Gå til innhold

Tilbehør til Desire

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta å kjøpe meg en HTC Desire.

Da lurte jeg litt på tilbehør. Har kommet fram til at jeg må ha et minnekort, holder det med 8gb eller må jeg opp til 16gb? Tenkt å legge inn en del musikk på den, vet ikke hvopr stor plass sånne apps tar da :/

Er det noe annet man burdde tenke på? Kanskje noe beskyttelse greier til skjermen eller er det helt unødvendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme spørsmål da jeg ønsket å ta et minnekort. Nå kan jeg si at 8GB er nok plass for alt du trenger på telefonen.

Når det gjelder skjermbeskyttelse, kunne du kjøpe beskyttelsesfilm, den er ikke nødvendig, men anbefales.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Da lurte jeg litt på tilbehør. Har kommet fram til at jeg må ha et minnekort, holder det med 8gb eller må jeg opp til 16gb? Tenkt å legge inn en del musikk på den, vet ikke hvopr stor plass sånne apps tar da :/

Er det noe annet man burdde tenke på? Kanskje noe beskyttelse greier til skjermen eller er det helt unødvendig?

jeg ville kjøpt : http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-desire-silikone-27939p.html

En jeg kjenner har Desire og den er ganske glatt, så denne ville jeg anbefalt og kanskje noe du kan legge den i hvis du skal ut på en regnfull dag ;)

Lenke til kommentar

Umulig å si at 8 GB eller 16 GB er nok eller for mye. Det kommer helt an på hva du skal stappe inn i telefonen. Musikk og film tar plass, men om du ikke har tenkt å legge inn all verden av denslags så kan du sikkert klare deg med kortet som følger med telefonen. Selv kjøpte jeg et 16 GB-kort til min HTC Legend, og etter en måneds tid har jeg 11,23 GB ledig plass. Det er riktignok med en noe selektiv overføring av musikk til mobilen.

Mitt tips er å tenke over hva du tror du minimum trenger ... og så bruker du et par hundrelapper ekstra på et minnekort som er ett hakk større. Da slipper du å stresse. Om det står mellom 8 og 16 så kjøp 16.

Nå har ikke jeg Desire, men på min Legend, som jeg vil tro har samme overflate på skjermen, vil jeg si at skjermbeskytter ikke er nødvendig. Skjermen er akkurat like fin som ny, men det skal sies at mobilen ligger i venstrelomma og alt annet rusk (som nøkler) ligger i høyrelomma.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men bare være obs på at www.mytrendyphone.no sender fra Danmark, så IKKE bestill noe som er dyrere enn 200 kr, for da må du betale moms (25%) og fortollingsgebyr (200kr) på prisen som står oppført. Da finner du det mye billigere i Norge.

Lenke til kommentar

jeg ville kjøpt : http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-desire-silikone-27939p.html

En jeg kjenner har Desire og den er ganske glatt, så denne ville jeg anbefalt og kanskje noe du kan legge den i hvis du skal ut på en regnfull dag ;)

ser ut som den dekker de nederste knappene? eller alle utenom midt knappen?

noen som har peiling? tenkte å bestille, var jo ganske billig selv med 34kr i frakt, ble jo "svindla" i telekiosken når jeg kjøpte telefonen, beskyttelsesbelegg til 99kr :p koster jo bare 30kr i nettbutikk. Noe annet som er greit å kjøpe derifra som ikke koster mer enn 100-150kr...?

http://www.mytrendyphone.no/shop/htc-desire-batteri-27734p.html

ekstra batteri til under 200...trodde det var mye dyrere, greit å ha i backup.

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

endte opp med 8gb og tror jeg kommer til å prøve uten skjerm beskytter, bruker å gjøre som deg, og ha telefonen i en egen lomme. Selv om jeg må ha den i høyre da :)

Oppdatering - skjermen er fortsatt like fin, men aluminiumskroppen har fått seg et par stygge flenger. C'est la vie :)

Lenke til kommentar

Blir bare forbanna av beskyttelsesfilmer fordi det alltid blir bobler. :(

Bestilte i hvertfall selv dette caset: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300423044577&ssPageName=ADME:L:OU:US:1123#ht_2895wt_911

Fulgte forøvrig med beskyttelsesfilm og. Caset var i hvertfall veldig bra. Dekker ikke for noen knapper og er hverken for mykt eller for hardt. Finnes i mange farger.

Endret av kakeninja
Lenke til kommentar

Telefonen kommer med 4GB og du kan med fordel vente med å kjøpe et større minnekort til du har fyllt det opp. Da vet litt mer om hva du trenger av plass:)

SanDisk microSDHC 32GB går pt. for 995,- så jeg ser få argumenter for 16GB, hvis man da ikke er ute etter raske kort (SanDisk microSDHC 32GB er klasse 2). En lydbok kan være på over 1GB, så hvis du skal ha litt lydbøker, podcasts og musikk er det like greit å kjøpe 32GB med en gang...

Skjermbeskyttelse er kjekt å ha, men hvis du er forsiktig og ikke har noen uhell er det sannsynligvis unødvendig.

Det du "må" ha er en ekstra microUSB-kabel for å lade telefonen, den sluker strøm...

Kjøp ev. en lader hvis du ikke har usb-kontakter (med brukbar strøm) der du er på dagtid.

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...