Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettet

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Eller hva det nå er. Husvert har trådløst nett som vi leietakere bruker. Har vært plaget med at jeg detter ut, men har kommet raskt på igjen. Nå i kveld har det nesten ikke fungert noen ting. Var borte flere time. Kommer meg på, detter så ut igjen. Osv osv. Den prøver og koble seg på, men står at det misslyktes. Jeg prøver da og feilsøke problemer, og det kommer litt forskjellig ting opp. Jeg tok bla en systemopprettingg til 1/6. Akkurat nå er jeg logget på, men hvem vet hvor lenge.

En annen ting jeg lurer på om har noe med saken:

Nede på verktøylina(?) er det et flagg der det kommer opp beskjeder. Det står "løs pc problemer, 1 viktig melding, 2 meldinger totalt"

Den viktige er: oppdater trend micro internet security

Den andre er kontroller innstillinger for sikkerhetskopier

Jeg prøver da og trykke på oppdater trend micro internet security, det ser ut som den begynner, men etter et halv sek kommer det opp at nye oppdateringer er tilgjengelige. Jeg MÅ da trykke ok, og da blir hele driten lakt ned. Så den oppdaterer ingenting. Her i sta oppdaterte den litt lenger, før den meldingen kom, og jeg måtte trykke ok, og alt ble lakt ned.

Kontrollere instillinger for sikkerhetskopier veit jeg ikke, men mener jeg lagret noen sikkerhetskopier på en egen hardisk jeg har.

Jeg er ikke så flink på pc, og den er også ny. Merket er forresten asus k501.

Noen ideer på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å re-starte ruteren, (ta ut stikk kontakten og sett den i igjen)

Ofte kan ruter bli litt ustabil etter ein tid etter som dem som regel står på 24/7, avhenging av merke og modell. Visst ikkje det hjelper, hadde eg sjekket innstillingene på ruteren, men det spørs om dere har tilgang til ruter innstillingen siden det er husvertens sin ruter.

Er det lang avstand mellom ruteren og maskinen?

Har du prøvd med ein annen PC eller har de andre hatt noen problemer?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvordan restarter jeg ruteren? Eneste kontakten jeg har er strømkabelen. Datt ut i natt, kom meg på nå, datt ut, skriver svar her for 2 gang, skal jeg levere maskinen der jeg kjøpte den? Men hvis jeg får vite hvordan jeg restarter ruteren kan jeg prøve på det.

Lenke til kommentar

Du drar ut stikkontakten (strøm) til ruteren. (Den boksen som sender ut det trådløse nettet) siden det er husverten sitt nett, har du sikkert ikkje tilgang til den, og må derfor be han/hun om å gjøre det. (PS ikkje trykker inn "reset" knappen, da må ein sette opp igjen alle innstillingen på den)

Meget ofte er det ikkje noe problem med maskinen, men visst ikkje det fungere med å restarte ruteren, kan du prøve maskinen din på eit annet trådløst nett, (hos noen du kjenner eller på arbeidsplass/skule) Visst det forsatt da er problem, kan det vere noe med maskinen, og må da levere den inn hos de du kjøpte den med.

Når du først i tilkoblet nettet, har maskinen god trådløs dekning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...