Gå til innhold

80% Spotify, 10% film og 10% mobil

Anbefalte innlegg

Er usikker på hvor god lyd Spotify egentlig har å tilby og da hvor mye et headsett egentlig kan tilby. Kan jeg bare beholde mine Porta-Pro? Her er iallefall mine kriterier:

Budsjett: 500-1500

Størrelse: Klokker som dekker hele øret/ligger på øret

Bruksområde: 80% til Spotify-premium (320kbps) og 10% diverse blu-ray filmer spilt via min Acer Timeline 4820 (Dolby Home Theater v3) og 10% via HTC Desire m/ Spotify.

En enkelt plugg altså. Går i det meste med ganske rolig musikk, men også en del rock/hard-rock og til tider litt oldschool hip-hop. Klar og ren lyd er vell det viktigste, ekstrem bass og grumsete lyd kommer heller i fjerde rekke. Glem mic.

Har til nå brukt Koss Porta Pro i evigheter og er greit fornøyd med det, men har også lyst til å oppleve litt skikkelig lyd. Dermed kommer spørsmålet om jeg har mulighet til å oppleve dette med 320kbps. Skal brukes mest hjemme, ettersom jeg kan leve med Porta Pro i offentlighet, så om de er litt store får heller gå, og støyreduksjon er ikke et must. Komfort settes derimot også høyt!

Mest spilte musikksjanger: http://open.spotify.com/user/simon.tjessem/playlist/0ainPYoQirOLX8QfWIjP6g

Lyd fra PC:

Optimized 3rd Generation Dolby® Home Theater®8 audio enhancement, featuring Dolby® Digital Live, Dolby® Pro Logic® IIx, Dolby® Headphone, Dolby® Natural Bass, Dolby® Sound Space Expander, Dolby® Inverse Filtering, Dolby® High Frequency Enhancer technologies9

High-definition audio support

S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers

MS-Sound compatible

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Noe som jeg tror ville passet deg bra er Dr Dre Beats headphones

http://shop.ebay.com/i.html?_trkparms=65%253A15%257C66%253A2%257C39%253A1&_nkw=dr+dre&_sticky=1&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m14&gbr=1&_sop=16&_sc=1

Litt over din egentlige prisklasse, men disse har utrolig klar lyd og en enormt fin bass! (høy er den også)

Ellers vil jeg anbefale AKG 171, som ligger rett under 1500NOK.

Disse er veldig "lydtette" og utrlig greie å bruke i bråkete omgivelser!

denne kan du lese, og gjøre deg opp en mening:http://www.dinside.no/807492/test-beats-by-drdre

EDIT: la til link

-DJ

Endret av boneraw
Lenke til kommentar

Alt kommer ned til hva slags lyd du liker og hvor mye du er villig til å gi.

Selv er jeg glad i AKG K 242 HD, både for design og lyd, veldig klar lyd, veldig tydelig, eneste er at det er litt lite bass (som kan kompanseres med en equalizeer om man vil det). Men klar og ren lyd. De ligger mellom 1000-1500kr et sted avhengig av butikk.

Ellers har du AKG K518 DJ, mange anser det som en god oppgradering til porta pro, de har mye bass, men de har ikke grumsete grunn grøt som porta pro, de har ren, dyp bass, uten at det går på bekostning av klarheten i diskanten. Men mellomtonen og skarpheten svikter litt sammenlignet med K 242. DE ligger på rundt 5-600kr.

Ellers har du sennheiser som har massevis av gode headset. Sennheiser har ofte veldig klar og ren diskant, men jeg syns ofte de er svake i mellomtonen og dyp-bassen, men jeg har ikke hørt på de nyere/dyrere modellene.

Denon har en del modeller, som angivelig skal være bra, jeg har ikke hørt på dem, men de finnes til utstilling og prøving på nesten alle hifi-klubben butikker.

Et par merker du ikke burde se på i det hele tatt er wesc og scullcandy, kun mote, dritt lyd. Bose er også kraftig overpriset.

JEg hadde kanskje ikke så mye å si desverre, det er ikke så lett å finne gode steder å teste hodetelefoner, men selv synes jeg AKG K 242 HD gir veldig mye klarhet, skarphet og mellomtone for prisen, det går også dypt i bassen, men bassen er noe dempet sammenlignet med mange andre.

AKG k 518 dj er ekstremt gode for prisen, og har masse bass om du liker slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...