gamerman Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hei Jeg har kalibrert min ny innkjøpte Sony Bravia KDL 40EX402 (EX400) med Monster Calibration dvd. Jeg er ganske fornøyd nå, men jeg finner ikke noe innstilling for svartnivå. På tven i stuen (en Samsung LE40B535) kan man stille på HDMI BLACK LEVEL til normal eller low. Jeg klarer ikke å finne noe som helst innstilling som tilsier svartnivå på Sony'en. Heller ikke i Bruksanvisningen. Det er litt blast svartfarge og vil helst ha den HELT svart. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd en blu ray eller film med film striper i nedre og øver del av bilde (16:9 stripe vet dere) Har bare prøvd noen spill via Xbox 360. Slik som Dead Space, der jeg ville tro at det skulle være helt svart, men spillet er kanskje litt blast i svartfargen i mørke rom. Slik ser innstillingene mine ut nå: Picture Mode: Standard Backlight: 5 Contrast: 67 Brightness: 64 Colour: 47 Sharpness: 57 Colour Temperature: Neutral Noise Reduction: Off Advanced Contrast Enhancer: Off Auto Light Limiter: Off Live Colour: Off Vil dette si at jeg har slått av lys sensoren? Isåfall er det slik jeg ville ha det. Kan noen vær snill å komme med tips? Hva anbefaller dere når det kommer til Adv Contrast Enhancer, Auto Light Limiter og Live Colour? Håper på svar! (og at ingen ikke gidder å svare fordi jeg har vært utålmodig, tror dere kan forstå ) Endret 4. juni 2010 av gamerman Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 over 50 visninger og ingen svar ? Fortsetter søk på google:) Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Oppdater posten viss du får fikset det, er nysgjerrig selv! Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 http://forum.blu-ray.com/lcd-tvs/143865-need-help-settings-my-new-sony-tv.html#post3345487 http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18731027&posted=1#post18731027 til deg hazzie. Bedre tv forum der Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hehe se der ja, ivrig du er =) Så til slutt så endte du opp med: Picture Mode: Standard Backlight: 5 Contrast: 85 Brightness: 50-55 Colour: 50 Sharpness: 20 Colour Temperature: Neutral Noise Reduction: Off Advanced Contrast Enhancer: Off Auto Light Limiter: Off Live Colour: Off Tester dette imorgen. Takk! Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Det stemmer hazzie Når man ikke får hjelp et sted må man søke opp og eventuellt få svar eller finne ut selv Alltid best å finne ut av det selv og justere det man liker til ettervært. Men slik som det ser ut der er ca slik jeg har det nå ja! Husk å slå av lys sensoren også Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Den på eco-instillinger elns? (beklager tar dette fra hukommelsen). Mener jeg gjor det hvertfall! Er ikke superflink til instillinger osv så må ha en hjelpepinne i begynnelsen. takk igjen Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Det er på eco-innstillinger ja Jeg er ikke flink i det hele tatt heller, derfor jeg spurte etter hjelp her. Man lærer seg sakte ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå