (H) Cpu kjøler: lukket veske avkjøling(corsair H70) (H) Os Windows 7 64 bit pro (H) Ikke bestilt: (X) Har: (H) Bestilt: (B) Kommentar tråd mer kommer snart *edit* og ja for de som skjønte det, det er den første gangen jeg bruker sketchup *edit2* bildekrav, fikk pakke i dag :3 Endret 21. oktober 2010 av Balli 1 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 i dag har jeg vert i sandefjord å hentet hovedkortet tokk noen bilder for å vise konseptet mitt litt mer "vanlig" disse bildene er langt ifra sluttresultatet men er mer en "guide" til hvor liten denne pc'n kommer til og bli. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Endring i designet ! kom på noe her om dagen, hvorfor ikke ha strømforsyninga montert i topp? nytt design(kun hardware) nye planen er også å montere alt i hovedkort platen for så og gjøre den avtakbar (dra all hardware igjennom toppen av kabinettet) radiatoren vet jeg ikke om stemmer i størelse! eneste jeg fant i 3d"butikken" til sketchup som det står i første post ser det ut til at jeg dropper ssd'r på denne og heller bare bruker en 2tb hdd(masse plass uten å bruke så mye fysisk plass) har også fått rotet meg til å bestille både Corsair H70 og 2x4gbddr3 sodimm kit mangler bare å få bestilt cpu nå oppdatering kommer så snart som mulig Kommentarer er alltids velkomne her: "kommentar tråd" Endret 7. september 2010 av Balli Lenke til kommentar
Balli Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Fikk pakker i dag en med 8gb 1333mhz(2x4gb) ram og cpu kjøleren, radiatoren er jo nesten like stor som hovedkortet :b kan også se matrialet jeg vurderer å bruke som vegger på tre av sidene, tynn tre plate har også "ferdig gjort modellen(trur jeg ) utenom hovedkort platen(som alt hardware skal være festet til som så festes på toppen av "rammen" modellen kan lastes ned her:konseptet.rar bare å ta en titt;) bilde av det nåværende designet: her er det første bildet med "luft modellen" til konseptet mitt: som dere ser skal det suges luft inn i bunn for så og blåses igjennom hele systemet og ut på toppen(igjenom psu) det blir totalt 4 vifter i denne maskinen, en på gpu, en på psu og to på radiatoren til H70 Endret 9. september 2010 av Balli Lenke til kommentar
Balli Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 produskjonen har startet ! :3 *teaser bilde til i morgen* Lenke til kommentar
Balli Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 kommer ikke noe særlig med bilder før jeg får prosessoren (stoooooor slutt post ! :3) Lenke til kommentar
Balli Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) et par bilder ! :3 Fronten og siden: Toppen: div produksjonsbilder ] den fungerer som den skal, men hører på harddisken at den må byttes, må også vaske glasset så jeg i lyset :b håndtaket i toppen brukes både til og løfte ut hardwaren og når øverste rammen er på (som på bildet) kan man løfte hele maskinen i det. framtidige planer: ssd til os, 6kjerner cpu og muligens amd radeon 6k(hvis ytelsen blir god nok) stay tuned Endret 11. oktober 2010 av Balli Lenke til kommentar
Balli Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) liten demo om hvordan man åpner pc'n osv http://www.youtube.com/watch?v=DLz4i1ULoAw Kommentar tråd *edit* WHOA stemmen min er rar >.< Endret 9. november 2010 av Balli 1 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Bytte til ssd :3 en stykk crucial c300 128gb to stykk crucial c300 128gb "Specs" en i feste to i feste modifisert feste enhet ssd enheten klar til montering overføring av os og filer fra den forrige harddisken RÆNDØM bilde under overføringen Kommentar tråd Endret 9. november 2010 av Balli Lenke til kommentar
Balli Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 selges for å finansiere noe enda råere, blir da ingen flere oppgraderinger/oppdateringer, send pm hvis interesert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå