Gå til innhold

Når leie rom? Oslo


Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig på når det er grei å leie et rom i kollektiv?

Nå er det jo et par rom ute i kollektiv ute til leie, men er det best å være på den trygge siden for å få seg et rom i en leilighet nå, eller vente til nærmere studiestart?

Har hørt at det er mangel på rom i kollektiv ol. når det nærmer seg studiestart.

 

Studiestart 25 August.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg trodde at majoriteten av leilgheter var ledig f.o.m 1 juli, så vil tro det kommer mye forskjellig ut på markedet til da.

hvis det er stor mangel på leiligheter så vil det selvsagt vært stor kamp om disse.

 

har du råd, så er det kanskje like greit å sikre seg en leilighet med en gang?

Lenke til kommentar

Du bør sikkre deg ein plass å bu så fort som mulig. I alle fall om du skal studere ein plass der det er mange studentar.

 

Skal du studere på ein mindre plass så kan du kanskje vente litt lenger, men eg ville fortsatt ha anbefalt å sikkre deg ein plass å bu så tidleg som mulig.

Sjølv om du er seint ute så vil du alltid finne ein hybel/leiligheit men du vil fort finne ut at til høsten er det berre hyblar i høgare prisklasser som er igjen i tillegg til dei hyblane som har så dårlig standard at ingen vil bu der.

 

Rekner med at det å betale husleige for 2 månder i sommar sikkert vil lønne seg framfor å måtte ta det fyrste du finner til høsten (som kanskje har dyrare husleige).

Lenke til kommentar

Hei! Takk for svar!

 

Ja, det er slik jeg også har tenkt, The Avatar. Problemet er at jeg da ikke har penger til depositumet før jeg får pengene fra lånekassen. Jeg drar ut i slutten av Juni og leter etter leilighet. Må da gå ann å få til en kontrakt der start-dato er fom. 1Juli eller lignende.

 

Takk! : )

Lenke til kommentar

Ja skal sikkert være mulig å sikkre seg ei leigekontrakt som ikkje starter med ein gong, men det kan være litt vanskeligare en å ta hybelen fra dags dato.

 

Når det gjeld dette med depositum så kan ei løysning være at du leiger hybel fra i dag av og betaler husleige og har hybelen tilgjengelig men at du f.eks ikkje overnatter der depositumet er orda.

Eventuellt ei anna slik tilsvarande kompromissløysning.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig og finne en plass uten depositum hvis man leter litt da?

Jeg har ikke betalt depositum her jeg bor.

 

Joda det går heilt fint, har hatt hybler som har vært utan depositum og hybler der det i utganspunktet skulle være depositum som aldri blei ordna.

 

Trur dei fleste huseigerane ser an dei som søker på hybelen, jenter som ser stille og rolige ut treng ofte ikkje depositum sidan huseigaren ofte foretrekker å leige ut til jenter fordi dei trur det er så mykje roligare med jenter en med gutar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...