pommedeterre Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg ny mobil om noen få uker, og er helt bestemt på at jeg skal ha qwerty-tastatur (eller azerty som det blir siden jeg skal kjøpe den i Frankrike), à la blackberry curve, nokia e71+e72 osv. Jeg sto lenge mellom disse tre, men bl.a. p.g.a. at blackberry curve ikke har 3G, har jeg slått ifra meg tanken om det. Nå står det mellom Nokia e71 og e72. Den åpenbare avgjørelsen var e72...helt til jeg leste om alle problemene folk hadde hatt med den. Etter litt research fant jeg ut at det også var en del problemer med e71, men etter det jeg har funnet ut; ikke på langt nær like mye som e72. Men så har jo e72 så mye annet av det jeg vil ha! Desuten føler jeg at når jeg først leser i tråder og artikler ang problemer med telefonen, er det jo bare de som har problemer som gidder å dele meningene sine! Derfor synes jeg det er litt vanskelig å få oversikt. - Tror dere det er verdt "sjansen" å kjøpe e72? - Har noen av dere erfaring med noen av disse? - Er det i det hele tatt mulig å være heldig å få en e72 der space-knappen ikke henger seg opp og der telefonen ikke skrur seg av (bare for å nevne noen av de "vanlige" problemene)? - er det evt mulig å forvente seg at software oppdateringer vil komme å løse de eventuelle problemene? Hjelp og tips tas imot med stor takk! Endret 2. juni 2010 av pommedeterre Lenke til kommentar
kulneff Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Vent med å kjøpe Nokia E73; E73 er visstnok rett rundt hjørnet: http://www.engadget.com/2010/05/19/nokia-e73-mode-coming-to-t-mobile-next-month/ Hei Jeg skal kjøpe meg ny mobil om noen få uker, og er helt bestemt på at jeg skal ha qwerty-tastatur (eller azerty som det blir siden jeg skal kjøpe den i Frankrike), à la blackberry curve, nokia e71+e72 osv. Jeg sto lenge mellom disse tre, men bl.a. p.g.a. at blackberry curve ikke har 3G, har jeg slått ifra meg tanken om det. Nå står det mellom Nokia e71 og e72. Den åpenbare avgjørelsen var e72...helt til jeg leste om alle problemene folk hadde hatt med den. Etter litt research fant jeg ut at det også var en del problemer med e71, men etter det jeg har funnet ut; ikke på langt nær like mye som e72. Men så har jo e72 så mye annet av det jeg vil ha! Desuten føler jeg at når jeg først leser i tråder og artikler ang problemer med telefonen, er det jo bare de som har problemer som gidder å dele meningene sine! Derfor synes jeg det er litt vanskelig å få oversikt. - Tror dere det er verdt "sjansen" å kjøpe e72? - Har noen av dere erfaring med noen av disse? - Er det i det hele tatt mulig å være heldig å få en e72 der space-knappen ikke henger seg opp og der telefonen ikke skrur seg av (bare for å nevne noen av de "vanlige" problemene)? - er det evt mulig å forvente seg at software oppdateringer vil komme å løse de eventuelle problemene? Hjelp og tips tas imot med stor takk! Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg har en E71 jeg har tatt frem igjen nå som jeg har kvittet meg med HTC Desire. E71 er en telefon jeg er veldig fornøyd med, jeg har aldri opplevd et eneste problem, verken SW- eller HW-relatert. Jeg kjenner flere med E72 og samtlige har hatt problemer av flere slag. Søsteren min kjøpte en E72 som hun fikk problemer med "space"-tasten etter to dager, det samme problemet fikk hun på to andre også. Hun ga opp og gikk for en N97 Mini i stedet. Personlig ville jeg ventet på E73 som er rett rundt hjørnet. Forskjellene fra E72 (og forsåvidt E71) er marginale, men de bør ha utbedret gjengangerfeilene nå. E71 er etter min mening den peneste av de, men mangelen på 3,5mm jack er utslagsgivende for at jeg heller ville valgt E73 dersom jeg kunne valgt i dag. Lenke til kommentar
pommedeterre Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Takk for svar! Ja e73 hørtes jo interessant ut... Men den rekker vel neppe å komme til Frankrike innen sutten av juni, hvis den kommer til USA den 16.? Har derimot sjekket litt mer, og funnet ut at jeg kan få Blackberry Bold til samme pris som jeg kunne fått Nokia e72. Det eneste negative jeg kan se med den er jo at det (så langt) kun er én opperatør som driver Blackberry. Men nå skal jeg jo bo i Frankrike et år, ting kan jo forandres, og "den tid den sorg" som man sier Kanskje dette blir litt off-topic, siden jeg i utgangspunktet spurte om Nokia, men noen som har noe å si ang Blackberry Bold? Noe som gjør at jeg heller evt burde kjøpt Nokia e71 eller e73 Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nokia E71 är en hyfsad bra telefon bortsett fra kameran som ibland går i stykker..har bytte min 1 gång själv så efter det så er den fin igen. Annars så syns jag E72 er en aning bedre og har bedre processor (raskere) og kamera. Spacetasten på E72 stopper väl pga softwareproblem og kan løses? Hos nokia får du gratis gps vilket er ett pluss, vet ikke om blackberry har det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå